SEO Akademie Collabim
S láskou a vidinou klientů píše Collabim Nejpoužívanější český SEO nástroj

Meta Description

Meta description je část výsledku vyhledávání, který stručně shrnuje obsah stránky. Vyhledávače zobrazují meta description ve výsledcích vyhledávání pod titulkem a URL stránky a mohou použít buď vámi speciálně napsaný s ohledem na CTR a odlišení se vůči konkurenci, nebo si mohou vytvořit vlastní z libovolného textu na webu, který najdou.

Meta Description s emotikon na mobilu
Meta Description s emotikon na mobilu (Zdroj: Autosedačky)

Meta description sice nemá přímý vliv na vyhledávače (tzn. nezohledňují, zda jsou v meta description obsažena klíčová slova), ale má výrazný vliv na míru proklikovosti (CTR), která ovlivňuje pozice ve výsledcích vyhledávání. Meta description je první věc, kterou hledající uvidí, proto je dobré pro každou stránku (nebo alespoň pro každou důležitou stránku) mít vytvořený unikátní popis a zahrnout do něj i klíčové slovo, které se na Seznamu v případě shody zobrazí tučně.

Na tento odkaz NEklikejte, pokud chcete s Vaší konkurencí hrát v SEO fair play.

Tipy pro meta description:

  • Délka meta descriptionu by se měla pohybovat okolo 160 znaků (každý vyhledávač má jiný počet a zobrazení je omezeno v pixelech)
  • Meta description by měl být výstižný, poukázat na výhody webu a zároveň lákat na danou stránku (zvedat CTR).
  • Důležité sdělení pište na začátek, méně důležité na konec.
  • Do meta descriptionu lze zakomponovat tzv. emotikony (⭐✅⚡ atd.), jejichž zobrazení je závislé na prohlížeči a zařízení.
  • Meta description může být stejný jako popisek stránky, tedy lze využít jeho kus, pokud splňuje výše zmíněné

Autor faktoru: Jan Vanžura (Collabim) & Tomáš Zahálka (SEO konzultant)

Které vyhledávače tento faktor ovlivňuje?

: Google
Pozitivně
: Seznam
Pozitivně

Míra závažnosti: Střední
Typ SEO:
Obsahové (copywriteři)

Příklady z praxe

Ukázka toho, že i na meta description by se mělo myslet a nenechávat to na vyhledávači. Pak může dojít k takovéto krásné kolizi Titlu vs. meta descriptionu.

Ukázka toho, že i když máme meta description vlastní například zde: „Poradíme vám jak zřídit a jak pracovat s datovou schránkou. Co k tomu potřebujete, jaké termíny dodržet apod. to vše s naším návodem a tipy hravě zvládnete.“, tak Google nemusí tento meta description vůbec reflektovat a vytvoří si z textu úplně jiný meta description.

Meta description dává smysl připravit ručně hlavně pro nejdůležitější klíčové slovo, na které se stránka zobrazuje. To můžete nalézt v Google Search Console. Pro různé jiné dotazy si Google meta description stejně upraví podle sebe.

Metatag description může obsahovat i číselné hodnoty, které například ukazují počet zařazených produktů nebo zde receptů v kategorii v čase reindexace stránky webu. Čísla zpravidla mají pozitivní vliv na CTR výsledků vyhledávání.

I když Googlu sepíšeme Meta Description dle našich představ, může nás ignorovat a jít svoji cestou. V tomto případě je MD: „Díky Elementor Pro a dalším prémiovým nadstavbám máte nekonečné možnosti. Vytvořte si web ze stovek šablon zdarma a plaťte pouze za rychlý a bezpečný hosting.“ Rozhodně však stále platí – vyplňovat Meta Description.

Přidat příklad z praxe

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Jak se hýbe český internet? Sledujte denní statistiky!

Zobrazit