S láskou a vidinou klientů píše Collabim Nejpoužívanější český SEO nástroj

E-book: Jak psát SEO friendly články

Většina provozovatelů eshopů a tvůrců online obsahu si uvědomuje, že organická návštěvnost je jedním z pilířů trafficu. Děláte-li dobře SEO, dokážete získat relevantní návštěvnost, která je obvykle také slušně konverzní. I proto existuje celá řada agentur a SEO konzultantů, kteří nabízí pomoc s optimalizací stránek.

Velmi často se setkávám s nabídkami na analýzu klíčových slov, technické SEO, analýzu on-page a off-page faktorů. Samozřejmě jsou to neoddiskutovatelné součásti optimalizace, ale co je z mého pohledu zcela zásadní, tak je tvorba správného obsahu, kteří uživatelé hledají. Vždyť relevantní a užitečný obsah je právě to, co by mělo mít ze všech SEO faktorů nejvyšší váhu.

A proto jsem se oblasti tvorby relevantního obsahu rozhodl věnovat větší pozornost a sepsat postup, jak krok za krokem napsat článek nebo popsat kategorii na vašem eshopu.

Ebook je relativně krátkým vhledem do problematiky SEO a řeší pouhý fragment – psaní článku, co mu předchází a co po něm následuje. Má vám ukázat šířku a rozsah znalostí nutných k tomu, abyste dokázali konzistentně, dlouhodobě a efektivně zlepšovat vaše pozice v organickém vyhledávání.Představuje vám hloubku znalostí a specializací, které by měl SEO konzultant v mém vidění světa mít.

Pro koho je a pro koho není tento e-book

Tento e-book je určen především pro všechny, kteří chtějí pomocí kvalitní a smysluplné tvorby dosáhnout stanovených cílů v organickém vyhledávání. Je určen pro provozovatele e-shopů, pro firmy prezentující se na internetu, pro tvůrce dalšího komerčního a nekomerčního obsahu.

Co vás naučí e-book? Jak psát SEO Friendly texty a kolik se vám do toho vyplatí investovat

E-book by vám měl přinést odpověď a know-how na 2 základní otázky.

První z nich je, jak správně, korektně a v rámci WHITE HAT SEO napsat článek, který bude mít šanci uspět v konkurenci ostatních tvůrců stejného nebo velmi podobného obsahu.

Druhá otázka je, kolik času, energie a případně peněz se do takovéto aktivity vyplatí investovat. Proto je součástí e-booku jednoduchý výpočet možných přínosů sepsání jednoho článku (přepočteno na nejdůležitější metriku – konverzi, a na alternativní substituční náklad ve formě PPC kampaně na Skliku nebo Google Ads).

Mým cílem je vám přinést podstatné praktické informace, které vám pomohou v praktické realizaci SEO.

Řadu termínů, analýz a technik nebudu rozvádět a detailně popisovat, protože to přesahuje mnou vytyčeného cíle – udělat stručný, nápomocný návod, jak psát texty, které budou mít vyhledávače rády a vám se ekonomicky budou rentovat.

Co byste měli udělat, než začnete psát jeden článek za druhým

Kdo se v SEO vyzná ví, že psaní článku je až pomyslnou třešničkou na dortuv problematice optimalizace stránek pro vyhledávače.

Než se k samotnému psaní textu dostanete, doporučuji vám věnovat se zásadním věcem, které vám pomohou určit správnou strategii, a hlavně priority ve vašem SEO konání.

Správné psaní článků o nesprávných věcechnevede k vytýčeným cílům, a to z následujících důvodů:

  • Píšete onezajímavých KW(Keywords = klíčová slova) z pohledu vašeho podnikání(nevedou ke konverzi). Ne vždy je cílem konverze, samozřejmě můžete sledovat jiné cíle, jakou jsou Brand Awareness, traffic nebo chcete návštěvníkům jenom vyřešit nějaký problém
  • Píšete o KW, které již dosáhlo dobré pozice ve vyhledávačích. Ale díky špatnému titulku a popisku máte velmi nízké CTR (míru prokliku), takže přístupy na toto slovo skoro nezaznamenáváte.
  • Píšete o KW, které mají nulovou hledanostv obou hlavních vyhledávačích (pozor na sezónnost)
  • Bojujete na již obsazeném bojišti. Je velmi obtížné dostat se na zajímavé pozice na velmi konkurenční slova.

SEO se musí dělat koncepčně, krok za krokem a bohužel dlouhodobě. SEO je investice do vašich budoucích návštěvpo následující roky a nemůžete počítat s okamžitou návratností a vyhodnotitelností, jako např. u PPC nebo directu.

Co se v e-booku dozvíte

  • Jak provést základní analýzu klíčového slova nebo fráze, abyste optimalizovali texty na všechny relevantní a související výrazy
  • Kdy je a kdy není efektivní optimalizovat některé klíčová slova a výrazy
  • Jak psát správně titulek a Meta description tak, aby zvyšovaly CTR
  • Jakou dát článku URL adresu
  • Jak má vypadat správná struktura článku
  • Jak pracovat s nadpisy
  • Jaká jsou základní pravidla pro psaní čtivého, strukturovaného a vyhledávači milovaného obsahu
  • Proč je důležité článek propagovat
  • Jaké jsou klíčové metriky pro naši optimalizaci
  • Co je důležité pro vyhledávače, aby váš článek získal plusové body a lepší pozici ve vyhledávání
  • Jak se naše optimalizace odrazila ve výsledcích vyhledávání
  • Proč je dobré dělat revizi stávajícího obsahu

 

STÁHNOUT E-BOOK

Další články

Jak se hýbe český internet? Sledujte denní statistiky!

Zobrazit