Nová tištěná kniha o SEO
SEO Akademie Collabim
S láskou a vidinou klientů píše Collabim Nejpoužívanější český SEO nástroj

Doporučený postup volby domény z pohledu SEO

Doménové jméno musí být zapamatovatelné Snažte se volit krátký, snadno zapamatovatelný, snadno vyslovitelný název. Nepoužívejte domény s čísly nebo jinými nestandardními znaky. Nepoužívejte názvy delší než 15 znaků. Doménové jméno by mělo souviset s vaší značkou Použití stejného jména pomůže lidem snáze najít váš web. Dozví-li se o vašich produktech a službách, budou pravděpodobně hledat… Detail článku »

Základní informace o doméně pro začínající online podnikatele

Tato kapitola je věnovaná těm, kteří se teprve na vstup do online byznysu chystají. Ti, kteří již doménu mají, mohou pokračovat na další část nebo se mohou inspirovat radami pro další projekty. Co je doména Doménová jména jsou jedinečné, lidsky srozumitelně čitelné internetové adresy webových stránek. Skládají se ze tří částí: doména nejvyšší úrovně (někdy… Detail článku »

Základní metatagy (značky)

Základní metatagy (značky) Metatagy (nebo také značky) na úrovni stránky jsou pro tvůrce stránek skvělý způsob, jak vyhledávačům poskytnout informace o webech. Metatagy jsou zvláštní značky, které se píšou do hlavičky stránky (hlavičky HTML dokumentu). V každé stránce je potřeba použít tag pro typ dokumentu (na příkladu níže je to doctype html). Jedním ze základních… Detail článku »

Analýza on-page faktorů a technická analýza

Nyní již víme, jak mají jednotlivé on-page faktory vypadat. Jak ale vypadá reálný stav on-page faktorů napříč celou naší stránkou? Nemáme na stránce vážné chyby nebo problémy, které by vyhledávačům zabraňovaly v procházení nebo indexaci obsahu Nejenom na tyto otázky nám odpoví technická analýza stránek a analýza on- page faktorů. Toto téma by svým rozsahem… Detail článku »

Postup optimalizace: návod krok za krokem

Sedm základních pilířů při optimalizaci stránek pro záměr vyhledávajícího 1. Procházení a indexace Relevantní vstupní stránky plné atraktivního zboží a obsahu nebudou ve vyhledávačích fungovat, pokud je vyhledávací roboti nenajdou, nebudou je moci projít, nebudou je schopni přečíst. Proto korektní procházení a indexace tvoří základní pilíř celého našeho snažení. 2. Vyhledávací dotazy: identifikace, kvantifikace, kategorizace,… Detail článku »

Direktivy metaRobots

Meta tag robots umožňuje zakázat robotům indexování obsahu nebo sledování odkazů. Zapisuje se do hlavičky HTML stránky do tagu <meta>. <head> <meta name=“robots“ content=“noindex, nofollow“> <title>Titulek stránky</title> </head>   Parametry řízení indexace Parametry, které můžete pro řízení vyhledávačů v metadatech použít, jsou následující: Výchozí stav Výchozí hodnota u všech stránek je index, follow, tuto direktivu… Detail článku »

Je content opravdu king?

Možná jste už slyšeli, že obsah je king (anglicky Content is King). Není tomu tak vždy. Vyhledávače totiž rozlišují typy dotazů a na základě toho odvozují obsah, který by vyhledávací frázi nejlépe odpovídal. Budete-li hledat „bílé tričko“, pravděpodobně vás nejlépe uspokojí vstupní stránka s velkým množstvím variant bílého trička za výborné ceny. Nebudete chtít číst… Detail článku »

Přesměrování a jak se v nich vyznat

Přesměrování je způsob, jak přesměrovat návštěvníka i roboty vyhledávače z jednoho URL na jiné. Tuto funkci využijete v případě, když přesunete obsah na novou URL adresu (tzn. např. i ručně změníte adresu), smažete stránky, změníte název domény nebo sloučíte weby. Vyhýbejte se řetězovým přesměrováním, tzn. nepřesměrovávejte URL na již přesměrovanou URL atd. Přesměrovávejte na správnou… Detail článku »

SERP features – rozšířené výsledky ve vyhledávání

SERP také zobrazí standardně „10 modrých odkazů“ – organické výsledky, na které cílíte ve svém SEO úsilí. To jsou základy – jsou přítomny v téměř každém hledání. Kromě standardních organických a placených výpisů můžete také vidět jakoukoli kombinaci následujících dvanácti prvků rozšířených výsledků. Featured Snippets Featured Snippets – vybraný úryvek jako rychlá odpověď na vyhledávaný… Detail článku »

Jak propojit všechny nezbytné služby s vaším webem?

Na začátku optimalizace každého projektu bychom si měli projekt napojit na služby, které nám pomáhají s odhalováním problémů a s vyhodnocováním našeho snažení. Pro správu stránek bychom doporučili napojení na Google Analytics, Google Search Console či Seznam Webmaster. Volitelně můžete službu navést do služby Bing Webmaster. Velký efekt od toho ale nečekejte. Pokud budete mít… Detail článku »

Jak se hýbe český internet? Sledujte denní statistiky!

Zobrazit