S láskou a vidinou klientů píše Collabim Nejpoužívanější český SEO nástroj

Analýza klíčových slov s Collabimem

Co je analýza klíčových slov?

Je to soubor slov a frází, které uživatelé vyhledávají a jsou relevantní ve vztahu k vašemu webu.

Ke všem relevantním frázím se pak uvádějí další podstatné údaje jako je hledanost ve vyhledávačích (nejčastěji Seznam a Google), pozice na kterých se umisťuje váš web, konkurenčnost, návštěvnost získaná z daného klíčového slova, CTR, míra opuštění, cílová stránka na kterou se uživatel dostane z vyhledávání atd., podle toho k čemu přesně daná analýza klíčových slov slouží.

Součástí analýzy klíčových slov by měl být i přehled konkurenčních webů a jejich základní analýza.

Analýza klíčových slov je naprostým základem úspěchu v online prostředí.

Proč udělat analýzu klíčových slov?

  • Zjistíte co lidé opravdu hledají (domnívat se, že odhadnete myšlení stovek, nebo tisíců uživatelů by bylo pošetilé),
  • budete znát cílové stránky (stránka, na kterou vyhledávače po zadaní určitého slova odkazují),
  • získáte podklad pro vytvoření nebo změnu struktury webu,
  • zjistíte jaké výrazy jsou nejziskovější (hledanost není jediným ukazatelem, kterým se řídit – podstatná je i míra konkurence a jiné),
  • budete mít možnost optimalizovat web pro dosažení lepších pozic ve vyhledávačích,
  • získáte podklad pro obsahovou strategii,
  • budete vědět na co se soustředit v placených reklamách,
  • tím, že víte co lidi zajímá , můžete budovat efektivnější linkbuilding,
  • určí vám i směr pro sociální sítě
  • ….. a tak dále – pokud chcete aby lidé na váš web přicházeli, musíte vědět co je zajímá a co jim nabídnout.

Postup analýzy klíčových slov:

  1. Výběr základních slov z kterých bude analýza vycházet.

  2. Získání návrhů klíčových slov. Využívají se nástroje jako Sklik , AdWords, Serch Console, Google Analytics, našeptávače. 

  3. Třídění a zanechání pouze relevantních frází.

  4. Kategorizace, roztřídění do jednotlivých skupin, podle typu produktu či služby, podle ceny atd.

  5. Doplnění informací ke klíčovým slovům – hledanost, pozice ve vyhledávačích, konkurečnost, CTR, cílová stránka, návštěvnost, návštěvnost, počet kliků.

Vyberte vstupní slova.

Sepište základní seznam slov, které se týkají vašeho webu. Zejména názvy produktů, služeb, ale i jméno firmy a webu apod.

Teď přichází na řadu Collabim.

Do nástroje pro návrh klíčových slov budete vkládat fráze postupně, podle oblastí kterých se týkají. Podle druhů zboží nebo služeb. Máte tak možnost rovnou přiřazovat k jednotlivým kategoriím štítky.

Příklad: fitcentrum (štítek např: fitcentrum), prodej sportovních potřeb (štítek např.: eshop), prodej tenisových raket (štítek např.: eshop, tenis, rakety), osobní trenér (štítek např.: služby, trenér), osobní trenér Olomouc ….

Vložte základní slovo ze seznam do nástroje pro návrh klíčových slov

Uložte všechny relevantní klíčové fráze. Pokud napřed vložíte štítek, všechny slova, která bude ukládat budou mít automaticky štítek přiřazen. 

Postupně vkládejte jednotlivé fráze ze základního seznamu, který jste si na začátku připravili.

Pro weby v českém jazyce získává Collabim data z Skliku, pro zahraniční weby z Google Adwords. Po uložení návrhů z Skliku se samozřejmě ke každému slovu zobrazí i informace z Googlu (hledanost, cílová stránka, pozice …).

V dalším kroku máte možnost pro české weby využít funkce „Jednorázové analýzy“.

