SEO Akademie Collabim
S láskou a vidinou klientů píše Collabim Nejpoužívanější český SEO nástroj

Aktualizace Google CTR studie v ČR

V květnu 2020 jsme provedli aktualizaci našich dat, které používáme pro výpočet teoretické návštěvnosti. Tu jsme vysvětlovali spolu s Collabim indexem v březnu 2018 ve článku Collabim index a teoretická návštěvnost. Jak se data Google CTR za dva roky změnila? Pojďme se podívat na výsledky přímo z Google Search Console, ke kterým máme přístup (anonymizovaně)…. Detail článku »

Swipe Up v obrázkovém vyhledávání vám může zvýšit návštěvnost

Minulý rok Google vydal novinku ve vyhledávání přes obrázky. Jedná se o tzn. swipe up funkci, kde při kliknutí na obrázek v mobilním telefonu můžete rovnou navštívit webovou stránku, kde je obrázek umístěn. Malte Ubl z Googlu při včerejším rozhovoru řekl, že toto vylepšení může značně pomoci při navýšení návštěvnosti vašeho webu. Jak tato funkce… Detail článku »

Google vypustil 3 nové atributy do Google My Business

Google přidává pro podnikatele novou možnost, jak zvýraznit svůj profil na Google My Business (Google Moje Firma). Jedná se o tři nové atributy u výpisu služeb. Přínos je zde hlavně pro restaurace, protože nyní můžeme přidat následující možnosti: Jídlo s sebou Bezkontaktní donáška Večeře Podle vyjádření si je Google vědom toho, že posledních několik měsíců… Detail článku »

Google vysvětluje, proč přepisuje meta description

Při pravidelných rozhovorech “Webmaster central hangout” od Googlu, kde John Mueller odpovídá na otázky správcům webů, padla otázka, proč Google přepisuje meta description. John celkem podrobně vysvětlil fungování algoritmu, a tím nám opět pomohl s vylepšováním našeho obsahu.  Otázka se konkrétně týká přepisování meta description na úvodní stránce ve výsledcích vyhledávání (SERP). Dále dodal příklad,… Detail článku »

Netvořte sitemapy manuálně

Sitemapa je zpravidla xml soubor, který pomáhá vyhledávačům s orientací a dohledáním klíčových stránek na webu. Samotná existence souboru sitemap přímo nezlepší umístění stránek ve výsledcích vyhledávání, ale pomůže, aby byl web správně procházen vyhledávacím robotem.  Na síti Reddit je téma, kde komentující píše, že tvoří sitemapu pro e-shop, který má velké množství produktů a sitemapu… Detail článku »

Google: Noindex neovlivní pozdější zaindexování stránky

John Mueller z Googlu dostává přes Twitter řadu otázek ohledně Googlebotů a Googlu obecně. Pravidelně se na ně snaží odpovídat a pomáhat tak majitelům stránek a specialistům vyřešit jejich problémy, či potvrdit nebo vyvrátit jejich tvrzení.  Tentokrát odpovídal na dotaz: “Slyšel jsem, že Google si pamatuje historii indexace stránek webu, a pokud byl na určité… Detail článku »

Google May Core Update – co už víme?

Za začátku měsíce května vydal Google novou aktualizaci vyhledávacího jádra. Nyní už můžeme díky sledování určit, kde se tato aktualizace nejvíce projevuje.  V Collabim statistice můžeme vidět, že krátce po vypuštění této aktualizace byl zaznamenán velký posun pozic klíčových slov na Googlu CZ i SK. Která odvětví byla nejvíce zasažena? Nejvíce posunu pozic zaznamenala odvětví… Detail článku »

Google Core Update May 2020

Google dnes oficiálně potvrdil vydání aktualizace vyhledávacího algoritmu pod názvem Google Core Update May 2020. Aktualizaci vydal včera (4.4.2020).  Google je v pojmenování aktualizací o krok napřed, před SEO komunitou, protože společnost aktuálně využívá názvy podle měsíce a roku vydání. Vzhledem k datu vydání a odkazem na Star Wars, by se tento update mohl klidně… Detail článku »

Google automaticky dočasně uzavírá vaše pobočky!

Dnes se na twitteru objevilo několik oznámení o tom, že Google rozposílá majitelům a správcům firem, které mají účet Google My Business (Google Moje Firma) oznámení o tom, že jejich pobočky jsou označeny jako dočasně uzavřeno. Informaci o tomto zákroku posílá i jako oznámení do mailu.   Zkontrolujte si proto své profily, zda nejste označeni,… Detail článku »

Víte, jaký je rozdíl ve zpětných odkazech a jak získat ty správné?

Ve světě SEO jste se určitě setkali z pojmy jako přirozený, kvalitní, dobré nebo sponzorované odkazy. Jaký je v nich ale rozdíl a jak je správně použít? Porozumějte každému typu odkazu podle definice. Poznejte, které odkazy mohou pomoci vašemu webu. Zjistěte, které odkazy budete chtít podporovat. Pojďme se na ně podívat.  Typy odkazů   Přirozené… Detail článku »

Jak se hýbe český internet? Sledujte denní statistiky!

Zobrazit