Nová tištěná kniha o SEO
SEO Akademie Collabim
S láskou a vidinou klientů píše Collabim Nejpoužívanější český SEO nástroj

URL produktu/kategorie v Shoptetu

V Shoptetu se nám URL produktu i kategorie tvoří automaticky z názvu. Systém odebere interpunkci a mezi jednotlivá slova vloží pomlčky.

U jednoduchých názvů produktů se vše obejde bez vašeho zásahu, systém vytvoří ukázkovou URL adresu.

Nemáte představu, kolik tržeb ze SEO Vašemu webu či e-shopu měšíčně utíká? Rádi Vám budeme věnovat čas osobně. Ukážeme Vám, o kolik peněz byste mohli každý měsíc vydělat více jen díky SEO! A to ZDARMA. Chci konzultaci ZDARMA >>

Název (1) i URL (2) můžete editovat na kartě produktu v tzv. input poli (pole, do kterého lze psát), viz obrázek níže.

Ukázka editačních polí názvu a URL na kartě produktu

V případě komplikovanějších názvů doporučuji kontrolu a následnou manuální úpravu.

Pokud do Shoptetu importujete produkty z feedu několika dodavatelů, můžete se dočkat různě poskládaných názvů.

V takovém případě je lepší strukturu názvů produktů napříč celým webem sjednotit, aby se ve všech produktových kategoriích používala stejná logika.

Na příkladu níže vidíte dlouhý název produktu, který obsahuje v samotném názvu několik parametrů, použitou čárku, a dokonce závorku.

Dlouhé názvy produktů nejsou nic neobvyklého. Pozor na použití nestandardních znaků.

V první řadě bych doporučil odstranit z názvu informaci, že je produkt skladem. To do názvu produktu opravdu nepatří.

Pojďme se ale podívat, jak nám systém upravil URL podle názvu:

domena.cz/thermal-trend-kdo-e-600-1320-elektricky-topny-zebrik-obly--600w--skladem-/

Náhled upravené URL adresy v administraci Shoptetu

Všimněte si, že čárky a závorky nám systém přeměnil na pomlčky, takže nyní máme v URL zbytečné pomlčky a URL adresa vypadá nevzhledně a komplikovaně. URL nám navíc končí pomlčkou, což je také nestandardní.

Naštěstí nám Shoptet umožňuje editaci URL adresy (u produktů, článků i názvu kategorií).

URL adresu si tak očistíme do této podoby:

domena.cz/thermal-trend-kdo-e-600-1320-elektricky-topny-zebrik-obly-600w/

Doporučuji do samotné URL produktu nevkládat název kategorie, pakliže to nemá pro zákazníka informační význam.

Budete-li prodávat mobilní telefony, koncipujte URL takto:

domena.cz/nazev-mobilniho-telefonu

Máte-li URL již zaindexované ve vyhledávačích, navíc na dobrých pozicích, do URL nezasahujte. Nikdy neměňte něco, co funguje. Změnou můžete pouze ztratit získané pozice!

Výše uvedené změny URL aplikujte pouze na nově vytvářené stránky. Pokud URL chcete i přesto měnit, nezapomeňte starou URL přesměrovat na novou. Návštěvnost z vyhledávačů i z ostatního interního prolinkování se tak vždy dostane, kam má.

Praktický příklad s URL kategorie a produktu

Pojďme se podívat, jaké URL produktu nebo kategorie vybere Google jako 3 nejrelevantnější.

Důležité: Samotná podoba URL o celkovém umístění určitě nerozhoduje, je to jen jeden z více než 200 hodnoticích faktorů, který má na umístění v SERP vliv. V tomto případě mi jde spíše o to, ukázat, jak ti organicky nejúspěšnější tvoří strukturu URL.

Produkty k této případové studii jsem vybral na Heurece mezi nejoblíbenějšími produkty.

Předpokládám, že zájem zákazníků odráží také nabídku, takže budeme testovat vysoce konkurenční sortiment.

TOP 50 produktů na Heurece za aktuální týden

Sony PlayStation 4 Pro

První 3 pozice na frázi „Sony PlayStation 4 Pro“ mají tuto URL:

  1. https://herni-konzole.heureka.cz/sony-playstation-4-pro-1tb/
  2. https://www.playstation.com/cs-cz/explore/ps4/buy-ps4/buy-1tb-ps4-pro/
  3. https://www.playstation.com/cs-cz/ps4/
  4. https://www.alza.cz/gaming/playstation-4-pro-1tb

Všechny 3 weby používají čistou URL. Sony má komplikovanější architekturu, kdy je produkt zanořený až několikáté úrovni.

Výsledky vyhledávání na Google CZ na frázi „Sony PlayStation 4 Pro“

Xiaomi Redmi Note 8 Pro

První 4 pozice na frázi „Xiaomi Redmi Note 8 Pro“ mají tuto URL:

  1. https://mobilni-telefony.heureka.cz/xiaomi-redmi-note-8-pro-6gb-128gb/
  2. https://mobilni-telefony.heureka.cz/xiaomi-redmi-note-8-pro-6gb-64gb/
  3. https://xm.cz/xiaomi-redmi-note-8-pro
  4. https://xiaomistore.cz/obchod/xiaomi-redmi-note-8-global/

Výsledky vyhledávání na Google CZ na frázi „Xaomi Redmi Note 8 Pro“

TESLA TE-310

Tesla je set-top box, který se stal se změnou vysílacích frekvencí horkým zbožím. První 4 pozice na frázi „tesla te-310“ mají tuto URL:

  1. https://set-top-boxy.heureka.cz/tesla-te-310/
  2. https://set-top-boxy.heureka.cz/tesla-te-310/recenze/
  3. https://www.mall.cz/set-top-boxy/tesla-te-310?tab=discussion
  4. https://www.zbozi.cz/vyrobek/tesla-te-310/

SERP s výsledky vyhledávání na dotaz „tesla te-310“.

Místo plánovaných tří nejlépe se rankujících URL jsem musel dát nakonec do výběru čtyři, protože se do TOP 3 vždy dostala jedna doména dvakrát.

Výsledek koreluje s našimi předpoklady. Úspěšné v tomto případě byly krátké URL, které měly v adrese vždy promítnutý název produktu.

Pro pořádek ještě zopakuji, že podoba URL v tomto případě nebyla určitě hlavním hodnoticím faktorem, ale jen jedním z mnoha.

Na takto konkurenční weby se na přední pozice dostávají autoritativní stránky s dlouhou historií a dobrou reputací. A hlavně stránky, které dokážou perfektně uspokojit záměr vyhledávajícího.

O tom se můžeme přesvědčit, když zapneme rozšiřující plugin pro Chrom od Ahrefs, který nám k URL ukáže další hodnoticí metriky.

Přehled některých metrik nejúspěšnějších URL v SERP

 

Nemáte představu, kolik tržeb ze SEO Vašemu webu či e-shopu měšíčně utíká? Rádi Vám budeme věnovat čas osobně. Ukážeme Vám, o kolik peněz byste mohli každý měsíc vydělat více jen díky SEO! A to ZDARMA. Chci konzultaci ZDARMA >>

Další články

Jak se hýbe český internet? Sledujte denní statistiky!

Zobrazit