Nová tištěná kniha o SEO
SEO Akademie Collabim
S láskou a vidinou klientů píše Collabim Nejpoužívanější český SEO nástroj

Oprava problémů s kanonizací

Pomocí nástroje Kontrola URL zkontrolujte, kterou stránku Google považuje za kanonickou. I když výslovně označíte kanonickou stránku, Google může z různých důvodů, například kvůli kvalitě obsahu, zvolit jinou stránku jako kanonickou. Před řešením problémů se zamyslete nad tím, zda kanonická adresa zvolená společností Google nedává uživatelům větší smysl než vámi preferovaná kanonická adresa URL.

Existují různé důvody, proč se vybraná kanonická adresa URL liší od kanonické adresy URL, kterou byste raději viděli ve vyhledávání. Nejčastější problémy jsou následující:

Nemáte představu, kolik tržeb ze SEO Vašemu webu či e-shopu měšíčně utíká? Rádi Vám budeme věnovat čas osobně. Ukážeme Vám, o kolik peněz byste mohli každý měsíc vydělat více jen díky SEO! A to ZDARMA. Chci konzultaci ZDARMA >>
Obvyklé problémy s kanonizací
Jazykové varianty bez lokalizovaných anotací Pokud máte více webových stránek, které poskytují v podstatě stejný obsah lokalizovaný pro různé uživatele po celém světě, nezapomeňte dodržovat pokyny pro lokalizované weby. Například pokud máte různé weby pro anglicky mluvící uživatele ve Spojených státech, Velké Británii a Austrálii, ale obsah je stejný, přidání hreflang anotací na stránky může pomoci zobrazit správné stránky pro uživatele v různých regionech.
Nesprávné kanonické prvky Některé systémy pro správu obsahu (CMS) nebo pluginy CMS mohou nesprávně používat techniky kanonizace k odkazování na adresy URL na externích webových stránkách. Zkontrolujte HTML pomocí vývojářských nástrojů prohlížeče, zda tomu tak je. Pokud vaše stránky uvádějí neočekávanou preferenci kanonické adresy URL, třeba nesprávným použitím rel=”canonical” nebo přesměrováním 3xx, kontaktujte poskytovatele CMS a nahlaste mu tuto chybu.
Chybně nakonfigurované servery Některé chybné konfigurace hostingu mohou způsobit neočekávaný výběr adresy URL napříč doménami. Například:

  • server může být chybně nakonfigurován tak, že v reakci na požadavek na adresu URL na adrese other.example vrátí obsah z adresy example.com,
  • dva nesouvisející webové servery mohou vracet identické soft 404 stránky, které Google nedokáže identifikovat jako chybové stránky – pokud si toho všimnete, obraťte se na poskytovatele hostingu.
Zákeřné hackerské útoky Některé útoky na webové stránky obsahují kód, který vrací přesměrování HTTP 3xx nebo vkládá do hlavičky HTML <head> nebo HTTP anotaci odkazu rel=”canonical”, která obvykle ukazuje na adresu URL hostující škodlivý nebo nevyžádaný obsah. V těchto případech mohou algoritmy Google vybrat škodlivou nebo spamovou adresu URL namísto adresy URL na napadené webové stránce.
Syndikovaný obsah Prvek kanonického odkazu se nedoporučuje těm, kteří se chtějí vyhnout duplikaci ze strany syndikačních partnerů, protože stránky se často velmi liší. Nejúčinnějším řešením je, aby partneři zablokovali indexování vašeho obsahu. Více informací naleznete v článku Vyhněte se duplikaci článků ve Zprávách Google, kde jsou také rady týkající se blokování syndikovaného obsahu ve vyhledávání Google.
Napodobenina webových stránek Ve výjimečných případech může algoritmus Google vybrat adresu URL z externího webu, který hostuje váš obsah bez vašeho svolení. Pokud se domníváte, že jiný web duplikuje váš obsah v rozporu s autorským právem, můžete se obrátit na hostitele webu a požádat o jeho odstranění. Kromě toho můžete požádat společnost Google o odstranění stránky porušující autorská práva z výsledků vyhledávání podáním žádosti podle zákona Digital Millennium Copyright Act.

Mějte na paměti, že pokud se kanonická adresa URL v Google Search Console, kterou nevlastníte nebo do ní nemáte přístup, nebudete moci vidět žádnou návštěvnost své duplicitní stránky.

Překlad, odborná a obsahová korektura: SEOPRAKTICKY.CZ

Použité zdroje

  1. Fix Canonicalization Issues | Google Search Central  |  Documentation  |  Google for Developers. Google for Developers – from AI and Cloud, to Mobile and Web [online]. Dostupné z: https://developers.google.com/search/docs/crawling-indexing/canonicalization-troubleshooting

Související články

Základy vyhledávání

Základy SEO

Procházení a indexování

Ranking a možnosti zobrazení ve výsledku vyhledávání

Monitorování a odstraňování chyb

Průvodce pro konkrétní stránky

Nemáte představu, kolik tržeb ze SEO Vašemu webu či e-shopu měšíčně utíká? Rádi Vám budeme věnovat čas osobně. Ukážeme Vám, o kolik peněz byste mohli každý měsíc vydělat více jen díky SEO! A to ZDARMA. Chci konzultaci ZDARMA >>

Další články

Jak se hýbe český internet? Sledujte denní statistiky!

Zobrazit