Návrh klíčových slov skrze jednorázové analýzy z našeptávačů

Každý uživatel Collabimu má přístup k jednorázovým analýzám. Navíc, už ve zkušebním období, získáváte ke všem hrazeným tarifům kredit zdarma. Kdy jindy už využít jednorázových analýz, než při zpracování analýzy klíčových slov.

K jednorázovým analýzám vede v Collabimu více cest.

Můžete se rozhodnout, zda budete získávat návrhy hromadně ke všem frázím ze základního seznamu, postupně podle kategorií, nebo si podle štítků vyexportujete jednotlivé oblasti a vložíte získané návrhy z  Skliku už podle kategorií..  Pokud vložíte více frází  najednou, Collabim pohlídá všechny duplicity a navíc vám šetří kredit tím, že vždy počítá pouze unikátní slova.

Klíčová slova můžete vkládat ručně, nebo využít možnosti importu.

Zvolte si z jakých zdrojů si přeje návrhy získat.

V dolní části vidíte aktuální výši kreditu, nákladyna měření a budoucí výši kreditu po zpracování.

Spusťte zpracování.

 

Po chvilce úměrné počtu vložených slov, vám dorazí na email soubor s návrhy klíčových slov.

Jestliže se vám návrhy líbí, importujte si je pro sledování do sekce klíčových slov v Collabimu. Jediné co je třeba udělat, je přesunout výsledky návrhů do prvního sloupce.

Klikněte na „Přidat klíčová slova“, zvolte možnost „importovat klíčová slova“ a vložte upravený soubor (návrhy klíčových slov musí být v prvním sloupci).

V posledním kroku máte opět možnost klíčová slova hromadně oštítkovat, vložit poznámku anebo cílovou URL.

A hotovo, slova se zpracovávají.

Collabim vám umožňuje získat klíčová slova do své analýzy ještě jedním způsobem a to:

Přidání klíčových slov z Google Analytics

Propojte svůj účet na Collabimu s Google Analytics. To uděláte tak, že v daném projektu vstoupíte do „Nastavení webu“ a kliknutím „Povolit přístup do Google Analytics“ propojíte oba účty.

Po propojení se objeví další možnost vložení klíčových slov.

Zvolte si požadované období a další parametry. Vložte slovo pro které chcete návrhy získat a klikněte na získání návrhů.

Stačí počkat, až se ke všem nově klíčovým slovům zpracují informace.

Skvěle.Teď máte ve svém účtu Collabimu dostatek slov.

Co získáte, pokud budete mít v Collabimu uložených tolik klíčových slov?

  • Základně zpracovanou analýzu klíčových slov: víte jaké výrazy jsou nejhledanější, znáte stránky na které vyhledávače odkazují vaše návštěvníky, znáte pozice na kterých se umísťujete, vidíte jaká je konkurečnost daných slov na Googlu … atd.
  • Collabim vám na základě uložených klíčových slov vyhledá vaše konkurenty.
  • Odhalíte strategii vaší konkurence, protože budete znát na jaká klíčová slova se soustředí.  Uvidíte pozice konkurence ke každému vašemu slovu.
  • Získáte přehled o kvalitě vašeho webu. Collabim zanalyzuje každou cílovou stránku a ukáže vám, zdali slova které sledujete v Collabimu máte i na svých stránkách (titulku, meta description, nadpisu i v obsahu stránky), jestli vaše stránky titulky, meta description a nadpisy vůbec obsahují i jejich kvalitu a další informace.
  • Na každé uložené klíčové slovo si Collabim uloží 20 cizích webů a na základě hledanosti klíčových slov a pozic vám pak v Site finderu nabídne nejvhodnější weby pro zpětné odkazy. Na detailu každého webu pak zjistíte kde by měl být odkaz umístěn a co by měl obsahovat.

Všechny ostatní důležité informace kvůli kterým se analýza klíčových slov zpracovává vám již Collabim dohledá!

Jak se hýbe český internet? Sledujte denní statistiky!

Zobrazit