SEO Akademie Collabim
S láskou a vidinou klientů píše Collabim Nejpoužívanější český SEO nástroj

13 rad, jak docílit ROI 700 % do 5 měsíců

Tento článek pro vás připravil: Zdeno Konečný Online marketingová agentura KREJTA
(Certifikovaný Collabim SEO specialista)
krejta.cz Jmenuji se Zdeno Konečný a jsem Ajťák s vášní pro obchod a marketing. Svůj první web jsem vytvořil v 16 letech a již tehdy jsem pochopil, že umění není jen web vytvořit, ale také ho zpropagovat tak, aby o něm někdo věděl. Během studií jsem pracoval v Americe jako door to door prodejce, kde jsem měl více než 8 000 obchodních schůzek. Poznatky z těchto osobních setkání implementuji do online propagace.

Optimalizace pro vyhledávače je častokrát zdlouhavý proces, u kterého návratnost investice může trvat měsíce až roky. Ne vždy tomu tak musí být, když víte, jak na SEO.

Výhradní dovozce produktů společnosti Author Alarm v České republice nás oslovil s prosbou o pomoc při zavedení nového produktu zabezpečení vozidel IGLA na český trh.

Nemáte představu, kolik tržeb ze SEO Vašemu webu či e-shopu měšíčně utíká? Stačí se registrovat a nechat nám telefon. Ukážeme Vám, o kolik peněz byste mohli každý měsíc vydělat více jen díky SEO! A to ZDARMA. Chci ukázku ZDARMA >>

Jak to většinou bývá, při zavádění produktu jsou finance omezené, a tak jsme potřebovali udělat co nejvíce muziky za co nejmenší peníze.

Výsledků, kterých jsme docílili s produktem IGLA, do velké míry ovlivnila Optimalizace pro vyhledávače, kterou jsme pro našeho klienta realizovali.

Pro úvodní představu na obrázku níže můžete vidět graf z Google Analytics, který porovnává období 5 měsíců před optimalizacemi a 5 měsíců po optimalizacích.

Jak je z grafu patrné, počet objednávek z organického vyhledávání za 5 měsíců se nám podařilo zvýšit o více než 1400 % – z 6 poptávek na 92 za stejné období. K takto razantní změně objednávek dopomohlo také to, že počet uživatelů z organického vyhledávání se zvedl o více než 600 % a míra odeslání konfigurátoru (poptávkového formuláře) se zvedla téměř o 120 %.

Zajímalo by vás, jak jsme se k těmto číslům dopracovali a jak byste mohli docílit podobných výsledků u vašeho businessu?

Připravili jsme si pro vás detailní popis kroků, které nám pomohly dosáhnout výsledků. Když je také aplikujete na váš business, zaručeně přinesou ovoce.

 

1. Krok: Prozkoumejte, jak vás zákazníci hledají a vypracujte si analýzu klíčových slov

 

Vědět, jak zákazníci hledají produkt nebo službu, kterou nabízíte, je základním kamenem úspěchu. Tento krok vám může v budoucnu ušetřit nemalé náklady jak na propagaci, tak na dodatečné optimalizace webu nebo e-shopu.

Na zjištění toho, jak vás zákazníci hledají, existuje několik možností. Některé jsou rychlejší a stačí se registrovat a další jsou bez registrace, ale budete muset do jejich prozkoumání investovat více času. Záleží jen na vás, která komodita je pro vás momentálně vzácnější.

Rychlejší cestou, jak zjistit, které konkrétní fráze vaši zákazníci hledají, je skrze Collabim. V sekci jednorázových analýz -> Návrhy klíčových slov. Do schránky zadáte dotazy, které vás ve spojitosti s vaším produktem napadnou.

A pak už jen vyberete, ze kterých zdrojů má Collabim data sbírat. Pak budete mít k dispozici velké množství dotazů, které vám pomůžou zorientovat se v tom, co vaši zákazníci hledají.

