Nová tištěná kniha o SEO
SEO Akademie Collabim
S láskou a vidinou klientů píše Collabim Nejpoužívanější český SEO nástroj

Soběstačný blog vydělává 20 000 korun měsíčně díky SEO

Dneska jsme si povídali s Radkem Černým, majitelem a tvůrcem Ecoblogu. Jeho blog díky SEO, affiliate programu a Collabimu vydělává desítky tisíc korun měsíčně. Radek nám prozradí, jak se mu to podařilo!

Na počátku stál testovací projekt

Posledních 5 let se věnuji affiliate marketingu a taky PPC reklamám. Teprve před rokem a půl jsem se začal učit SEO. Potřeboval jsem místo pro testování svých SEO znalostí. A tak vzniknul Ecoblog.

Je pro vás SEO zatím velká neznámá a chcete se dozvědět, co to obnáší? Vydali jsme knihu, která obsahuje všechny základní informace a postupy, které pro SEO budete potřebovat. V knize najdete vysvětlení základních SEO pojmů, metody pro optimalizaci nebo třeba i to, jak SEO vyhodnocovat. Chci knihu Základy SEO: Jasně a stručně >>

Spojení příjemného s užitečným

Paradoxem je, že tématu ekologie jsem vůbec nerozuměl. Na zero waste a ekologii jsem narazil náhodou v lednu 2019 v časopisu Forbes. Četl jsem rozhovor s majiteli českého eko e-shopu Econea. Celý koncept mě zaujal a já se hned jako affiliate marketér začal pídit, jestli Econea tu affiliate má. A ona měla. Nadchlo mě propojení jejich produktů právě tímto způsobem. Takže v tom samém měsíci jsem založil svůj blog.

SEO školení Collabim změnilo spoustu věcí

Velkým zlomem v rozvoji blogu bylo SEO školení od Collabimu. Během procházení jednotlivých lekcí jsem si uvědomil, že jsem plno věcí při tvorbě blogu zanedbal nebo zcela pominul. Vůbec jsem neplánoval klíčová slova nebo interní prolinkování. Také jsem neřešil linkbuilding, u kterého jsem si vlastně ani nebyl jistý, jak to udělat. Začal jsem blog přenastavovat a ladit, což ho pozitivně ovlivnilo ve výnosnosti i v návštěvnosti.

Náhodný linkbuilding na Wikipedii

Jak už jsem zmínil, linkbuilding mi byl dost cizí. Přesto jsem zcela náhodou získal zpětné odkazy z Wikipedie. Upravoval jsem tam nějaké články na téma zero waste a ekologie a odkázal jsem čtenáře na svůj blog. Chtěl jsem pomoct čtenářům, protože jsem na blogu ty informace měl a přišlo mi v pořádku je tam vložit. Překvapením je, že Wikipedie ty odkazy dodnes nesmazala.

Ukázka SEO článku – recenze ReTap láhev

Jako příklad úspěšného SEO uvedu recenzi skleněné ekologické láhve ReTap. Sepsal jsem článek se zkušeností s touto lahví. Koupil jsem ji, testoval a nakonec i nechtěně rozbil. Tím jsem získal další odstavec do svého článku, protože jsem vyzkoušel i reklamační proces na Econee. Láhev má totiž doživotní záruku.

Články píšu s ohledem na SEO i přínos čtenářům

Každý článek začínám úvodem a obsahem. Obsah se také objevuje ve výsledcích vyhledávání. Do článků vkládám obrázky i videa opatřené popisky, aby to bylo zajímavé, dalo se to číst a vyhledávač měl více materiálů. Článek o ReTap lahvích má zhruba 1 500 slov. Do textu přidávám tipy, rady, vychytávky i upozornění. Zároveň nabízím srovnání dalších ekologických lahví z Econey na trhu z Heureky. V článku odkazuji na další moje texty, čímž mám jednoduše vyřešené interní i externí prolinkování.

Výsledky článku i bez linkbuildingu

Zpětné odkazy jsem pro tento článek nebudoval, protože jsem nevěděl, jak to mám udělat. Každopádně i přes absenci linkbuildingu jsem s článkem dosáhl poměrně dobrých pozic.

Na obrázku vidíme nějakých 686 prokliků za posledních 16 měsíců a lidé k článku chodili skrze různá klíčová slova.

Podíváme se ještě na návštěvnost Google Analytics, která se trochu liší. Protože statistika započítává i další zdroje, odkud čtenáři přišli. Zhruba 83 % lidí přišlo z organického vyhledávání na Googlu. Zbytek pochází z přímé návštěvnosti, což tvoří necelých 6 %. Seznamu pak připadá pouhých 1,87 %.

Návštěvnost podle Google Analytics

Přes 90 % návštěvnosti tvoří organické vyhledávání. Zajímavé je, že většinu tvoří Google. Seznam jen pár jednotek. Při práci s Collabimem si všímám rozdílu v hledanosti slov. V Googlu je totéž klíčové slovo s hledaností 900, na Seznamu pouhých 15. Vysvětluji si to cílovou skupinou, která je prostě na Googlu a na Seznam nechodí.

3 hodiny denně stačí na měsíční výplatu

O blog se starám každý všední den 3 hodiny. V tu dobu tvořím obsah na blog a vzdělávám se v oblasti SEO, která mě stále zajímá a neustále ji na svém blogu testuju a vylepšuju. Zajímavé je, že můj blog začal vydělávat po zhruba dvou měsících provozu. Tříhodinový blok práce mám každý den vyhrazen v kalendáři, takže přesně vím, že jsou to právě tyto tři hodiny.

Blog vydělává jen díky SEO

V počátcích si blog na sebe vydělal jen pár tisíc korun. Došlo k prvním konverzím, které se zcela přirozeně stupňovaly. Dneska mi blog generuje nějakých 20 000 korun měsíčně. Osobně do blogu nesypu žádné peníze. Jedinou investicí je můj čas a Collabim, který jsem s blogem propojil před několika měsíci.

Tady vidíme cenu za konverze a částku, jakou si blog vydělává, a to jen touto jednou položkou.

Jakmile blog zaznamená další úspěchy díky Collabimu, sejdeme se tu příště zas a přineseme další informace!

 

TIP: Velká část blogu je monetizovaná přes affiliate kampaně ze sítě Affial.com, kde se průměrná provize pohybuje kolem 250 Kč.

Nemáte představu, kolik tržeb ze SEO Vašemu webu či e-shopu měšíčně utíká? Rádi Vám budeme věnovat čas osobně. Ukážeme Vám, o kolik peněz byste mohli každý měsíc vydělat více jen díky SEO! A to ZDARMA. Chci konzultaci ZDARMA >>

Další články

Jak se hýbe český internet? Sledujte denní statistiky!

Zobrazit