Nová tištěná kniha o SEO
SEO Akademie Collabim
S láskou a vidinou klientů píše Collabim Nejpoužívanější český SEO nástroj

Kontrola toho, co sdílíte se společností Google

Společnost Google podporuje řadu způsobů, které umožňují majitelům stránek kontrolovat, co se zobrazuje ve výsledcích vyhledávání Google. Zatímco většina lidí se soustředí na to, aby se jejich stránky indexovaly, někdy je důležité udělat pravý opak: zabránit tomu, aby se obsah ve vyhledávání zobrazoval. Existuje několik důvodů, proč byste mohli chtít obsah před Googlem skrýt:

  • Chcete-li omezit data: Můžete mít na svých stránkách umístěna data, která chcete zobrazit pouze uživatelům, kteří již na vašich stránkách jsou. Taková data můžete Googlu zablokovat, aby je neprohledával a nezobrazovala se ve výsledcích vyhledávání. Mějte také na paměti, že některé soubory publikované na vašem webu mohou mít metadata, která se mohou zobrazit ve vyhledávání. Další informace o tom, jak zabránit tomu, aby se redigované informace dostaly do vyhledávání.
  • Skrytí obsahu, který má pro vaše publikum menší hodnotu: Vaše webové stránky mohou obsahovat obsah nízké kvality, který by se neměl zobrazovat ve vyhledávání. Pokud například váš web umožňuje uživatelům vytvářet obsah, může být část tohoto obsahu nekvalitní nebo dokonce spam. Povolení indexování takového obsahu může mít negativní vliv na umístění vašeho webu ve výsledcích vyhledávání Google.
  • Chcete-li, aby se Google zaměřil na váš důležitý obsah: Pokud máte velmi rozsáhlý web (více než stovky tisíc adres URL) a stránky s méně důležitým obsahem nebo pokud máte hodně duplicitního obsahu, možná budete chtít zabránit tomu, aby Google procházel duplicitní nebo méně důležité stránky, aby se mohl zaměřit na váš důležitější obsah.

Jak blokovat obsah

Zde jsou hlavní způsoby, jak zablokovat zobrazení obsahu ve službě Google:

Metody
Odstranění obsahu z webu Použitelné: všechny typy obsahu

Odstranění obsahu z webu je nejlepší způsob, jak zajistit, aby se nezobrazoval ve vyhledávání Google ani nikde jinde na internetu.

Ochrana souborů heslem Použitelné: všechny typy obsahu

Je pro vás SEO zatím velká neznámá a chcete se dozvědět, co to obnáší? Vydali jsme knihu, která obsahuje všechny základní informace a postupy, které pro SEO budete potřebovat. V knize najdete vysvětlení základních SEO pojmů, metody pro optimalizaci nebo třeba i to, jak SEO vyhodnocovat. Chci knihu Základy SEO: Jasně a stručně >>

Pokud máte na svých stránkách důvěrný nebo soukromý obsah, musíte jej chránit heslem, aby k němu měli přístup pouze oprávnění uživatelé. Tím také zabráníte tomu, aby se tento obsah objevil ve vyhledávání Google, nebo pokud se již objevil, případně odstraníte tento obsah z našich výsledků vyhledávání.

pravidlo noindex Použitelné: všechny typy obsahu

Metaznačka noindex robots je pravidlo, které společnosti Google říká, aby váš obsah neindexovala a nenechala jej zobrazit ve výsledcích vyhledávání Google. Na váš obsah lze stále odkazovat a navštěvovat jej prostřednictvím jiných webových stránek nebo jej uživatelé mohou navštívit přímo pomocí odkazu, ale obsah se nebude zobrazovat ve výsledcích vyhledávání Google.

Zakázat procházení pomocí souboru robots.txt Použitelné: obrázky a videa

Google indexuje pouze ty obrázky a videa, které má robot Google povoleno procházet. Chcete-li zabránit přístupu Googlebotu k multimediálním souborům, zablokujte je pomocí pravidel robots.txt.

Odhlásit se z konkrétních služeb Google Použitelné: webové stránky

Můžete společnosti Google nařídit, aby nezahrnovala obsah z vašich stránek do určitých vlastností Google, jako jsou například Google Nákupy Google Hotely a pronájmy dovolených.

 

Odstranění stávajícího obsahu ze služby Google

Pokud se obsah umístěný na vašem webu již zobrazuje v Googlu, můžete požádat o odstranění těchto výsledků vyhledávání. Přečtěte si, jak odstranit stránku hostovanou na vašem webu ze služby Google.

Překlad, odborná a obsahová korektura: SEOPRAKTICKY.CZ

Použité zdroje

  1. Control the Content You Share on Search | Google Search Central  |  Documentation  |  Google for Developers. Google for Developers – from AI and Cloud, to Mobile and Web [online]. Dostupné z: https://developers.google.com/search/docs/crawling-indexing/control-what-you-share

Související články

Základy vyhledávání

Základy SEO

Procházení a indexování

Ranking a možnosti zobrazení ve výsledku vyhledávání

Monitorování a odstraňování chyb

Průvodce pro konkrétní stránky

Nemáte představu, kolik tržeb ze SEO Vašemu webu či e-shopu měšíčně utíká? Rádi Vám budeme věnovat čas osobně. Ukážeme Vám, o kolik peněz byste mohli každý měsíc vydělat více jen díky SEO! A to ZDARMA. Chci konzultaci ZDARMA >>

Další články

Jak se hýbe český internet? Sledujte denní statistiky!

Zobrazit