Nová tištěná kniha o SEO
SEO Akademie Collabim
S láskou a vidinou klientů píše Collabim Nejpoužívanější český SEO nástroj

Strukturovaná data události (Event)


💡Google přidal několik volitelných vlastností: organizátor, stav události, režim události a předchozí datum zahájení. Kvůli COVID-19 vám doporučujeme přidat tyto nové vlastnosti, aby lidé věděli, v jakém stavu se vaše událost nachází a jak se jí mohou zúčastnit. Další informace o této změně najdete v příspěvku na blogu.


Zkušenosti s událostmi ve službě Google usnadňují lidem objevování a návštěvu událostí prostřednictvím výsledků vyhledávání Google a dalších produktů Google, jako jsou Mapy Google. Tato funkce přináší mnoho výhod:

Nemáte představu, kolik tržeb ze SEO Vašemu webu či e-shopu měšíčně utíká? Rádi Vám budeme věnovat čas osobně. Ukážeme Vám, o kolik peněz byste mohli každý měsíc vydělat více jen díky SEO! A to ZDARMA. Chci konzultaci ZDARMA >>
  • Interaktivnější výsledky: Vaše události mohou mít nárok na to, aby se zobrazovaly v nabídce událostí na Googlu, kde bude uvedeno vaše logo, popis události a další informace.
  • Větší šance na objevení a konverzi: Lidé mají k dispozici nový způsob, jak interagovat s vaším zveřejněním události a prokliknout se na vaše stránky. Přečtěte si, jak společnost Eventbrite zaznamenala 100% nárůst typického meziročního nárůstu návštěvnosti z vyhledávače Google.


Poznámka: Skutečný vzhled ve výsledcích vyhledávání se může lišit. Většinu funkcí si můžete prohlédnout pomocí testu bohatých výsledků.


Podle toho, jak označíte svůj obsah, mohou mít vaše události také nárok na následující vylepšení událostí:

Vylepšení událostí

Domácí aktivity: Pomozte lidem najít aktivity, které mohou dělat doma. Když lidé hledají aktivity, které mohou dělat doma, zobrazí se jim videa a online události ve strhujícím bohatém výsledku. Přidáním strukturovaných dat o událostech mohou být vaše online události již způsobilé pro tento bohatý výsledek, aniž by bylo nutné provádět další kroky.

Další informace o dostupnosti funkce, pokyny a příklady najdete v části Aktivity doma.

Existují tři možnosti, jak zajistit, aby se vaše události mohly zobrazovat ve službě Google:

  • Pokud ke zveřejňování událostí používáte webové stránky třetích stran (například zveřejňujete události na webových stránkách pro prodej vstupenek nebo na sociálních platformách), zkontrolujte, zda se váš vydavatel událostí již účastní vyhledávání událostí na Googlu. Pokud je váš vydavatel událostí se službou Google integrován, pokračujte ve zveřejňování událostí na webových stránkách třetí strany. Zde můžete přestat číst.
  • Pokud používáte systém CMS (například WordPress) a nemáte přístup ke svému kódu HTML, zjistěte ve svém systému CMS, zda neexistuje doplněk, který by za vás přidal strukturovaná data na váš web. Případně můžete použít nástroj Data Highlighter a informovat Google o svých událostech, aniž byste museli upravovat HTML svého webu.
  • Pokud vám úprava jazyka HTML vyhovuje, použijte strukturovaná data k přímé integraci se společností Google. Budete muset upravit HTML stránek událostí.

Jak přidat strukturovaná data

Strukturovaná data jsou standardizovaný formát pro poskytování informací o stránce a klasifikaci obsahu stránky. Pokud se strukturovanými daty teprve začínáte, můžete se dozvědět více o tom, jak strukturovaná data fungují.

Zde najdete přehled toho, jak strukturovaná data vytvářet, testovat a zveřejňovat. Průvodce krok za krokem, jak přidat strukturovaná data na webovou stránku, naleznete v codelabu strukturovaných dat.

