SEO Akademie Collabim
S láskou a vidinou klientů píše Collabim Nejpoužívanější český SEO nástroj

SEO faktory

  • Typ SEO:

  • Míra vlivu pro Google:

  • Míra vlivu pro Seznam:

Seznam webmaster tools

: Vliv faktoru pro Google
Neutrální
: Vliv faktoru pro Seznam
Neutrální

„Seznam webmaster tools“ je nesprávné pojmenování pro službu od společnosti Seznam se správným názvem Webmaster | Seznam.cz – Seznam Reporter. Nicméně už se pěkně zažil, tak nebudeme vybočovat z řady. Tento nástroj avizoval vyhledávač Seznam v průběhu roku 2016 a opravdu došlo k jeho spuštění začátkem roku 2017. Bohužel od té doby neprošel žádnou větší změnou

Míra závažnosti
Nízká
Typ SEO:
Technické (vývojáři)
Typ SEO:
Off-page (linkbuildeři)

více o Seznam webmaster tools »
Zdroje, návody, vyjádření konzultanta

Google Ads & Sklik

: Vliv faktoru pro Google
Neutrální
: Vliv faktoru pro Seznam
Neutrální

Google Ads (dříve AdWords) a od Seznamu Sklik jsou reklamní systémy, které slouží pro nastavení a zobrazovaní reklamy ve výsledcích vyhledávání a partnerských webech. Placené výsledky vyhledávání jsou graficky odlišeny od neplacených a často jsou umístěny na začátku a na konci stránky v SERPu. Oba vyhledávače se distancují od jakékoliv souvislosti mezi používáním jejich reklamních systémů

Data-href Link

: Vliv faktoru pro Google
Neutrální
: Vliv faktoru pro Seznam
Neutrální

Atributy s označením data- jsou určeny pro uchování a vyvolání uživatelských dat přes java script nebo css styl. Atribut data-href tudíž není odkazem v pravém slova smyslu, proto ani nemůže přenášet hodnotu stránky, jak se vyjádřil John Mueller na Twitteru. Autor textu: Honza Vanžura & Tomáš Zahálka (SEO konzultant)

Míra závažnosti
Nízká
Typ SEO:
Off-page (linkbuildeři)

více o Data-href Link »
Zdroje, návody, vyjádření konzultanta

Klíčová slova v třídách atributů

: Vliv faktoru pro Google
Neutrální
: Vliv faktoru pro Seznam
Neutrální

V minulosti se objevovaly domněnky, že klíčové slovo u atributů „class“, „name“ nebo „id“ v zápisu HTML kódu může mít vliv na SEO, například <div id=“klíčové slovo„>. K této teorii došlo na základě toho, že roboti vyhledávačů procházejí HTML kód a snaží se díky obsahu pochopit o čem daná stránka je, takže by dávalo smysl do

Doména třetího řádu (subdoména)

: Vliv faktoru pro Google
Pozitivní
: Vliv faktoru pro Seznam
Pozitivní

Doména třetího řádu (L3 doména, subdoména) se skládá z třetí části domény www.collabim.cz, a nejčastěji se používá v základním tvaru www pro zobrazení primárního obsahu webu, ale může mít prakticky jakýkoliv tvar pro libovolné použití (např. help.collabim.cz). Vyhledávače považují subdomény za samostatnou stránku s vlastním rankem za předpokladu, že je na subdoménách unikátní obsah. Mohou tak být využity

Meta GEO tag

: Vliv faktoru pro Google
Pozitivní
: Vliv faktoru pro Seznam
Pozitivní

Na rozdíl od IP adresy a ccTLD Matt Cutts uvádí, že se na Meta GEO tag „sotva podívají, pokud vůbec“, ačkoli naznačil, že by tato značka mohla být brána v úvahu, pokud byste ji chtěli použít na webu s doménou prvního řádu (.com) a definovat, že obsah je zaměřený nikoliv pro celý svět, ale jen pro Británii,

Míra závažnosti
Nízká
Typ SEO:
Technické (vývojáři)

více o Meta GEO tag »
Zdroje, návody, vyjádření konzultanta

Nekvalitní zpětné odkazy

: Vliv faktoru pro Google
Negativní
: Vliv faktoru pro Seznam
Negativní

Na zpětných odkazech je z velké části postaveno historické, ale i současné fungování internetových vyhledávačů (Google, Seznam, Bing atd.). Vzájemná provázanost webových stránek funguje trochu jako reference a umožňuje vyhledávačům hodnotit kvalitu konkrétní stránky / domény. Tento faktor vychází z předpokladu, že pokud bude návštěvník spokojen s obsahem stránky, bude ji doporučovat dále, a proto

IP Adresa

: Vliv faktoru pro Google
Pozitivní
: Vliv faktoru pro Seznam
Pozitivní

IP adresa je neškodně vypadající skupina čtyř čísel, kterou má každé fyzické nebo virtuální zařízení na internetu. V IP adrese je zakomponováno také označení geografické oblasti, kde se zařízení nachází. Díky tomu může internetový vyhledávač například zjistit, zda jsou vaše webové stránky uloženy v blízkosti vašich uživatelů. Blízkost serveru k cílovému publiku může mít (byť okrajový)

Míra závažnosti
Nízká
Typ SEO:
Technické (vývojáři)

více o IP Adresa »
Zdroje, návody, vyjádření konzultanta

Schema.org (strukturovaná data)

: Vliv faktoru pro Google
Pozitivní
: Vliv faktoru pro Seznam
Neutrální

Schema.org tzv. strukturovaná data webových stránek umožňují používat v metadatech značky a atributy pro rozpoznání určitého obsahu webových stránek. Největší podporu schémat má Google (včetně nástroje na otestování strukturovaných dat), ale také další vyhledávače je podporují. Český Seznam mezi nimi zatím bohužel není. Hodnocení produktů a obecně scheme.org umožňuje výrazně obohatit výpis v SERPu u

Whois

: Vliv faktoru pro Google
Pozitivní
: Vliv faktoru pro Seznam
Pozitivní

WHOIS je komunikační protokol a zároveň databáze konktatních informací o vlastnících internetových domén. V rámci jednotlivých států spravují přístup do databáze WHOIS národní registrátoři, což je v případě České republiky sdružení CZ.NIC. Nástroj whois lze použít jak ke kontrole vlastních domén, tak pro kontrolu domény někoho jiného. Můžete se dozvědět například o tom, kdo provozuje webové stránky a

Míra závažnosti
Nízká
Typ SEO:
Technické (vývojáři)

více o Whois »
Zdroje, návody, vyjádření konzultanta

Jak se hýbe český internet? Sledujte denní statistiky!

Zobrazit