Další možností, která je však pracnější, je zadat klíčová slova do vyhledávače a podívat se na doporučené hledané výrazy, které vám Google našeptávač nabídne.

Tahle možnost je ale dost pracná a zabere hodně času, takže doporučuji si vyzkoušet Zdarma verzi Collabimu, který udělá práci za vás.

V momentě, kdy máte hledané výrazy, je nutné zanalyzovat si hledanost jednotlivých dotazů. S tímto vám také pomůže Collabim v části jednorázových analýz -> Pozice a hledanost.

Sem můžete dotazy buď nakopírovat nebo importovat pomocí dokumentu, který vám Collabim v předchozím kroku vygeneroval.

Po zvolení dokumentu stačí vybrat, pro které vyhledávače chcete vyhledávání získat. A za chvilku máte výsledky. Pokud už web máte, je možné také změřit pozice na daná klíčová slova. V našem případě zatím postačí hledanost.

Teď, když už máte dotazy, jejich hledanost a víte, jak na SEO analýzu, je nutné zjistit, na která slovní spojení chcete cílit a zda je možné se na dotazy umístit. Častokrát je dobré si vybírat delší dotazy, takzvané Long Taily. Tyto výrazy nejsou až tak vyhledávané, ale mají vyšší pravděpodobnost, že vám promění návštěvníka v zákazníka a také je na ně mnohem jednodušší se umístit.

 

2. Krok: Zjistěte záměr vyhledávání uživatelů pro klíčová slova a přizpůsobte mu obsah

 

V našem případě, kdy šlo o produkt zabezpečení vozidel proti krádeži, byl náš primární záměr dostat se na přední místa u vyhledávacích dotazů s nejvyšším počtem vyhledávání, kterými jsou zabezpečení auta, zabezpečení vozidla a také Long Tail verze zabezpečení auta proti krádeži a další výrazy.

Nejjednodušší možností, jak zjistit záměr vyhledávání, je otevřít si Google a zadat dotaz, na který se chcete uživatelům zobrazovat. Pokud používáte Collabim, vidíte SERP (Výsledky vyhledávání na daný dotaz) přímo u klíčového slova. Na obrázku níže můžete vidět SERP pro slovo zabezpečení auta.

Když se podíváme na výsledky vyhledávání, můžeme si všimnout, že ve všech případech vyskakují řešení, která popisují nejlepší produkt pro zabezpečení nebo samostatné produkty.

Z toho důvodu jsme se rozhodli na nejhledanější dotaz zabezpečení auta optimalizovat nikoli hlavní stránku, nýbrž rovnou stránku produktu IGLA, která přímo řeší problém uživatelů.

To nám také pomohlo obohatit SERP o další prvky, kterými jsou například recenze zákazníků. Této části se budeme věnovat ve 4. kroku.

 

3. Krok: Vytvořte pro uživatele ten nejlepší a nejinteraktivnější obsah

 

V momentě, kdy se uživatel dostane na váš web, máte jen několik sekund na to, abyste ho zaujal a aby našel přesně to, co hledá. Pokud tomu tak není, odchází jinam.

Proto jsme udělali několik UX změn na webu, které pomohly uživatele udržet na stránkách déle, a to, co se líbí lidem, se líbí také Googlu, proto jsme implementovali tito typy:

3.1. Dostaňte důležitý obsah nad úroveň prvního zobrazení stránky

Velké bannery s fotkou působí nádherně, ale pro lidi jsou nepraktické. V momentě, kdy jsme zmenšili velikost úvodního banneru na polovinu, jsme byli schopni ukázat uživatelům další podstatné věci jako například produktové video.

Tato změna se pozitivně projeví na míře okamžitých odchodů ze stránky, což samozřejmě ocení taky Google. Ptáte se proč? Je to proto, že Google chce zobrazovat uživatelům ty nejrelevantnější výsledky na hledaný dotaz, a to, že uživatel v momentě odchází, naznačuje, že ho váš web neuspokojil.

