Nová tištěná kniha o SEO
SEO Akademie Collabim
S láskou a vidinou klientů píše Collabim Nejpoužívanější český SEO nástroj

Videa ve výsledcích vyhledávání

Každý den zadávají uživatelé na Google miliardy vyhledávacích dotazů a mnoho z nich se týká videoobsahu. Když se budete řídit zde uvedenými doporučenými postupy (a také obvyklými pokyny pro webmastery), zvýšíte tím pravděpodobnost zahrnutí svých videí do výsledků vyhledávání. Výsledky pro videa se ve vyhledávání Google zobrazují jak v kombinovaných výsledcích vyhledávání, tak ve výsledcích… Detail článku »

Metadata o právech k obrázkům

Fotografové, fotografické agentury i firmy ze souvisejících odvětví uvádějí informace o svých obrázcích v příslušných metadatech. Obrázky Google zobrazují dostupná metadata IPTC ve výsledcích vyhledávání. Přidání metadat o právech k obrázkům Google podporuje poskytování informací o autorských právech k obrázkům pomocí metadat ve formátu IPTC. Metadata můžete vložit buď přímo do obrázku, nebo je můžete… Detail článku »

Optimalizace obrázků

Optimalizace obrázků může v SEO hrát velmi důležitou roli. Dříve se obrázky optimalizovaly pro lepší dohledatelnost především pomocí atributu „alt“, díky kterému jste obrázku přidali kontext. Google za poslední roky značně pokročil ve strojovém učení (Machine Learning). Díky algoritmům je tak schopný přečíst obsah obrázku a dále s ním pracovat. Toto se například stane, když… Detail článku »

Anchor Text (text odkazu)

Anchor Text je viditelný text, na který lze kliknout v hypertextovém odkazu. Na webových stránkách jsou odkazy často podtržené nebo jinak nastylované, aby bylo na první pohled poznat, že se jedná o odkaz. <a href=”http://www.domena.cz”>Toto je Anchor Text</a> Budete-li chtít odkázat např. do kategorie Černá trička Nike z obsahu, odkazujte pokud možno vždy s textem… Detail článku »

Interní prolinkování

Interní odkazy jsou odkazy, které vedou na stejnou doménu, jako je doména, na níž se odkaz nachází. Jednodušeji řečeno, interní odkaz je odkaz, který odkazuje na jinou stránku na stejném webu. Interní odkazy jsou důležité ze 3 důvodů: Umožňují uživatelům i vyhledávačům procházet váš web. Pomáhají vytvořit informační hierarchii stránek. Pomáhají šířit (přelévat) sílu stránky… Detail článku »

Jak vytvořit dobrý nadpis

Nadpisy Struktura nadpisů na stránce se používá k lepší orientaci návštěvníků v obsahu. Nadpisy tak tvoří hierarchické uspořádání dokumentu. HTML značky nadpisů (H1–H6) rozdělují obsah do sekcí podle důležitosti, přičemž H1 je nejdůležitější a H6 nejméně důležitý. Titulek nadpisu by měl být používán přirozeně a pokud je to relevantní, měl by obsahovat vaše cílová klíčová… Detail článku »

Meta tag Description

Meta tag description je tag HTML, který ve výsledku vyhledávání zobrazuje stručné shrnutí webové stránky. V podstatě se jedná o velmi krátký „reklamní text“ na cílovou stránku, který se zobrazuje pod titulkem stránky. Setkat se můžete s různými označeními pro popisek stránky: Meta description, SEO popisek, SEO description, Google jej ve své oficiální nápovědě nazývá… Detail článku »

Proč jsou titulky stránek důležité

Metatag <title> je jedním z hlavních faktorů, který pomáhá vyhledávačům i lidem pochopit, o čem je cílová stránka. Titulky tak dělají první obrázek o tom, co lidi na stránkách čeká. Titulky stránek se používají na třech klíčových místech: stránky s výsledky vyhledávání (SERP), titulky na záložkách webových prohlížečů, sociální sítě. Stránka s výsledky vyhledávání (SERP)… Detail článku »

Titulek stránky – jak je zkontrolovat v SERP

Značka <title> je pro úspěch v optimalizaci velmi důležitá. Chybějící, duplicitní a špatně napsané titulky stránek mohou negativně ovlivnit vaše výsledky v SEO. Značka titulku je prvek v kódu HTML, který určuje název webové stránky. Meta značky titulků (názvů stránek) se zobrazují na stránkách s výsledky vyhledávače (SERP) jako nadpis, na který lze kliknout pro… Detail článku »

URL produktu/kategorie v Shoptetu

V Shoptetu se nám URL produktu i kategorie tvoří automaticky z názvu. Systém odebere interpunkci a mezi jednotlivá slova vloží pomlčky. U jednoduchých názvů produktů se vše obejde bez vašeho zásahu, systém vytvoří ukázkovou URL adresu. Název (1) i URL (2) můžete editovat na kartě produktu v tzv. input poli (pole, do kterého lze psát),… Detail článku »

Jak se hýbe český internet? Sledujte denní statistiky!

Zobrazit