  1. Zajistěte, aby robot Google mohl procházet stránky událostí (to znamená, že vaše stránky nejsou chráněny souborem robots.txt nebo metaznačkou robots).
  2. Zajistěte, aby váš server zvládl zvýšenou rychlost procházení.
  3. Ujistěte se, že dodržujete naše pokyny.
  4. Pokud máte na webu několik kopií stejného příspěvku události umístěných pod různými adresami URL, použijte kanonické adresy URL na každé kopii stránky.
  5. Přidejte na stránky události strukturovaná data. V současné době prostředí událostí ve službě Google podporuje pouze stránky, které se zaměřují na jednu událost. Doporučujeme zaměřit se na přidání značek na stránky s příspěvky o událostech namísto stránek, které obsahují seznam rozvrhů nebo více událostí.

Pokud teprve začínáte, zjistěte více o tom, jak strukturovaná data fungují. Můžete také vyzkoušet codelab strukturovaných dat, která vás provede tím, jak přidat strukturovaná data na váš web.


  1. Otestujte a prohlédněte si strukturovaná data.
  2. Zkontrolujte stav indexu svých adres URL a požádejte o procházení svých adres URL pomocí nástroje pro kontrolu adres URL v konzoli Search Console. Chcete-li potvrdit, zda jsou procházkové roboty schopny přistupovat ke strukturovaným datům na vaší stránce, použijte funkci Live Test.
  3. Informujte společnost Google o nových stránkách událostí nebo změnách stávajících stránek událostí.

Doporučujeme, abyste mapu webu zpřístupnili automaticky prostřednictvím serveru. To je nejlepší způsob, jak zajistit, aby byl váš nový a aktualizovaný obsah co nejrychleji zvýrazněn vyhledávačům. Většina systémů pro správu obsahu (CMS) se o to postará za vás.


Příklady

Standardní událost

Zde je příklad standardní události v JSON-LD. Standardní událost znamená, že se událost odehrává pouze na fyzickém místě a že se událost stala podle plánu. Můžete také použít syntaxi Microdata nebo RDFa.

Vyzkoušejte si to v testu bohatých výsledků


<html>
  <head>
    <title>The Adventures of Kira and Morrison</title>
    <script type="application/ld+json">
    {
      "@context": "https://schema.org",
      "@type": "Event",
      "name": "The Adventures of Kira and Morrison",
      "startDate": "2025-07-21T19:00-05:00",
      "endDate": "2025-07-21T23:00-05:00",
      "eventAttendanceMode": "https://schema.org/OfflineEventAttendanceMode",
      "eventStatus": "https://schema.org/EventScheduled",
      "location": {
        "@type": "Place",
        "name": "Snickerpark Stadium",
        "address": {
          "@type": "PostalAddress",
          "streetAddress": "100 West Snickerpark Dr",
          "addressLocality": "Snickertown",
          "postalCode": "19019",
          "addressRegion": "PA",
          "addressCountry": "US"
        }
      },
      "image": [
        "https://example.com/photos/1x1/photo.jpg",
        "https://example.com/photos/4x3/photo.jpg",
        "https://example.com/photos/16x9/photo.jpg"
       ],
      "description": "The Adventures of Kira and Morrison is coming to Snickertown in a can't miss performance.",
      "offers": {
        "@type": "Offer",
        "url": "https://www.example.com/event_offer/12345_201803180430",
        "price": "30",
        "priceCurrency": "USD",
        "availability": "https://schema.org/InStock",
        "validFrom": "2024-05-21T12:00"
      },
      "performer": {
        "@type": "PerformingGroup",
        "name": "Kira and Morrison"
      },
      "organizer": {
        "@type": "Organization",
        "name": "Kira and Morrison Music",
        "url": "https://kiraandmorrisonmusic.com"
      }
    }
    </script>
  </head>
  <body>
  </body>
</html>

Online událost

Zde je příklad události, která se koná online.

