Nová tištěná kniha o SEO
SEO Akademie Collabim
S láskou a vidinou klientů píše Collabim Nejpoužívanější český SEO nástroj

Svatý grál v SEO

Vyhledávače neustále aktualizují své hodnoticí algoritmy. V roce 2018 udělal Google 3 234 úprav svého algoritmu. V průměru to je 9 úprav denně. Je to 8x častěji, než to bylo v roce 2009.Většina těchto úprav je malých a neznatelných pro vyhledávající i správce stránek. Přibližně 4x ročně vydává Google velký update (tzv. Core Update), který… Detail článku »

SEO a jeho konvenční pojetí

SEO je akronym (zkratka) anglických slov Search Engine Optimization (neplést s Optimalization). V Česku se pro tento pojem vžil překlad Optimalizace pro vyhledávače. Pod SEO si tedy můžeme představit optimalizační postupy, kroky a úpravy webových stránek tak, aby byly lépe dohledatelné v organických výsledcích vyhledávačů, jako jsou např. Google nebo Seznam.cz (v českých podmínkách), nebo… Detail článku »

Specializované oborové weby řešící problematiku SEO

Další okruh relevantních a autoritativních zdrojů informací z oblasti vyhledávačů tvoří specializované oborové online magazíny. Search Engine Roundtable Barry Schwartz vytvořil v roce 2014 stránky věnující se vyhledávačům jako svůj osobní blog. Barry přináší každodenní zpravodajství z odvětví, informuje o změnách algoritmů, novinkách, důležitých událostech, analyzuje zprávy autorit z oboru na sociálních sítích apod. Stránky… Detail článku »

Kde čerpat informace o SEO

O optimalizaci stránek pro vyhledávače koluje obrovské množství polopravd, mýtů, dezinformací a nepodložených nesmyslů. Chcete-li SEO studovat, získávat funkční tipy a rady, vždy vyhledávejte informace z autoritativních zdrojů. Obezřetní buďte vůči radám na diskuzních fórech a sociálních sítích. Pokud nějakou informaci dostáváte, vždy pátrejte po zdroji, splňuje-li podmínku důvěryhodnosti a autority. I důvěryhodné zdroje vždy… Detail článku »

Strukturovaná data zvýší návštěvnost a míru prokliku vašeho webu či e-shopu. Jaké typy implementovat?

Ve světě vyhledávačů nejsou strukturovaná data žádnou novinkou. V poslední době o nich ale slýcháme častěji. Mohou být velmi užitečným pomocníkem, protože vás odliší od konkurence, zvýší míru prokliku a zvednou návštěvnost. Pro strukturovaná data existuje několik typů schémat. Představíme si ty stěžejní, která doporučujeme implementovat na e-shop či web. Strukturovaná data ve zkratce Strukturovaná… Detail článku »

KGR: návod krok za krokem

Upozornění: Počet výsledků ve vyhledávání Google nově můžete zobrazit přes tlačítko Nástroje po pravé straně obrazovky. 1) Projděte si analýzu klíčových slov a vyfiltrujte si slova s hledaností na Google menší nebo rovno 250. Pokud analýzu klíčových slov k webu ještě nemáte: Hodně rychlá pro jeden článek: https://www.collabim.cz/akademie/knihovna/e-book-jak-psat-seo-friendly-clanky/ Stále poměrně rychlá, ale už pro celý… Detail článku »

Google Alerts a Linkbuilding

Budování zpětných odkazů, tzv. Linkbuilding je kolikrát poměrně náročná disciplína v oblasti SEO. A věděli jste, že vám to Google může značně ulehčit? Opravdu. Protože má pro všechny skvělou aplikaci zdarma. Nebavíme se nyní o klasickém sledování Google Search Console nebo Google Analytics. Dnes vám představíme službu zvanou Google Alerts. Co je Google Alerts? Jak… Detail článku »

SEO s WordPress a Elementorem

Jaké pluginy používáte pro SEO ve WordPressu? All In One SEO? Yoast? Pokud jste stejně jako já podlehli kouzlu editoru Elementor, vyzkoušejte novou integraci nástroje Rank Math přímo do elementorového rozhraní. Co je Elementor? Elementor je nadstavba WordPressu – plugin, který vám umožní v přímém náhledu stránky (WYSIWYG) její tvorbu pomocí drag & drop (táhni… Detail článku »

Jak SEO může během chvíle pomoci Vašemu e-shopu!

Dnes Vám přinášíme zajímavý článek a ukázku toho, že když zkombinujte základy SEO + přehled o děním ve svém podnikání = zaručený výsledek úspěchu.  Jako důkaz jsme vyzpovídali SEO specialistu, Tomáše Zahálku, který spolu s Davidem Honsem vlastní e-shop dudlu.cz. Tomáš o tomto tématu již částečně povídal při letošním ročníku marketingové konference Digidějovice. My jsme… Detail článku »

SEO Bible aneb recenze e-knihy “Jak optimalizovat stránky (nejen) pro SHOPTET”

S Michalem se už nějaký ten pátek známe. Když mi tedy od něj přišla žádost o odborný posudek, názor a recenzi na jeho novou knihu o SEO, věděl jsem, že to nebude úkol na jeden večer. Přidané souvětí na konci e-mailu “Pokud bys to stihnul do příští středy, byl bych Ti vděčný. Ten další týden… Detail článku »

Jak se hýbe český internet? Sledujte denní statistiky!

Zobrazit