Nová tištěná kniha o SEO
SEO Akademie Collabim
S láskou a vidinou klientů píše Collabim Nejpoužívanější český SEO nástroj

Meta tag Description

Meta tag description je tag HTML, který ve výsledku vyhledávání zobrazuje stručné shrnutí webové stránky.

V podstatě se jedná o velmi krátký „reklamní text“ na cílovou stránku, který se zobrazuje pod titulkem stránky.

Je pro vás SEO zatím velká neznámá a chcete se dozvědět, co to obnáší? Vydali jsme knihu, která obsahuje všechny základní informace a postupy, které pro SEO budete potřebovat. V knize najdete vysvětlení základních SEO pojmů, metody pro optimalizaci nebo třeba i to, jak SEO vyhodnocovat. Chci knihu Základy SEO: Jasně a stručně >>

Setkat se můžete s různými označeními pro popisek stránky: Meta description, SEO popisek, SEO description, Google jej ve své oficiální nápovědě nazývá jako úryvky.

Popisek by měl být psán přirozeně, nepřeoptimalizovaně, neměl by spamovat klíčová slova. Měl by být přesvědčivý a lákat na relevantní obsah, který na stránce skutečně je.

Atraktivní description má stejně jako titulek (title) vliv na míru prokliku v SERP.

Všimněte si, že vyhledávače vytuční vyhledávanou frázi, která je shodná s frází v popisku stránky, pakliže tam je.

Ukázka popisků stránek (description) ve výsledcích vyhledávání na vyhledávací dotaz „mobilní telefony“.

Kód description

Krátký popisek stránky se v HTML zapisuje mezi tagy hlavičky <head> a má následující podobu.

<meta name="description" content="Toto je ukázka krátkého popisku stránky, který se zobrazí ve výsledcích vyhledávání.">

Optimální délka popisku stránky

Bez ohledu na vyhledávač, každý má své limity. Některé uvádějí doporučenou délku ve znacích, Google v pixelech, což je přesnější než limit udávaný ve znacích.

Popisky description mohou mít libovolnou délku, vyhledávače je ale zkrátí na přibližně 155–160 znaků.

Maximální délka zobrazovaného textu popisku stránky ve výsledku vyhledávání je 920 pixelů.

Maximální délka v mobilních výsledcích vyhledávání je 680 pixelů, což odpovídá zhruba 120 znakům.

Nejlepší je udržovat metapopisy dostatečně dlouhé a popisné. Cílem by mělo být ve stručnosti vysvětlit obsah a hlavní přidanou hodnotu cílové stránky.

Jako optimální se tak jeví délka popisku mezi 50 až 160 znaky.

Mějte na paměti, že „optimální“ délka se bude lišit v závislosti na situaci. Vaším primárním cílem by mělo být vysvětlení hodnoty cílové stránky a zvýšení počtu prokliků (CTR) díky kvalitní prezentaci.

Description není hodnoticí faktor vyhledávačů!

Google v roce 2009 oznámil, že popisek stránky (Description) není hodnoticím faktorem (Ranking Factor) pro vyhledávače. Je však velmi důležitý pro míru prokliku ve výsledku vyhledávání, což již v hodnoticích algoritmech vyhledávačů velmi pravděpodobně je.

Jak vytvořit dobrý meta description


  1. Napište přesvědčivý a relevantní reklamní inzerát


    Tag description slouží jako reklamní upoutávka na vaši cílovou stránku. Přitahuje zrak vyhledávajících a je důležitou součástí marketingu ve výsledku vyhledávání. Vytvoření čitelného a přesvědčivého popisu pomocí relevantních klíčových slov může zlepšit míru prokliku na webovou stránku. Počítejte s tím, že vyhledávače tučně zvýrazňují shodu vyhledávané fráze s frázemi v popisku, pakliže je obsahují. Tento tučný text může přitáhnout oči vyhledávajících. Ideální je tedy stav, když se vyhledávaná fráze překrývá s částí vašeho popisku stránky.


  2. Vyhněte se duplicitním popiskům stránek

    Stejně jako u titulků stránek je důležité, aby byly metapopisy na každé stránce jedinečné. Každá unikátní stránka = unikátní popisek.Jednou z cest, jak bojovat s duplicitními popisky, je implementovat dynamické vyplňování na základě obsahu stránky.Tento automatizovaný způsob Shoptet nabízí prostřednictvím nastavení v modulu Základní SEO. Nevyplníte-li popisek ručně, vždy se doplní automaticky.