Vyzkoušejte si to v testu bohatých výsledků


<html>
  <head>
    <title>The Adventures of Kira and Morrison</title>
    <script type="application/ld+json">
    {
      "@context": "https://schema.org",
      "@type": "Event",
      "name": "The Adventures of Kira and Morrison",
      "startDate": "2025-07-21T19:00:00-05:00",
      "endDate": "2025-07-21T23:00-05:00",
      "eventStatus": "https://schema.org/EventScheduled",
      "eventAttendanceMode": "https://schema.org/OnlineEventAttendanceMode",
      "location": {
        "@type": "VirtualLocation",
        "url": "https://operaonline.stream5.com/"
        },
      "image": [
        "https://example.com/photos/1x1/photo.jpg",
        "https://example.com/photos/4x3/photo.jpg",
        "https://example.com/photos/16x9/photo.jpg"
       ],
      "description": "The Adventures of Kira and Morrison is coming to Snickertown in a can't miss performance.",
      "offers": {
        "@type": "Offer",
        "url": "https://www.example.com/event_offer/12345_201803180430",
        "price": "30",
        "priceCurrency": "USD",
        "availability": "https://schema.org/InStock",
        "validFrom": "2024-05-21T12:00"
      },
      "performer": {
        "@type": "PerformingGroup",
        "name": "Kira and Morrison"
      },
      "organizer": {
        "@type": "Organization",
        "name": "Kira and Morrison Music",
        "url": "https://kiraandmorrisonmusic.com"
      }
    }
    </script>
  </head>
  <body>
  </body>
</html>

Smíšená online a offline událost

Zde je příklad události, která má části, které jsou online, a části, které se odehrávají na fyzickém místě.

Vyzkoušejte si to v testu bohatých výsledků


<html>
  <head>
    <title>The Adventures of Kira and Morrison</title>
    <script type="application/ld+json">
    {
      "@context": "https://schema.org",
      "@type": "Event",
      "name": "The Adventures of Kira and Morrison",
      "startDate": "2025-07-21T19:00-05:00",
      "endDate": "2025-07-21T23:00-05:00",
      "eventAttendanceMode": "https://schema.org/MixedEventAttendanceMode",
      "eventStatus": "https://schema.org/EventScheduled",
      "location": [{
        "@type": "VirtualLocation",
        "url": "https://operaonline.stream5.com/"
      },
      {
        "@type": "Place",
        "name": "Snickerpark Stadium",
        "address": {
          "@type": "PostalAddress",
          "streetAddress": "100 West Snickerpark Dr",
          "addressLocality": "Snickertown",
          "postalCode": "19019",
          "addressRegion": "PA",
          "addressCountry": "US"
        }
      }],
      "image": [
        "https://example.com/photos/1x1/photo.jpg",
        "https://example.com/photos/4x3/photo.jpg",
        "https://example.com/photos/16x9/photo.jpg"
       ],
      "description": "The Adventures of Kira and Morrison is coming to Snickertown in a can't miss performance.",
      "offers": {
        "@type": "Offer",
        "url": "https://www.example.com/event_offer/12345_201803180430",
        "price": "30",
        "priceCurrency": "USD",
        "availability": "https://schema.org/InStock",
        "validFrom": "2024-05-21T12:00"
      },
      "performer": {
        "@type": "PerformingGroup",
        "name": "Kira and Morrison"
      },
      "organizer": {
        "@type": "Organization",
        "name": "Kira and Morrison Music",
        "url": "https://kiraandmorrisonmusic.com"
      }
    }
    </script>
  </head>
  <body>
  </body>
</html>

Událost s aktualizovaným stavem

Existuje více způsobů, jak nastavit stav události. Zde jsou některé běžné příklady událostí s aktualizovaným stavem. Další informace naleznete ve vlastnosti eventStatus.

CANCELED – ZRUŠENO

Zde je příklad události, která byla zrušena.

Vyzkoušejte si to v testu bohatých výsledků


<html>
  <head>
    <title>The Adventures of Kira and Morrison</title>
    <script type="application/ld+json">
    {
      "@context": "https://schema.org",
      "@type": "Event",
      "name": "The Adventures of Kira and Morrison",
      "startDate": "2025-07-21T19:00-05:00",
      "endDate": "2025-07-21T23:00-05:00",
      "eventStatus": "https://schema.org/EventCancelled",
      "eventAttendanceMode": "https://schema.org/OfflineEventAttendanceMode",
      "location": {
        "@type": "Place",
        "name": "Snickerpark Stadium",
        "address": {
          "@type": "PostalAddress",
          "streetAddress": "100 West Snickerpark Dr",
          "addressLocality": "Snickertown",
          "postalCode": "19019",
          "addressRegion": "PA",
          "addressCountry": "US"
        }
      },
      "image": [
        "https://example.com/photos/1x1/photo.jpg",
        "https://example.com/photos/4x3/photo.jpg",
        "https://example.com/photos/16x9/photo.jpg"
       ],
      "description": "The Adventures of Kira and Morrison is coming to Snickertown in a can't miss performance.",
      "offers": {
        "@type": "Offer",
        "url": "https://www.example.com/event_offer/12345_201803180430",
        "price": "30",
        "priceCurrency": "USD",
        "availability": "https://schema.org/InStock",
        "validFrom": "2024-05-21T12:00"
      },
      "performer": {
        "@type": "PerformingGroup",
        "name": "Kira and Morrison"
      },
      "organizer": {
        "@type": "Organization",
        "name": "Kira and Morrison Music",
        "url": "https://kiraandmorrisonmusic.com"
      }
    }
    </script>
  </head>
  <body>
  </body>
</html>

