S láskou a vidinou klientů píše Collabim Nejpoužívanější český SEO nástroj

Hodnocení kvality vstupní stránky v PPC a SEO

Trápí vás umístění vašeho webu v žebříčku vyhledávání? Platíte si reklamu, ale výsledky se nedostavují? Možná si kladete otázku: Co dělám špatně? Dnes se podíváme na zoubek hodnocení kvality vstupní stránky z pohledu SEO a PPC. Vysvětlíme si, co všechno se hodnotí nebo jak svou vstupní stránku vylepšit. Tak pojďme na to!

Co je vstupní stránka?

Abychom se na dalších řádcích vyhnuli nedorozumění, vysvětlíme si pojem “vstupní stránka” hned na začátku. Vstupní stránka je první místo, které váš zákazník navštíví po kliknutí na reklamu.

Co ovlivňuje celkovou kvalitu PPC?

Očekávaná míra prokliku – CTR

CTR se váže na použitá klíčová slova. Na jejich základě vyhodnotí, jaká je pravděpodobnost kliknutí na reklamu. Hlavním měřítkem je jednolitost vámi zadaného klíčového slova a dotazu zadaného do vyhledávače jiným uživatelem. Čím větší shoda bude, tím lépe pro vás.

Kvalita reklamy

V tomto bodu se zohledňují zadaná klíčová slova v porovnání s reklamou. Pokud uživatel zadá vaše klíčová slova a vyhledávač mu nabídne vaši reklamu, jedná se o ideální stav. Kvalitu reklamy lze hodnotit jako nadprůměrnou, průměrnou nebo podprůměrnou. Nejlepší klasifikace dosáhnete, pokud vaše klíčová slova sedí přímo k reklamě.

Kvalitní vstupní stránka

Kvalitní SEO je stavebním kamenem pro každé webové stránky. Pokud se vaše stránky umisťují na vyšších příčkách, máte kvalitně zpracované SEO. Je pravděpodobné, že stejně tomu tak bude i na vstupní stránce. Cena PPC inzerátu se tak značně sníží. Je-li váš web posazen nízko sám o sobě, je na SEO třeba pořádně zapracovat. Špatně nastavená vstupní stránka není pro vyhledávače zajímavá, a proto ji neupřednostní před ostatními. Nic na tom nezmění ani draze zaplacený PPC inzerát.

Jak zvýšit kvalitu vstupní stránky?

Abyste povýšili svou vstupní stránku na novou úroveň, je třeba se zaměřit hned na několik věcí.

Zapracujte na klíčových slovech

Jak jste si mohli odvodit z řádků výše, tím hlavním jsou klíčová slova. Rozhodně to s nimi nepřehánějte. Web tvoříte pro lidi, nikoliv pro roboty. Zaměřte se na to zásadní, co chcete propagovat, a čtenáře seznamte s potřebnými informacemi. Četnost hledání určitých klíčových slov zjistíte pomocí online nástroje Google Trends. Zároveň hledejte unikátní klíčová slova, která jsou sice žádaná, ale nemají příliš vysokou konkurenci.

Zajistěte responzivní zobrazení

Vyhledávače si ověřují kvalitu provedení a design. Jak se bude na webu cítit uživatel s mobilním zařízením? Ozkoušejte svůj web na různých typech mobilů a nechte vyladit nedostatky.

  •     Malý text
  •     Příliš malá tlačítka
  •     Nedostatečné mezery mezi aktivními prvky

To jsou nejčastější z nich. Tabulky, obrázky nebo fonty nastavte tak, aby se samy přizpůsobovaly typu zařízení.

Zveřejněte informace o firmě

Pro vyhledávače je zásadní důvěryhodnost firmy. Do kvalitního SEO nastavení patří také základní údaje o firmě. Proto uveďte, zda máte uvedenou adresu sídla, identifikační číslo, daňové identifikační číslo, jméno kontaktní osoby, ale také copyright! Vyhledávače mají rádi aktuální obsah. Copyright z roku 2001 nikoho neoslní.

Zrychlete načítání

Jakmile se vaše webové stránky načítají několik vteřin, kvalita vstupní stránky jde rázem dolů. Rychlost je důležitým faktorem v oblasti hodnocení webu.

  •     Omezte obrázky a grafické prvky
  •     Sjednoťte skripty
  •     Odstraňte nepoužívané kaskádové styly
  •     Zbavte se nepoužívaných pluginů ve svém CMS

Proč má kvalita vstupní stránky vliv na cenu PPC?

Kvalitně nastavená vstupní stránka splňující všechny tři výše zmíněné body je pro vyhledávače lákavá. Díky tomu je automaticky vyzdvihována na vyšší pozice a reklama se uživatelům zobrazuje mnohem častěji. To vede k vyšší pravděpodobnosti prokliku a snížení ceny PPC.

 

Další články

Jak se hýbe český internet? Sledujte denní statistiky!

Zobrazit