SEO Akademie Collabim
S láskou a vidinou klientů píše Collabim Nejpoužívanější český SEO nástroj

Recenze e-booku „Analýza klíčových slov: Návod krok za krokem“

Na internetu můžete nalézt nepřeberné množství návodů, jak si svépomocí připravit analýzu klíčových slov.

Žádný návod však nejde do takové hloubky, aby ukázal i detaily provedení jednotlivých kroků a podrobně vysvětlil každou část tohoto procesu názorně. A přesně o tom je tato kniha od Michala Binky.

Sami jsme ji zhltli několik dní před jejím oficiálním vydáním a to prakticky na posezení. Kniha je poutavá, nezabředává do zbytečných teorií a jde rovnou na solar plexus probírané tématice.

Chcete najít tzv. nízkovsící ovoce i na Vašem webu? Test metody Keywod golden ratio aneb Umístění v TOP10 na Google do 39,5 hodiny.

Vždyť je to učebnice Collabimu…

Ano, dalo by se to tak říci. Protože je Michal certifikovaným SEO specialistou Collabimu, naleznete v knize nejeden návod, jak daný problém vyřešit přímo v našem nástroji.

U většiny postupů však Michal nezapomíná přidávat další alternativní příklady řešení, často i v nástrojích, které jsou k dispozici zcela zdarma.

Jedná se tak o unikátní sbírku konkrétních postupů, jak docílit profesionálně zpracované analýzy.

Co se vše v knize konkrétně naučíte?

  1. Shromáždění všech relevantních klíčových slov z různých zdrojů (většinu z nich máte již nyní volně k dispozici)
  2. Očištění dat (a to jak v obávaném OpenRefine – od instalace po dokončení shlukování dat, tak i v Excelu)
  3. Získání důležitých KPI ukazatelů (a doplnění k výsledné analýze)
  4. Klasifikace / kategorizace frází
  5. Vytvoření pohledů na data (aby výstupem nebyla jen prostá tabulka, co klientům nic neřekne)
  6. Praktické využití (a to velmi hutně na mnoha praktických příkladech)

K čemu může být tato znalost dobrá?

Pokud jste majitel/provozovatel internetového byznysu

Analýza klíčových slov je základem pro prakticky každé webové stránky  a tím pádem i podnikání na internetu. Ať si ji budeme dělat sami, či ji u někoho poptáte. Už nikdy nebudete tápat v tom, co má být výstupem a co přesně byste s ním měli dělat.

Mít profesionálně zpracovanou analýzu klíčových slov, která leží v šuplíku je jako mít raketoplán v garáži, ale bez paliva. Hezké, instagramově-chlubivé, ale k ničemu. Rohlíky si za to nekoupíte.

Je potřeba ji používat prakticky kdykoliv, když saháte na svůj web a něco měníte, přidáváte, upravujete. Jo a taky potom když děláte cokoliv mimo váš web s cílem podpořit váš vlastní web, to pak taky.

Takže vlastně vždy.

Vyrábíte stránky, jste freelancer nebo začínající agentura

Řekněme si to na rovinu, chcete dostat za svou práci peníze. Čím víc, tím lépe. Jenže pro to musíte doručit vašemu zákazníkovi přidanou hodnotu, ideálně vyšší než vaše možná konkurence.

A tou i v roce 2019 může být kvalitní analýza klíčových slov, málokdo ji totiž v reálu dělá opravdu pořádně a s důrazem na praktické intenzivní využívání.

Chcete-li tedy zabít dvě mouchy jednou ranou -> doručit více přidané hodnoty a současně zvednout svou hodinovku, máte tady velmi jasně vytyčenou cestu.

Pořiďte si tuto knihu, zhltněte a pusťte se do práce.

Prvních pár analýz udělejte klidně za pár švestek pro weby svých známých či pro své weby. Po pár iteracích již budete mít proces v paži a výstup bude opravdu stát za to.

Závěrem

Pokud vás zajímá další názor na knihu, pak si přečtěte recenzi od Tomáše Zahálky.

Protože ani Michal zatím nepřišel na to, jak jíst vzduch, je třeba si knihu koupit. Ale protože jsme hrdým aktérem tohoto počinu, podařilo se nám sehnat pro placené zákazníky Collabimu slevu 50%. Slevový kupón najdete v Collabimu po přihlášení – vpravo nahoře pod svým jménem – záložka Mé údaje.

Více informací o knize najdete přímo na webu autora:

E-kniha Analýza klíčových slov: Návod krok za krokem

Další články

Jak se hýbe český internet? Sledujte denní statistiky!

Zobrazit