RESCEDULED – ODLOŽENO

Zde je příklad události, která byla přeložena na jiný termín.

Vyzkoušejte si to v testu bohatých výsledků


<html>
  <head>
    <title>The Adventures of Kira and Morrison</title>
    <script type="application/ld+json">
    {
      "@context": "https://schema.org",
      "@type": "Event",
      "name": "The Adventures of Kira and Morrison",
      "startDate": "2025-07-21T19:00-05:00",
      "endDate": "2025-07-21T23:00-05:00",
      "eventStatus": "https://schema.org/EventRescheduled",
      "eventAttendanceMode": "https://schema.org/OfflineEventAttendanceMode",
      "previousStartDate": "2025-03-21T19:00-05:00",
      "location": {
        "@type": "Place",
        "name": "Snickerpark Stadium",
        "address": {
          "@type": "PostalAddress",
          "streetAddress": "100 West Snickerpark Dr",
          "addressLocality": "Snickertown",
          "postalCode": "19019",
          "addressRegion": "PA",
          "addressCountry": "US"
        }
      },
      "image": [
        "https://example.com/photos/1x1/photo.jpg",
        "https://example.com/photos/4x3/photo.jpg",
        "https://example.com/photos/16x9/photo.jpg"
       ],
      "description": "The Adventures of Kira and Morrison is coming to Snickertown in a can't miss performance.",
      "offers": {
        "@type": "Offer",
        "url": "https://www.example.com/event_offer/12345_201803180430",
        "price": "30",
        "priceCurrency": "USD",
        "availability": "https://schema.org/InStock",
        "validFrom": "2024-05-21T12:00"
      },
      "performer": {
        "@type": "PerformingGroup",
        "name": "Kira and Morrison"
      },
      "organizer": {
        "@type": "Organization",
        "name": "Kira and Morrison Music",
        "url": "https://kiraandmorrisonmusic.com"
      }
    }
    </script>
  </head>
  <body>
  </body>
</html>

MOVED ONLINE AND RESCEDULED – PŘESUNUTO ONLINE A PŘELOŽENO

Zde je příklad události, která byla přeložena a přesunuta online.

Vyzkoušejte si to v testu bohatých výsledků


<html>
  <head>
    <title>The Adventures of Kira and Morrison</title>
    <script type="application/ld+json">
    {
      "@context": "https://schema.org",
      "@type": "Event",
      "name": "The Adventures of Kira and Morrison",
      "startDate": "2025-07-21T19:00-05:00",
      "endDate": "2025-07-21T23:00-05:00",
      "eventAttendanceMode": "https://schema.org/OnlineEventAttendanceMode",
      "eventStatus": [
        "https://schema.org/EventRescheduled",
        "https://schema.org/EventMovedOnline"
        ],
      "previousStartDate": "2025-03-21T19:00-05:00",
      "location": {
        "@type": "VirtualLocation",
        "url": "https://operaonline.stream5.com/"
      },
      "image": [
        "https://example.com/photos/1x1/photo.jpg",
        "https://example.com/photos/4x3/photo.jpg",
        "https://example.com/photos/16x9/photo.jpg"
       ],
      "description": "The Adventures of Kira and Morrison is coming to Snickertown in a can't miss performance.",
      "offers": {
        "@type": "Offer",
        "url": "https://www.example.com/event_offer/12345_201803180430",
        "price": "30",
        "priceCurrency": "USD",
        "availability": "https://schema.org/InStock",
        "validFrom": "2024-05-21T12:00-05:00"
      },
      "performer": {
        "@type": "PerformingGroup",
        "name": "Kira and Morrison"
      },
      "organizer": {
        "@type": "Organization",
        "name": "Kira and Morrison Music",
        "url": "https://kiraandmorrisonmusic.com"
      }
    }
    </script>
  </head>
  <body>
  </body>
</html>