3.2. Použijte video pro udržení uživatele a vysvětlení detailů

Video je jedním z nejdůležitějších propagačních materiálů vůbec. Doba je čím dál tím rychlejší a video je nejlepší způsob, jak zpracovat co nejvíce informací v co nejkratším čase.

Proto poté, co jsme dostali video nad úroveň prvního zobrazení, uživatelé začali trávit více času na webu. Toho si všiml také Google. Další výhodou je to, že spuštění nebo zhlédnutí videa je pro nás mikro konverzí.

https://www.youtube.com/watch?v=l9YAMwi3jck

3.3. Ukažte zákazníkům recenze

To, že recenze zákazníků pomáhají ke zvýšení prodeje, není žádná novinka. Koneckonců tento fakt zachycuje také infografika How Product Reviews Can Lead To More Sales For Your Online Store.

Proto v momentě, když se začaly objevovat první recenze na produkt, bylo nutné okamžitě je dostat na web.

3.4. Nechte uživatele si hrát

Čím víc interakce uživatelé provedou s vaším webem, tím více důvěry vzbudíte v očích Googlu. Lidé rádi klikají a procházejí si různé konfigurátory a mění si možnosti.

Čím víc je web užitečný a interaktivní, tím více času na něm uživatelé stráví. Proto jsme na web implementovali konfigurátor, ve kterém si zákazníci můžou najít svoji značku a typ vozidla a další informace, díky kterým je možné ověřit kompatibilitu vozidla se zařízením.

 

4. Krok: Implementujte Google strukturovaná data

 

Strukturovaná data jsou nejen užitečná k tomu, aby Google snadněji pochopil, o čem je daná stránka, ale také vám umožní zobrazit mnoho informací pro uživatele v SERP ještě před tím, než na vaši stránku zavítají.

To, zda máte značky správně nastavené, si můžete ověřit například v pomocníku pro práci se strukturovanými daty.

Pomocí strukturovaných dat jsme sdělili Googlu, že obsah na naší stránce popisuje produkt, který zhodnotili jeho uživatelé, což nám umožnilo zobrazit hodnocení produktu ještě před tím, než na náš odkaz návštěvník klikl.

Díky této optimalizaci se nám podařilo navýšit míru prokliku z organického vyhledávaní o více než pětinásobek původní hodnoty. Změny CTR z organického vyhledávání můžete vidět na následujícím obrázku 3 měsíce před optimalizací a 5 měsíců po optimalizaci.

5. Krok: Upravte Titulky a nadpisy podle následujících pravidel

Když na Google něco hledáte, víte, podle čeho se rozhodujete, zda na odkaz kliknete nebo ne? Ve většině případů to má na svědomí titulek stránky a Meta popisek.

Existuje mnoho praktických rad, které vám pomůžou zvednout CTR u vašich SERP, nám se nejvíce osvědčilo několik následujících pomůcek.

5.1. Udržte Meta popisek do 155 znaků a titulek do 60 znaků

Pokud chcete zobrazit kompletní popisek stránek a nechcete, aby Google odříznul některou z důležitých častí, je nutné udržet vaše popisky pod 155 znaků a titulky pod 60 znaků.

Pokud se vám přesné délky nechce pamatovat, můžete také využít jednu z externích Collabim pomůcek simulátor Google vyhledávače a po implementaci si můžete správnost ověřit přímo v Collabimu v sekci Stránky.

5.2. Nezapomeňte na výzvu k akci

V momentě, když prodáváte zboží nebo službu, je nutné zákazníka pozvat k akci. Když prochází kolem obchodu a zaujala jej výloha a vy ho pozvete dovnitř, máte větší šanci, že se u vás zastaví.

To samé platí i u popisků ve vyhledávači. Ukažte mu, co dostane a pozvěte zákazníka dovnitř frázemi jako jsou například přečtete si více informací nebo vyzkoušejte to taky.

