Nová tištěná kniha o SEO
SEO Akademie Collabim
S láskou a vidinou klientů píše Collabim Nejpoužívanější český SEO nástroj

Google Analytics

Google Analytics, neboli GA, je nástroj od společnosti Google. GA nabízí možnost sledovat statistická data o uživatelích webu, jako například návštěvnost, čas strávený na stránce, míru okamžitého opuštění nebo počet konverzí a je nejpoužívanějším analytickým nástrojem.

Google Analytics je dostupný v placené a neplacené verzi. Obě verze lze používat ke komerčním i nekomerčním účelům. Placená verze navíc nabízí rozšířené možnosti sledování, větší kapacitu a vyšší aktuálnost dat.

Nemáte představu, kolik tržeb ze SEO Vašemu webu či e-shopu měšíčně utíká? Rádi Vám budeme věnovat čas osobně. Ukážeme Vám, o kolik peněz byste mohli každý měsíc vydělat více jen díky SEO! A to ZDARMA. Chci konzultaci ZDARMA >>

Zvýhodnění webů na Googlu, které mají aktivní GA Matt Cutts z Googlu vyvrátil, totéž se dá očekávat u Seznamu. I přesto je velmi vhodné mít GA na svém webu aktivní z důvodu lepšího porozumění návštěvníkům. Pro zahájení sledování uživatelů je třeba nahrát fragment měřícího kódu na stránky, jež chcete sledovat. Doporučené umístění je záhlaví.

Autor textu: Šimon Seďa (Collabim) & Tomáš Zahálka (SEO konzultant)

Nejaktuálnější a podrobný přehled platformy Google Analytics 4 neboli GA4 naleznete v našem článku Google Analytics 4 (GA4): Kompletní průvodce a návod pro rok 2023.

Nemáte představu, kolik tržeb ze SEO Vašemu webu či e-shopu měšíčně utíká? Rádi Vám budeme věnovat čas osobně. Ukážeme Vám, o kolik peněz byste mohli každý měsíc vydělat více jen díky SEO! A to ZDARMA. Chci konzultaci ZDARMA >>

Které vyhledávače tento faktor ovlivňuje?

: Google
Bez vlivu
: Seznam
Bez vlivu

Míra závažnosti: Nízká
Typ SEO:
Technické (vývojáři)

Příklady z praxe

Pomocí nástroje Google Analytics měříme z jakého vyhledávače (Google, seznam, bing, yahoo a další) lidi na web chodí. Dále jestli splní námi nastavený cíl nebo konverzi. Pomocí tohoto nástroje také kontrolujeme, zda děláme kvalitní linkbuilding formou PR článků a jestli dokážeme čtenáře zaujmout natolik, že proklikne odkaz umístěn v PR článku.

Přidat příklad z praxe

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Jak se hýbe český internet? Sledujte denní statistiky!

Zobrazit