Region a dostupnost a jazyka

Jsme nadšeni, že můžeme přinést vyhledávání událostí na Googlu do více regionů po celém světě. V současné době je tato zkušenost dostupná v následujících regionech a jazycích.

Region Dostupné jazyky
Austrálie angličtina
Brazílie portugalština
Kanada angličtina
Německo němčina
Indie angličtina
Latinská Amerika španělština
Španělsko španělština
Velká Británie angličtina
Spojené státy angličtina

 

Pokyny

Abyste se mohli zobrazit ve vyhledávání událostí na Googlu, musíte dodržovat tyto pokyny.

Upozornění: Pokud váš web poruší jeden nebo více z těchto pokynů, může proti němu společnost Google podniknout ruční zásahy. Jakmile problém odstraníte, můžete svůj web předložit k opětovnému posouzení.

Technické pokyny

  • Cílová stránka musí obsahovat položky strukturovaných dat z typů událostí na schema.org.
  • Každá událost MUSÍ mít jedinečnou adresu URL a značku na této adrese URL.
  • V současné době prostředí událostí na Googlu podporuje pouze stránky, které se zaměřují na jednu událost. Doporučujeme zaměřit se na přidání značek na stránky s výpisem událostí namísto stránek, které obsahují seznam rozvrhů nebo více událostí.

Pokyny k obsahu

  • Každá událost musí přesně popisovat název, datum zahájení a místo konání.
  • 🚫 Vyvarujte se označování událostí, které nejsou událostmi:
    • Nepropagujte produkty nebo služby, které nejsou událostí, jako například “Výletní balíček: San Diego/LA, 7 nocí” jako události.
    • Nepřidávejte krátkodobé slevy nebo možnosti nákupu, jako např: “Koncert – kupte si vstupenky hned” nebo “Koncert – 50% sleva do soboty”.
    • Neoznačujte pracovní dobu jako události, jako např: “Dobrodružný park otevřen od 8 do 17 hodin”.
    • Neoznačujte kupóny nebo poukázky jako události, jako např: “Sleva 5 % na první objednávku.”
  • ✅ Správně označujte vícedenní akce:
    • Pokud se informace o události nebo vstupence týkají akce, která trvá několik dní, uveďte datum začátku i konce akce.
    • Pokud se koná několik různých představení v různých dnech, z nichž každé má samostatné vstupenky, přidejte pro každé představení samostatný prvek Událost.

Pokyny k datu a času

Při implementaci vlastností startDate, endDate a previousStartDate dodržujte tyto pokyny pro datum a čas.

Jak zadat časové pásmo

Zadejte časové pásmo uvedením časového posunu UTC nebo GMT. Pokud událost začíná 5. září v 19:00 v New Yorku, hodnota startDate bude GMT/UTC-5 při standardním čase a GMT/UTC-4 při letním čase. Během standardního času by hodnota startDate byla “2019-09-05T19:00:00-05:00”, respektive “2019-09-05T19:00:00-04:00”. Pokud není zadáno žádné časové pásmo, Google použije časové pásmo místa události zadané v položce location. U online událostí je časová zóna vyžadována, protože neexistuje žádná informace o poloze, kterou by Google mohl použít k pochopení toho, kdy událost začíná.

Osvědčené postupy

  • Akce se koná v různých termínech: Pokud se událost koná v průběhu více dnů, uveďte datum začátku i konce. Neuvádějte čas, pokud jej neznáte.

