Nová tištěná kniha o SEO
SEO Akademie Collabim
S láskou a vidinou klientů píše Collabim Nejpoužívanější český SEO nástroj

Rel=”hreflang”

Hreflang je atribut, který používá v současnosti pouze Google a Yandex jako signál pro označení jazykové mutace stránky. Seznam prozatím rozpoznává dominantní jazyk stránky pouze na základě množství textu v jednotlivých jazycích. Hreflang není hodnotícím faktorem, ale usnadňuje zacílení stránek na správná publika a to s dalšími faktory může mít nepřímý vliv na hodnocení stránky. Nemá cenu však tento atribut dávat na stránky, které nemají alternativní verze cílené pro různá publika.

Příklad zápisu hreflang:

<link rel=”alternate” hreflang=”en-us” href=”https://www.test.com/” />
<link rel=”alternate” hreflang=”de-de” href=”https://www.test.de/” />
<link rel=”alternate” hreflang=”de-at” href=”https://www.test.de/” />

První řádek odkazuje na anglickou mutaci stránky zaměřenou pro publika z USA a poslední dva řádky definují německou mutaci stránek pro rakouská i německá publika. Pokud byste však měli speciální stránku pro rakouské uživatele například .at, zápis by vypadal takto:

Nemáte představu, kolik tržeb ze SEO Vašemu webu či e-shopu měšíčně utíká? Rádi Vám budeme věnovat čas osobně. Ukážeme Vám, o kolik peněz byste mohli každý měsíc vydělat více jen díky SEO! A to ZDARMA. Chci konzultaci ZDARMA >>

<link rel=”alternate” hreflang=”de-at” href=”https://www.test.at/” />.

POZOR! Pokud Váš web nemá jazykové mutace, je hreflang bezpředmětný.

Autor faktoru: Jan Vanžura (Collabim) & Tomáš Zahálka (SEO konzultant)

Nemáte představu, kolik tržeb ze SEO Vašemu webu či e-shopu měšíčně utíká? Rádi Vám budeme věnovat čas osobně. Ukážeme Vám, o kolik peněz byste mohli každý měsíc vydělat více jen díky SEO! A to ZDARMA. Chci konzultaci ZDARMA >>

Které vyhledávače tento faktor ovlivňuje?

: Google
Pozitivně
: Seznam
Bez vlivu

Míra závažnosti: Nízká
Typ SEO:
Technické (vývojáři)

Příklady z praxe

Přidat příklad z praxe

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Jak se hýbe český internet? Sledujte denní statistiky!

Zobrazit