Nová tištěná kniha o SEO
SEO Akademie Collabim
S láskou a vidinou klientů píše Collabim Nejpoužívanější český SEO nástroj

Analýza on-page faktorů a technická analýza

Nyní již víme, jak mají jednotlivé on-page faktory vypadat.

Jak ale vypadá reálný stav on-page faktorů napříč celou naší stránkou? Nemáme na stránce vážné chyby nebo problémy, které by vyhledávačům zabraňovaly v procházení nebo indexaci obsahu

Nejenom na tyto otázky nám odpoví technická analýza stránek a analýza on- page faktorů.

Toto téma by svým rozsahem stačilo na samostatnou knihu. Nicméně se pokusím dát pár tipů, jak analýzu efektivně realizovat.

Nemáte představu, kolik tržeb ze SEO Vašemu webu či e-shopu měšíčně utíká? Rádi Vám budeme věnovat čas osobně. Ukážeme Vám, o kolik peněz byste mohli každý měsíc vydělat více jen díky SEO! A to ZDARMA. Chci konzultaci ZDARMA >>

Co vše analyzovat

Než si řekneme, jak analyzovat, odpovíme si na otázku, co analyzovat. Níže uvádím seznam těch nejdůležitějších bodů, na které byste se při technické analýze a analýze on-page faktorů měli zaměřit.

Průchodnost stránek a indexace

  • Sitamap.xml
    • Existence sitemapy nebo indexu map
    • Odkaz na sitemapu v robots.txt
    • Verze protokolu sitemapy
    • Kódování UTF-8
    • Přítomnost všech kanonických URL
    • Navedení sitemapy v Google Search Console
    • Chyby hlásící konzole
    • Data obsažená v sitemapě
    • Absence kanonických stránek v sitemapě
  • Robots.txt
    • Existence robots.txt
    • Direktivy
    • Odkaz na sitemapu
  • Stavové kódy
  • Nefunkční odkazy
  • Odkazy „nofollow“
  • Hloubka interního prolinkování Crawl depth
  • Redirect chain
  • Aktuální stav indexu v Googlu
  • Aktuální stav indexu v Seznamu
  • Stránky s meta „noindex“
  • Stránky s meta „nofollow“
  • Orphan pages

Protokoly

On-page faktory

  • Struktura a konstrukce URL adres
  • Ne ASCII znaky v URL
  • Indexovatelné URL s parametry
  • Tituky
    • Chybějící
    • Dlouhé
    • Duplicitní
    • Příliš krátké
    • Multiple titulky
  • Meta description
    • Chybějící
    • Dlouhé
    • Příliš krátké
    • Duplicitní
    • Multiple popisky
  • Nadpisy H1
    • Chybějící
    • Duplicitní
    • Multiple H1
  • Multiple H1
  • Anchor texty
  • Obrázky
    • Datově náročné obrázky
    • Chybějící popisek alt
  • Kanonické odkazy
    • Chybějící kanonické odkazy
    • Multiple kanonické odkazy
    • Neindexovatelné kanonické odkazy
  • Stránkování (pagination)
    • Loopy
    • Multiple stránkování
    • Chyby v implementaci
  • Direktivy
    • Noindex
    • Nofollow
    • NoArchive
    • NoSnippet
  • Hreflang
  • AMP
      • AMP bez kanonického odkazu
      • Neindexovatelná kanonická stránka
      • Nevalidní AMP

        Pozor aktualizace! Vypadá to, že Google definitivně AMP pohřbil, více zde.

  • Strukturovaná data
  • Řešení fasetové filtrace
  • Rychlost stránek
  • Responzivita stránek
  • Ruční zásahy (kontrola penalizace v Search console)
  • Závadné externí odkazy (nepatří do on-page)

Jak vidíte, tak analyzovat toho na stránkách lze hodně. Výčet bodů jistě není konečný a pohledů na prezentaci se dá vytvořit více. Výše uvedené jsou, podle mého názoru, takový zdravý základ.

Jaké nástroje budete k analýze potřebovat

K analýze on-page faktorů a technické analýze budete potřebovat hned několik nástrojů. Hodně věcí se dá vyřešit v Google Search Console, což má své výhody (dostupnost a nulová cena), ale také své zásadní nevýhody (jste limitovaní se řídit tím, co našel Google). K analýze můžete využít celou řadu nástrojů v různých cenových hladinách a v různých úrovních užitečnosti. Osobně používám k analýze on-page faktorů Screaming Frog SEO Spider, který považuji pro tyto účely za nejvhodnější.

Nemáte představu, kolik tržeb ze SEO Vašemu webu či e-shopu měšíčně utíká? Rádi Vám budeme věnovat čas osobně. Ukážeme Vám, o kolik peněz byste mohli každý měsíc vydělat více jen díky SEO! A to ZDARMA. Chci konzultaci ZDARMA >>

Další články

Jak se hýbe český internet? Sledujte denní statistiky!

Zobrazit