5.3. Dostaňte klíčové slovo co nejvíce na začátek

Při psaní nadpisů a popisků je nutné si ohlídat, zda jste klíčové slovo, na které chcete cílit, zahrnuli přímo do textu. Google hledanou frázi pěkně zvýrazní, a to vám také pomůže míru prokliku ještě zvýšit.

Dobrá rada je dostat klíčové slovo co nejblíže začátku titulků nebo popisků, aby bylo hned na první pohled jasné, čím se stránka zabývá.

5.4. Použijte čísla v nadpisu nebo popisku

To, že doba je čím dál tím rychlejší, se projevuje i tím, jak vstřebáváme informace. Chceme detailní informace a co nejrychleji. V poslední době je velkým trendem využívání popisků jako například 5 rad na… nebo 9 věcí, které… a tak dále.

Čísla v popiscích evokují, že článek nebo stránka bude věcná, přesná a detailně popíše danou problematiku, proto lidé radši kliknou na tento typ odkazu. Více o tom, jak na nás působí čísla v popiscích, najdete například tady.

5.5. Buďte unikátní

Není nic horšího než vybírání si z nepřeberného množství stejných výsledků. Proto je nesmírně důležité zaujmout tím, že jsme jiní a unikátní hned na první pohled.

Podívejte se na všechny výsledky, které vám vyhledávač zobrazí, a snažte se od nich odlišit. To vám pomůže zvýšit míru prokliku, a tím přilákat větší množství uživatelů.

Výsledek optimalizace můžete pozorovat například na dotazu zabezpečení auta, jehož SERP můžete vidět na následujícím obrázku.

Poté, co jsme aplikovali výše zmiňované rady a spojili je s hodnocením produktů, CTR (míra prokliku) stoupla několikanásobně – jak můžete vidět na následujícím obrázku.

6. Shrnutí

 

Aplikací několika jednoduchých změn, které jsem výše zmiňoval, můžete dosáhnout výsledků, které pomohou vašemu businessu se prosadit v organickém (neplaceném) vyhledávání. Tím se k vám dostanou noví zákazníci stejným způsobem, jak se to podařilo nám u klienta Authoralarm, kde jsme dosáhli návratnosti investice až 700 % do 5 měsíců od implementace.

Náklady do optimalizace dosahovaly výše 20 000 kč a tyto náklady přinesly zvýšení počtu poptávek o 1400 %, z 6 poptávek se za pět měsíců stalo 92 poptávek. Majitel projektu si nepřál zveřejňovat přesná data o prodejích, ale dovolil nám pracovat s přibližnými hodnotami.

Přibližný poměr zpracování objednávek je 15 %, z čehož vychází, že z 92 poptávek se úspěšně zpracovalo 14 poptávek, kde nejnižší možná cena poptávky je 10 000 kč, což je přibližný zisk 140 000 kč. Při investici 20 000 kč nám vychází sedminásobek investované částky.

Také se pomocí optimalizací podařilo zvýšit pozice na hledaná slova a dostat výsledek do první 4 na všechna nejhledanější slova jako zabezpečení auta, zabezpečení vozidel, zabezpečení auta proti krádeži a další.

Zvýšení míry odeslání konfigurátoru a také navýšení organické návštěvnosti.

Doufám, že vám článek pomohl a pokud budete mít otázky, neváhejte mě kontaktovat osobně nebo navštivte naši případovou studii.

Jmenuji se Zdeno Konečný a jsem Ajťák s vášní pro obchod a marketing. Svůj první web jsem vytvořil v 16 letech a již tehdy jsem pochopil, že umění není jen web vytvořit, ale také ho zpropagovat tak, aby o něm někdo věděl. Během studií jsem pracoval v Americe jako door to door prodejce, kde jsem měl více než 8 000 obchodních schůzek. Poznatky z těchto osobních setkání implementuji do online propagace.

Krejta online agentura

Další články

Jak se hýbe český internet? Sledujte denní statistiky!

Zobrazit