Nová tištěná kniha o SEO
SEO Akademie Collabim
S láskou a vidinou klientů píše Collabim Nejpoužívanější český SEO nástroj

Titulek stránky – jak je zkontrolovat v SERP

Značka <title> je pro úspěch v optimalizaci velmi důležitá.

Chybějící, duplicitní a špatně napsané titulky stránek mohou negativně ovlivnit vaše výsledky v SEO.

Značka titulku je prvek v kódu HTML, který určuje název webové stránky. Meta značky titulků (názvů stránek) se zobrazují na stránkách s výsledky vyhledávače (SERP) jako nadpis, na který lze kliknout pro daný výsledek, a jsou důležité pro použitelnost, SEO a sdílení na sociálních sítích.

Název webové stránky má být přesným a stručným popisem obsahu stránky. Titulek poskytuje první náznak kontextu toho, co může návštěvník najít na cílové stránce.

Nemáte představu, kolik tržeb ze SEO Vašemu webu či e-shopu měšíčně utíká? Rádi Vám budeme věnovat čas osobně. Ukážeme Vám, o kolik peněz byste mohli každý měsíc vydělat více jen díky SEO! A to ZDARMA. Chci konzultaci ZDARMA >>

Titulky nejsou vizuálním prvkem stránky. Návštěvníci ho na samotné stránce nikde neuvidí, ve vyhledávači se zobrazí pouze v názvu otevřené záložky vašeho prohlížeče.

Jak si zobrazit titulek a popisek stránky

Je-li titulek delší, na záložce internetového prohlížeče si ho nemusíte zobrazit celý. Stejně tak ve výsledku vyhledávání se zobrazí jen prvních cca 50–60 znaků (Google zobrazuje maximální počet pixelů, nikoliv znaků).

Pokud se chci podívat na základní nastavení on-page faktorů, použiji k tomu nainstalovaný doplněk do Google Chrome, META SEO Inspector.

Pomocí rozšíření do Google Chrome – META SEO Inspector můžete udělat rychlý pohled na základní on-page faktory na stránce včetně titulku stránky.

 

Kontrola titulku a popisku stránky v SERP: vyhledávací operátory

Jak si stránku zaindexoval vyhledávač, si můžete ověřit přímo ve výsledku vyhledávání.

Chcete-li se podívat, jaký titulek a popisek má vyhledávač zaindexovaný a jaký titulek a popisek stránky (teoreticky) předkládá vyhledávajícím, můžete použít následující vyhledávací operátory.

Ve vyhledávači můžete vložit vyhledávací operátory site nebo inurl pro Google a info pro Seznam.cz:

site:vasedomena.cz/vase-stranka/ pro Google,
inurl:vasedomena.cz/vase-stranka/ pro Google nebo
info:vasedomena.cz/vase-stranka/ pro Seznam.cz

Zobrazení konkrétního titulku a popisku stránky se může ve výsledcích vyhledávání změnit v závislosti na vyhledávacím dotazu.

Vyhledávače předkládají takové titulky a popisky, které odpovídají vyhledávací frázi. Není-li fráze v titulku a popisku a stránka je pro tuto frázi relevantní, vyhledávač dosadí do popisků vybrané části obsahu.

Pomocí vyhledávacích operátorů site nebo inurl si zobrazíte titulek a popisek stránky tak, jak ji má zaindexovanou Google.
Zobrazení zaindexované stránky ve vyhledávači Seznam.cz

 

Chcete-li si zobrazit celý obsah (stránku), který si Google zaindexoval, můžete k tomu ve vyhledávání použít příkaz cache:

cache:https://www.vasedomena.cz/vase-stranka/

V horní části se vám zobrazí možnosti, kdy si můžete zobrazit plnou verzi, pouze textovou verzi, nebo zdroj.

Ukázka zobrazení zaindexovaného obsahu, jak si ho uložil vyhledávač Google

 

Vyhledávacím operátorům se budu věnovat v samostatné kapitole na konci knihy.

Kód titulku

Titulek stránky se v HTML zapisuje mezi tagy hlavičky <head> a má následující podobu.

<title>Toto je nadpis vaší stránky na e-shopu</title>

Optimální délka titulku

Google obvykle zobrazuje prvních 50–60 znaků názvu stránky.

Pokud vaše tituly budete držet pod 60 znaky, můžete očekávat, že se přibližně 90 % vašich titulů zobrazí správně.

Neexistuje žádný přesný limit znaků, protože znaky se mohou lišit v šířce (např. „i“ je jinak široké než „m“). Proto Google limit šířky titulku uvádí v pixelech a maximální zobrazovací šířka je aktuálně 600 pixelů.

Nemáte představu, kolik tržeb ze SEO Vašemu webu či e-shopu měšíčně utíká? Rádi Vám budeme věnovat čas osobně. Ukážeme Vám, o kolik peněz byste mohli každý měsíc vydělat více jen díky SEO! A to ZDARMA. Chci konzultaci ZDARMA >>

Další články

Jak se hýbe český internet? Sledujte denní statistiky!

Zobrazit