Nová tištěná kniha o SEO
SEO Akademie Collabim
S láskou a vidinou klientů píše Collabim Nejpoužívanější český SEO nástroj

3. lekce – Využívejte strukturovaná data

Strukturovaná data umožňují obsah stránky “strukturovat“, například definovat že daný text je název produktu, jméno, nebo třeba datum události. Po implementaci strukturovaných dat se pak na vyhledávací dotaz “koncert praha”  mohou zobrazit takovéto rozšířené výsledky:

Strukturovaná data jsou součástí zdrojového kódu a dají se označit různými způsoby. Co všechno lze strukturovanými daty označit naleznete na webu schema.org.

Nemáte představu, kolik tržeb ze SEO Vašemu webu či e-shopu měšíčně utíká? Rádi Vám budeme věnovat čas osobně. Ukážeme Vám, o kolik peněz byste mohli každý měsíc vydělat více jen díky SEO! A to ZDARMA. Chci konzultaci ZDARMA >>

Hlavním úkolem strukturovaných dat je umožnit Googlu lépe porozumět obsahu stránky, následně nabídnout uživateli lepší výsledek vyhledávání a tím i zvýšit šanci proměny uživatele v zákazníka. Zjistit, zda se na webu vyskytují strukturovaná data můžete odhalit pomocí SEO analýzy.

Proč využívat strukturovaná data?

Jednoduše řečeno, strukturovaná data jsou systematizovaným formátem informací stránky a tedy zefektivňují klasifikaci obsahu stránky – pokud tedy pomůžete Googlu lépe porozumět vašemu obsahu, může vám to pomoci zvýšit i hodnocení v SERPu. Zároveň jsou obohacené výsledky atraktivnější a pro uživatele lákavější.

Strukturovaná data jsou skvělé pro váš bussinesses – můžete uživateli přímo ve výsledcích vyhledávání sdělit konkrétní informace jako obchodní detaily, fyzická lokace, kontaktní informace, ceny nebo cenový rozsah, marketingové detaily jako oficiální název, logo, profily na sociálních sítích a další.

Společnost Google vyvinula nástroj pro testování strukturovaných dat, který je zdarma a velmi snadno se používá – https://search.google.com/structured-data/testing-tool

Google Moje firma

Pokud chcete těžit ze strukturovaných dat ve výsledcích vyhledávání a získat skvělou viditelnost, rozhodně by jste měli využívat službu Google My Business.

 

Podle Googlu získáte díky Google My Business několik výhod. Zápis je zdarma, vaše společnost bude více vidět, snadněji přilákáte pozornost zákazníků, a to jen díky sdílení užitečných informací, které tak jako tak už máte na stránkách, jen nejsou tak viditelné.

 

Drobečková navigace

Dalším chytrým krokem by mohlo být vytvoření bredcrumbs – drobečkové navigace. Ta odkazuje na stránky uvedené výše v hierarchii webu. Návštěvníci tam mohu snadněji procházet stránky po jednotlivých úrovních.

Google často ve výsledcích vyhledávání drobečkovou navigaci zobrazuje:

 

Uživatelé mohou pokládat různé dotazy a a drobečková navigace jim zobrazí strukturu a jednotlivé kategorie. Například: Knihy, Autoři, Ann Leckie, Ancillary Justice nebo Knihy, Science fiction, Oceněné tituly.

Nemáte představu, kolik tržeb ze SEO Vašemu webu či e-shopu měšíčně utíká? Rádi Vám budeme věnovat čas osobně. Ukážeme Vám, o kolik peněz byste mohli každý měsíc vydělat více jen díky SEO! A to ZDARMA. Chci konzultaci ZDARMA >>

Jak se hýbe český internet? Sledujte denní statistiky!

Zobrazit