Nová tištěná kniha o SEO
SEO Akademie Collabim
S láskou a vidinou klientů píše Collabim Nejpoužívanější český SEO nástroj

Na vlastní e-shopovou kůži – díl 5 – Hodina práce a zlepšení konverzního poměru o 24 %

Předchozí díl seriálu Na vlastní e-shopovou kůži se věnoval první kategorizaci na e-shopu Bezvapotisk.cz. Pojďte se dnes podívat na to, jak jedna poměrně jednoduchá úprava zvětšila našemu e-shopu konverzní poměr o 24 % a tím vydělala více peněz.

Kromě SEO a návštěvnosti z vyhledávačů posíláme na e-shop také placenou návštěvnost. Tato placená návštěvnost velmi často odkazuje přímo na produktové stránky. A právě ty jsme se rozhodli vylepšit.

Je pro vás SEO zatím velká neznámá a chcete se dozvědět, co to obnáší? Vydali jsme knihu, která obsahuje všechny základní informace a postupy, které pro SEO budete potřebovat. V knize najdete vysvětlení základních SEO pojmů, metody pro optimalizaci nebo třeba i to, jak SEO vyhodnocovat. Chci knihu Základy SEO: Jasně a stručně >>

E-shop běží na pronajatém řešení od Shoptetu. Ten umožňuje na detailu produktu upravit dva typy textů – “krátký popis”, který se zobrazuje v pravé části obrazovky vedle obrázku, a “podrobný popis”, který najdeme pod obrázkem. A právě úpravě popisu se naše úprava týkala.

Udělali jsme si rychlý přehled o tom, jakými konkurenčními výhodami se pyšní naše konkurence. Na základě toho jsme si definovali ty naše. Díky tomu jsme si vytvořili obecný popisek produktů, který můžeme použít u všech produktů. Ten původní popisek byl totiž opravdu špatný, nepoužitelný a nijak nepomáhal ke konverzi:

Takto vypadal krátký popis - chyběl.
Takto vypadal krátký popis – chyběl.

 

A detailní popis produktu byl taky "slabší"...
A detailní popis všech produktů byl taky “slabší”…

 

Nejdříve jsme jednomu produktu upravili krátký popis tak, aby se dal použít na všech produktech – přidali jsme užitečné odkazy, základní informace o tričku, a také přidali jednoduchý obrázek nabádající ke koupi:

Podobným způsobem jsme upravili i detailní popis produktu:

Export popisků na Shoptetu

Využili jsme možnosti exportu a importu popisku popisků, který by měl zvládnout každý dobrý redakční systém. Popíšeme postup pro Shoptet. Nejdříve jsme si exportovali všechny produkty – typ exportu “Popisky”, formát XLSX (Excel):

Export popisků na Shoptetu.
Export popisků na Shoptetu.

 

Následně jsme soubor otevřeli. Obsahuje několik sloupečků:

  • code, pairCode, name, guid – obsah těchto sloupečků neměníme, slouží ke správnému napárování produktů;
  • shortDescription, description – zde budeme vkládat nový obsah.
Takto vypadá naše princezna před úpravou.
Takto vypadá naše princezna před úpravou. Prázdný sloupeček “shortDescription” i “description”.

 

Nyní v administraci koukneme na náš upravený produkt se správnými popisky. Nejprve si musíme zkopírovat HTML kód našeho krátkého popisku:

Ten potom vložíme do buňky ke sloupečku “shortDescription”. Totéž uděláme s detailním popiskem. Výsledek vypadá takto:

A takto vypadá upravená princezna.
A takto vypadá upravená princezna.

Následně si ještě rozšířím tento popisek na všechny produkty v tabulce tak, že jej roztáhnu na zbývající řádky:

Soubor si uložíme. Nyní máme připravenou tabulku, kterou můžeme importovat zpět do Shoptetu.

Import popisků na Shoptetu

Jak na to? Stačí tabulku nahrát do nástroje “Import produktů”:

Doporučuju před hromadnou úpravou produktů ještě provést jejich kompletní export produktů pro strýčka příhodu.

Nyní mají tedy všechny naše produkty upravený popisek – namísto 2 nicneříkajících bodů jsme přidali text, který by měl zvýšit konverzní poměr.

Ale ovšem, mohla. Dnes jsou to 2 týdny od provedení úprav. Nic jiného, kromě této změny všech popisků, jsme na e-shopu neprováděli. Nové typy kampaní jsme taky nespouštěli. Tady je porovnání konverzního poměru s předchozími 2 týdny před změnou:

Jedná se o návštěvy, které měly jako vstupní stránku konkrétní produkt. Konverzní poměr e-shopu jako celku se zlepšil o 21 %.

Nicméně – díky zhruba hodinové práci na popiscích jsme konverzní poměr zlepšili téměř o čtvrtinu. A taky jsme si v praxi ošahali importy a exporty popisků, s čím můžeme pracovat i nadále. Teď trocha čísel.

Počet návštěv za 2 týdny je průměrně 4 000 návštěvníků. Původní konverzní poměr byl 2,65 %, průměrná hodnota objednávky 776 Kč. Čistě teoreticky – pokud bychom popisky obrázků neměnili, tržba by za toto období byla 4 000 * 2,65 % * 776 Kč = 82 256 Kč.

Nyní si výpočet upravme pro nové popisky – 4 000 * 3,29 % * 776 Kč = 102 121 Kč.

20 000 Kč za hodinu práce nezní špatně, což?

No a co dál?

Nastavit všem produktům stejný popisek byl samozřejmě pouze první krok. I když je tento popisek lepší, než žádný, tak je třeba provést i krok dva, se kterým nám pomáhají brigádníci na e-shopu – upravit popisky produktů tak, aby byl jejich obsah unikátní, a to alespoň přidáním minimálně 3-4 věty na začátek každého “podrobného popisu”.

Budeme se těšit v dalším díle seriálu Na vlastní e-shopovou kůži.

Chcete se dozvědět ještě více pro konverze, výpočet konverzního poměru, jak ho zvýšit, přečtete si náš článek Konverze: jaké druhy existují a co to vlastně je.

Nemáte představu, kolik tržeb ze SEO Vašemu webu či e-shopu měšíčně utíká? Rádi Vám budeme věnovat čas osobně. Ukážeme Vám, o kolik peněz byste mohli každý měsíc vydělat více jen díky SEO! A to ZDARMA. Chci konzultaci ZDARMA >>

Další články

Jak se hýbe český internet? Sledujte denní statistiky!

Zobrazit