Nová tištěná kniha o SEO
SEO Akademie Collabim
S láskou a vidinou klientů píše Collabim Nejpoužívanější český SEO nástroj

Dostaňte své webové stránky do indexu Google

Google automaticky vyhledává stránky, které přidává do svého indexu; obvykle nemusíte dělat nic jiného, než své stránky zveřejnit na webu. Někdy však stránky přehlédne. Zkontrolujte proto, zda je váš web v indexu Google, a zjistěte, jak ve vyhledávání Google zviditelnit svůj obsah.

Základní kontrolní seznam pro zobrazení ve výsledcích vyhledávání Google

Zde je několik základních otázek, které byste si měli položit, když spouštíte nové webové stránky a poskytneme vám také několik tipů pro správné SEO.

Je pro vás SEO zatím velká neznámá a chcete se dozvědět, co to obnáší? Vydali jsme knihu, která obsahuje všechny základní informace a postupy, které pro SEO budete potřebovat. V knize najdete vysvětlení základních SEO pojmů, metody pro optimalizaci nebo třeba i to, jak SEO vyhodnocovat. Chci knihu Základy SEO: Jasně a stručně >>

Zobrazuje se váš web ve vyhledávači Google?

Chcete-li zjistit, zda jsou vaše stránky již indexovány, vyhledejte svůj web ve vyhledávači Google pomocí následujícího dotazu:

site:collabim.cz

Místo „collabim.cz“ pouze dosaďte své webové stránky.

Protože Google prohledává miliardy stránek, je nevyhnutelné, že některé stránky přehlédne. Pokud stránku z procházení vynechá, obvykle se jedná o jeden z následujících důvodů:

  • Na váš web neodkazují jiné stránky na webu. Zjistěte, zda na váš web nemohou odkazovat jiné weby (ale neplaťte jim za to, aby na vás odkazovaly; to by mohlo být považováno za porušení zásad společnosti Google).
  • Právě jste spustili nový web a Google jej ještě nestačil projít. Může trvat několik týdnů, než si Google všimne nového webu nebo jakýchkoli změn na stávajícím webu.
  • Design webu ztěžuje Googlu efektivní procházení jeho obsahu. Pokud je váš web postaven na jiné specializované technologii, než je HTML, může mít Google problémy s jeho správným procházením. Nezapomeňte na svých stránkách používat text, nikoli pouze obrázky nebo video.
  • Při pokusu o procházení vašeho webu Google obdržel chybu. Nejčastějším důvodem je, že máte na webu přihlašovací stránku nebo že váš web z nějakého důvodu blokuje Google. Použijte anonymní okno prohlížeče k otestování, že na své stránky můžete přistupovat.
  • Google vaše stránky přehlédl. Není výjimkou, že Google někdy webové stránky přehlédne, a to obzvlášť ty malé. Chvíli počkejte a zkuste získat odkazy z jiných webů.

Další možností, jak Google informovat o existenci vašich stránek, je přidat je ručně do služby Search Console. Zde máte možnost také zjistit, zda se na něm nevyskytuje chyba, která by mohla Googlu bránit v pochopení vašeho webu. Můžete mu také poslat své nejdůležitější adresy URL, aby věděl, že je má procházet a případně indexovat.

Postupujte podle základních pokynů pro vyhledávání Google, abyste se ujistili, že splňujete pokyny pro zobrazení webu na Googlu.

Poskytujete uživatelům vysoce kvalitní obsah?

Vaší prioritou číslo jedna je zajistit, aby uživatelé měli na vašich stránkách co nejlepší zážitek. Zamyslete se nad tím, co dělá váš web jedinečným, hodnotným nebo poutavým. Základem úspěchu je nabídnout uživatelům užitečný obsah, který zodpoví jejich otázky a obohatí je novými informacemi.

Zobrazuje se vaše místní firma na Googlu?

Váš firemní profil vám umožňuje spravovat, jak se informace o vaší firmě zobrazují ve službě Google, včetně vyhledávání a map. Zvažte tedy možnost přihlášení k firemnímu profilu.

Načítá se váš obsah rychle a je snadno přístupný ze všech zařízení?

