Nová tištěná kniha o SEO
SEO Akademie Collabim
S láskou a vidinou klientů píše Collabim Nejpoužívanější český SEO nástroj

Uživatelský agent APIs-Google

APIs-Google je uživatelský agent používaný rozhraními Google API k doručování zpráv push oznámení. Vývojáři aplikací si mohou tato oznámení vyžádat, aby nemuseli neustále dotazovat servery společnosti Google a zjišťovat, zda se prostředky, o které mají zájem, změnily. Aby se zajistilo, že tuto službu nikdo nezneužije, vyžaduje společnost Google, aby vývojáři prokázali, že jsou vlastníky domény. Teprve poté jim umožní zaregistrovat adresu URL s doménou jako místo, kam chtějí zprávy přijímat.

Jak rozhraní APIs-Google přistupuje k vašemu webu

APIs-Google odesílá každé push oznámení pomocí požadavku HTTPS POST. Pokud požadavek selže kvůli chybovému stavu, který může být dočasný, APIs-Google odešle oznámení znovu. Pokud požadavek stále neuspěje, bude pokračovat v opakování na základě exponenciálního backoff plánu – maximálně po dobu několika dní.

Nemáte představu, kolik tržeb ze SEO Vašemu webu či e-shopu měšíčně utíká? Rádi Vám budeme věnovat čas osobně. Ukážeme Vám, o kolik peněz byste mohli každý měsíc vydělat více jen díky SEO! A to ZDARMA. Chci konzultaci ZDARMA >>

Rychlost, s jakou APIs-Google přistupuje k vašemu webu, se liší podle toho, kolik požadavků na push oznámení bylo vytvořeno pro servery na vašem webu, podle toho, jak rychle se aktualizují sledované prostředky, a podle počtu opakovaných pokusů. V důsledku toho mohou být v některých scénářích vzorce provozu APIs-Google konzistentní, ale v jiných scénářích může být provoz sporadický nebo skokový.

Příprava webu na APIs-Google

APIs-Google používá k doručování push oznámení protokol HTTPS, takže vyžaduje, aby váš web měl platný certifikát SSL. Mezi neplatné certifikáty patří např:

  • certifikáty podepsané samotným uživatelem,
  • certifikáty podepsané nedůvěryhodným zdrojem,
  • certifikáty, které byly zrušeny.

Vyhněte se zbytečným opakovaným požadavkům tím, že zajistíte, aby vaše aplikace reagovala na zprávy s oznámeními okamžitě (během několika sekund).

Zabránění volání vašeho webu na rozhraní API společnosti Google

Chcete-li zabránit tomu, aby rozhraní APIs-Google volalo váš web, proveďte jednu z následujících akcí:

  • Zrušení registrace k odběru oznámení. Pokud spravujete doménu mající subdomény, které jsou vlastněny nebo spravovány samostatně, je možné, že jeden z vlastníků subdomény nastavil aplikaci, která používá oznámení push. Pokud chcete zablokovat rozhraní API-Google, kontaktujte každého, kdo mohl takovou aplikaci nastavit, a požádejte ho, aby ji zakázal.
  • Použijte soubor robots.txt. Uživatelský agent, kterého je třeba zadat v souboru robots.txt, je APIs-Google – tento user agent se neřídí pravidly pro Googlebot. Než APIs-Google zjistí změnu souboru robots.txt, může nastat malá prodleva. Pokud APIs-Google odesílá zprávy na váš web i několik dní poté, co jste jej zablokovali v souboru robots.txt, zkontrolujte, zda je soubor robots.txt na správném místě.

Ověřte volajícího

Pokud máte podezření, že dostáváte podvržené požadavky, můžete ověřit, zda bot přistupující na váš server skutečně volá z adresy google.com. V protokolech vyhledejte IP adresy, které se identifikují jako uživatelský agent APIs-Google; reverzní vyhledávání DNS ukáže doménu googlebot.com nebo google.com.

Překlad, odborná a obsahová korektura: SEOPRAKTICKY.CZ

Použité zdroje

  1. APIs-Google User Agent | Google Search Central  |  Documentation  |  Google for Developers. Google for Developers – from AI and Cloud, to Mobile and Web [online]. Dostupné z: https://developers.google.com/search/docs/crawling-indexing/apis-user-agent

Související články

Základy vyhledávání

Základy SEO

Procházení a indexování

Ranking a možnosti zobrazení ve výsledku vyhledávání

Monitorování a odstraňování chyb

Průvodce pro konkrétní stránky

Nemáte představu, kolik tržeb ze SEO Vašemu webu či e-shopu měšíčně utíká? Rádi Vám budeme věnovat čas osobně. Ukážeme Vám, o kolik peněz byste mohli každý měsíc vydělat více jen díky SEO! A to ZDARMA. Chci konzultaci ZDARMA >>

Další články

Jak se hýbe český internet? Sledujte denní statistiky!

Zobrazit