Doporučené stránky

"startDate": "2019-07-01T10:00:00-05:00",
"endDate": "2019-07-26T17:00:00-05:00"

Doporučené stránky

"startDate": "2019-07-01",
"endDate": "2019-07-26"

🚫 Nedoporučuje se

"startDate": "2019-07-01T00:00:00+00:00",
"endDate": "2019-07-26T23:59:59+00:00"
  • Událost začíná v určitou hodinu: Pokud událost začíná v určitou hodinu, například v 17:00, použijte 2019-07-20T17:00:00. Uveďte příslušný posun UTC (například pokud se událost koná v Kalifornii, použijte 2019-07-20T17:00:00-07:00).
  • Událost je jednodenní událost: Pokud se událost koná celý den, nezadávejte pro datum začátku přesní hodinu. Například pro celodenní událost můžete jako datum zahájení i ukončení použít 2019-08-15.
  • Hodina začátku události není známa: Pokud neznáte hodinu začátku události, nezadávejte přesní hodinu. Například jako datum startDate i datum endDate můžete použít 2019-08-15.

Doporučujeme: “startDate”: “2025-07-21”

🚫 Nedoporučuje se: “startDate”: “2019-08-15T00:00:00+00:00”

🚫 Nedoporučuje se: “startDate”: “2019-07-20T00:00:00”

 

Příklady toho, jak Google interpretuje data

Zde je několik příkladů, jak Google interpretuje datum a čas začátku:

Interpretace data a času zahájení
2019-08-15T00:00:00+00:00 Google interpretuje čas spuštění jako 2019-08-14T17:00:00-07:00 (pokud je lokace nastavená na Kalifornii) nebo 2019-08-15T09:00:00 (pokud je lokace nastavená na Koreu).
2019-08-15T23:59:59+00:00 To neznamená konec 15. 8. 2019, pokud se událost neodehraje v časovém pásmu GMT. Google interpretuje čas začátku jako 2019-08-15T16:59:59-07:00 (pokud je místo nastaveno na Kalifornii) nebo 2019-08-16T08:59:59 (pokud je místo nastaveno na Koreu).
2019-07-10 To znamená datum bez ohledu na časové pásmo. Pokud je použita v položce startDate, znamená, že událost začíná v daném místě někdy v daný den. Pokud se použije v endDate, znamená, že událost končí v daném místě někdy v tento den.
2019-07-20T00:00:00 To znamená o půlnoci dne 2019-07-20 pro časové pásmo, ve kterém se událost odehrává. To je také pravděpodobně špatně, pokud událost neměla začít o půlnoci.

 

Definice strukturovaných datových typů

Úplná definice typu Event je k dispozici na adrese schema.org/Event.

Aby byl váš obsah způsobilý pro zobrazení v rozšířených výsledcích vyhledávání, musíte zahrnout požadované vlastnosti. Můžete také zahrnout doporučené vlastnosti, abyste přidali více informací o svém obsahu, což by mohlo poskytnout lepší uživatelský zážitek.

Požadované vlastnosti
Location Místo nebo virtuální místo

Místo události. Existují různé požadavky v závislosti na tom, zda se událost koná online nebo na fyzickém místě:

  • Fyzické místo: Pokud se událost koná na fyzickém místě, nastavte @type na Place. Přidejte vlastnosti location.address a location.name.
  • Online událost: V případě, že se událost koná na místě, je třeba zadat následující údaje: V případě, že se událost koná na místě: Pokud se událost koná online, nastavte @type na VirtualLocation. Přidejte vlastnost location.url.

 VirtualLocation můžete začít používat i přesto, že na schema.org stále čeká.


  • Směs online a kamenných poboček: Pokud událost obsahuje kombinaci online a fyzických lokací, zahrňte online i fyzické vnořené vlastnosti lokací do vnořeného pole. Například:

"location": [{
  "@type": "VirtualLocation",
  "url": "https://operaonline.stream5.com/"
},
{
  "@type": "Place",
  "name": "Snickerpark Stadium",
  "address": {
    "@type": "PostalAddress",
    "streetAddress": "100 West Snickerpark Dr",
    "addressLocality": "Snickertown",
    "postalCode": "19019",
    "addressRegion": "PA",
    "addressCountry": "US"
  }
}]

Location.adress PostalAddress

Podrobná adresa místa konání. Tato vlastnost je vyžadována pouze u událostí, které se konají na fyzickém místě.