Většina vyhledávání se nyní provádí z mobilních zařízení, ujistěte se proto, že je váš obsah optimalizován tak, aby se rychle načítal a správně zobrazoval na všech velikostech obrazovky. Otestujte, zda jsou vaše stránky vhodné pro mobilní zařízení.

Jsou vaše webové stránky bezpečné?

Moderní uživatelé očekávají bezpečný online zážitek. Zabezpečte připojení svých webových stránek pomocí protokolu HTTPS.

Potřebujete další pomoc?

SEO (optimalizaci pro vyhledávače) provádí profesionálové, kteří vám pomohou vylepšit vaše webové stránky a zvýšit jejich viditelnost ve vyhledávačích.

Týká se váš obsah specializovaného tématu?

V závislosti na tom, čeho se váš obsah týká, existuje více způsobů, jak tento obsah dostat do vyhledávače Google. Následující tabulka obsahuje odkazy na různé cesty, které Google poskytuje, aby se váš obsah týkající se firmy nebo osoby dostal na Google.

Firma nebo osoba
Google pro maloobchod Chcete-li propagovat své produkty v Nákupech Google, Nabídkách Google a dalších službách, můžete své katalogy produktů digitálně odeslat do vyhledávače Google.
Google pro malé podniky Podívejte se, jaké zdroje nabízí společnost Google vaší malé firmě, aby jí pomohla prosperovat.
Street View Pozvěte zákazníky na virtuální prohlídku svého podniku.
Vědomostní panel Pokud chcete spravovat svou identitu jako osoby, firmy nebo organizace ve službě Google, můžete navrhnout změny v záznamu na panelu znalostí.
People card Přidejte kartu o sobě samém do výsledků vyhledávání Google (dostupné pouze pro uživatele v některých zemích).

Chcete-li se dozvědět více o tom, jak dostat digitální obsah na Google, podívejte se na následující zdroje:

Digitální obsah
Knihy a elektronické knihy Google Propagujte své knihy online a prodávejte své tituly prostřednictvím Google obchodu s elektronickými knihami.
Scholar Zařaďte vědecké práce do akademického indexu Google.
Zprávy Google Zobrazujte se ve výsledcích vyhledávání Google News nebo poskytujte digitální vydání za předplatné.

Pro získání místních informací ve službě Google mohou být užitečné následující zdroje:

Místní údaje
Nahrávání geodat Pokud jste autoritativním nebo oficiálním zdrojem regionálních dat, zveřejněte je prostřednictvím služby Google.
Photo Sphere Fotografujte a sdílejte svět pomocí 360° snímků.
Street view Poskytněte panoramatickou virtuální prohlídku své nemovitosti.
Partnerský program pro tranzit Podporujte využívání veřejné dopravy usnadněním vyhledávání tras, jízdních řádů a jízdného.

 

Média
Nahrávání geodat Pokud jste autoritativním nebo oficiálním zdrojem regionálních dat, zveřejněte je prostřednictvím služby Google.
Video ve vyhledávání Google Zajistěte, aby vaše videa byla nalezitelná a prohledatelná vyhledávačem Google.
Youtube Nahrávejte, distribuujte a zpeněžujte svá videa.
Podcast Přidejte svůj podcast do služby Google Podcasts.

 

Překlad, odborná a obsahová korektura: SEOPRAKTICKY.CZ

Použité zdroje

  1. How to Get Information on Google | Google Search Central  |  Documentation  |  Google Developers. Google Developers [online]. Dostupné z: https://developers.google.com/search/docs/fundamentals/get-on-google

Související články

Základy vyhledávání

Základy SEO

Procházení a indexování

Ranking a možnosti zobrazení ve výsledku vyhledávání

Monitorování a odstraňování chyb

Průvodce pro konkrétní stránky

Nemáte představu, kolik tržeb ze SEO Vašemu webu či e-shopu měšíčně utíká? Rádi Vám budeme věnovat čas osobně. Ukážeme Vám, o kolik peněz byste mohli každý měsíc vydělat více jen díky SEO! A to ZDARMA. Chci konzultaci ZDARMA >>

Další články

Jak se hýbe český internet? Sledujte denní statistiky!

Zobrazit