  3. Ruční popisky stránek dělejte u těch nejdůležitějších, zbytek nechte „automatům“


    Pokud stránka cílí na dvě až tři hojně vyhledávané fráze, můžete do stránky investovat čas a vytvořit atraktivní titulek ručně. Vyhledávače si vytvoří až 70 % vlastních popisků stránek a původní description ignorují. Je to z důvodu zobrazení relevantního popisku (úryvku textu ze stránky) s ohledem na vyhledávací frázi.
    Pokud stránka cílí na long-tail nebo případně na jednu frázi (např. název produktu), můžete popisek nechat na Shoptetu, který ho vytvoří z popisku stránky v kombinaci s názvem produktu. Důvod je jednoduchý. Vyhledávače si často popisek stránky vytvářejí samy s ohledem na vyhledávací dotaz. Pokud někdo vyhledává long-tail výraz, vyhledávač description vygeneruje z obsahu stránky, který obsahuje vyhledávaný výraz.


  4. Popisek stránky se bude hodit i pro sociální sítě

    Description je důležitý i pro sociální sdílení. Sociální sítě si přebírají popisek stránky a vytvářejí z něj sdílený obsah. Pokud description nebude vyplněný, může si sociální síť vzít první text na stránce, na který narazí. To může způsobit neideální uživatelský zážitek.


  5. Vyhněte se spamovým technikám

    Nepište titulky JEN VELKÝMI PÍSMENY. Nepoužívejte speciální znaky hvězdičky (☆), copyright (©), symbol pro registrovanou ochrannou známku (®) nebo pro ochrannou známku (TM) atd. Vyhledávače si s nimi nemusí umět poradit, a mohou tak celý popisek stránky ignorovat.Nepoužívejte přehnaně interpunkci. Vše výše uvedené může být vyhodnoceno jako snaha o získání neoprávněné výhody.

Nevhodné praktiky zmíněné Googlem

Google ve své oficiální nápovědě k meta Description uvádí následující praktiky, kterých byste se měli vyvarovat:

  • Neuvádějte v metaznačkách description text, který nesouvisí s obsahem stránky.
  • Nepoužívejte obecné popisy jako „Tohle je webová stránka“ nebo „Stránka o baseballových kartičkách“.
  • Nevyplňujte popis pouze klíčovými slovy.
  • Nekopírujte do metaznačky description celý obsah dokumentu.
  • Nepoužívejte na všech stránkách webu nebo u velké skupiny stránek stejnou metaznačku description.

Vytváření a editace meta description v Shoptetu

Krátké popisky stránek můžete editovat vždy ze stejného místa jako titulek stránky (viz předchozí kapitola).

Automatické vyplňování description a jeho optimální nastavení popisu v kapitole věnované doplňku Základní SEO.

Další doporučené články k tématu Meta tag description:

Meta Description — 2020 SEO Best Practices – Moz. Moz – SEO Software for Smarter Marketing [online]. Copyright © Moz, Inc. All rights reserved. [cit. 26.04.2020]. Dostupné z: https://moz.com/learn/seo/meta-description

Meta Tags for SEO: A Simple Guide for Beginners. Ahrefs – SEO Tools & Resources To Grow Your Search Traffic [online]. Copyright © 2020 [cit. 26.04.2020]. Dostupné z: https://ahrefs.com/blog/seo-meta-tags/

SEO Best Practices: How to Create Awesome Meta Descriptions. Search Engine Journal – SEO, Search Marketing News and Tutorials [online]. Dostupné z: https://www.searchenginejournal.com/on-page-seo/optimize-meta-description/

What is Meta Description And How To Optimize it? | Mangools. Juicy SEO Tools You Will Love | Mangools [online]. Dostupné z: https://mangools.com/blog/seopedia/meta-description/

Meta description: základní příručka – ContentKing. Nepřetržitý SEO audit a průběžná kontrola obsahu ContentKing [online]. Copyright © 2020 ContentKing [cit. 26.04.2020]. Dostupné z: https://www.contentking.cz/akademie/meta-description/

The meta description length in 2020 | Spotibo. On-page & technical SEO tips on Spotibo blog [online]. Copyright © 2020 [cit. 26.04.2020]. Dostupné z: https://blog.spotibo.com/meta-description-length/

Vytváření dobrých názvů a úryvků ve výsledcích vyhledávání – Nápověda Search Console. Google Help [online]. Copyright © 2020 Google [cit. 26.04.2020]. Dostupné z: https://support.google.com/webmasters/answer/35624?hl=cs

 

Nemáte představu, kolik tržeb ze SEO Vašemu webu či e-shopu měšíčně utíká? Rádi Vám budeme věnovat čas osobně. Ukážeme Vám, o kolik peněz byste mohli každý měsíc vydělat více jen díky SEO! A to ZDARMA. Chci konzultaci ZDARMA >>

Další články

Jak se hýbe český internet? Sledujte denní statistiky!

Zobrazit