🚫 Nedoporučuje se: Sydney

Doporučuje se: Bennelong Point, Sydney NSW 2000, Austrálie

Příklad Spojených států


"location": {
  "@type": "Place",
  "name": "Snickerpark Stadium",
  "address": {
    "@type": "PostalAddress",
    "streetAddress": "100 West Snickerpark Dr",
    "addressLocality": "Snickertown",
    "postalCode": "19019",
    "addressRegion": "PA",
    "addressCountry": "US"
  }
}

Příklady z Japonska

Adresy pro Japonsko můžete psát různými způsoby, a Google je přesto pochopí. Zde je příklad s adresou ulice, lokality a země v různých polích.


"location": {
  "@type": "Place",
  "name": "ダイバーシティ東京",
  "address": {
    "@type": "PostalAddress",
    "streetAddress": "江東区青海1-10",
    "addressLocality": "東京",
    "addressCountry": "日本"
  }
}

Zde je příklad adresy ulice a země adresy v různých polích.


"location": {
  "@type": "Place",
  "name": "ダイバーシティ東京",
  "address": {
    "@type": "PostalAddress",
    "streetAddress": "東京都江東区青海1-10",
    "addressCountry": "日本"
  }
}

Zde je příklad celé adresy na jednom řádku.


"location": {
  "@type": "Place",
  "name": "ダイバーシティ東京",
  "address": {
    "@type": "PostalAddress",
    "name": "東京都江東区青海 1-1-10 ダイバーシティ東京プラザ"
   }
}

Osvědčené postupy pro adresy:

  • Pokud se událost odehrává v několika ulicích, určete výchozí místo a v popisu uveďte všechny podrobnosti.
  • Pokud se událost odehrává bez přesně definovaného místa, použijte název města nebo nejreprezentativnější místo.
  • Pokud se událost odehrává na více místech současně, vytvořte pro každé místo jinou událost.
Location.url URL

Adresa URL online události, na které se mohou zájemci připojit. Tato vlastnost je vyžadována, pokud se událost koná online. Pokud je adresa URL pro připojení k události dostupná až po registraci na událost, uveďte adresu URL registrace, kde mohou lidé provést další kroky k připojení k vaší události.


"location": {
  "@type": "VirtualLocation",
  "url": "https://operaonline.stream5.com/"
}

name Text

Úplný název události.

❗NEUVÁDĚJTE název místa konání akce. Místo toho zadejte pomocí location.name název místa, kde se událost koná.

🚫 Nedoporučuje se: Bill Graham Civic Auditorium

🚫 Nedoporučuje se: **VÝPRODEJ V OMEZENÉM ČASE – Koncert Keshy a Macklemora – 25 dolarů**

Doporučujeme: Dobrodružství Keshy a Macklemora

Doporučujeme: Seznamte se a přivítejte: Kesha a Macklemore

Osvědčené postupy:

  • Nepoužívejte typ události jako název události. Například “Koncert” není popisný název pro událost.
  • Neuvádějte cizí informace, jako jsou adresy URL, ceny nebo účinkující. Místo toho použijte pro tyto hodnoty příslušné vlastnosti.
  • V názvu zdůrazněte jedinečný aspekt události. To pomáhá uživatelům rychleji se rozhodovat (například “feat. Q&A with the artist”).
  • Nepřidávejte krátkodobé propagační akce (například “kupte si vstupenky nyní”).
startDate DateTime

Datum a čas začátku události ve formátu ISO-8601. Přidejte datum i čas, aby uživatelé mohli snadněji vyhledat události, které se jim hodí do rozvrhu. U online událostí je nutné zadat časové pásmo uvedením časového posunu UTC nebo GMT.


💡Dbejte na dodržování pokynů pro datum a čas.



"startDate": "2025-07-21T19:00"

 

Doporučené vlastnosti
description Text

Popis události. Popište všechny podrobnosti o události, abyste uživatelům usnadnili pochopení a účast na události.

Osvědčené postupy:

  • Přidejte jasný a stručný popis konkrétní události.
  • Zaměřte se na podrobnosti události, nikoli na funkce webu.
  • Neopakujte další fakta, jako je datum a místo konání; místo toho přidejte tyto informace do příslušných vlastností.

"description": "The Adventures of Kira and Morrison is coming to Snickertown in a can't miss performance."


Google zobrazuje pouze úryvek úplného popisu.


endDate DateTime

Datum a čas ukončení události ve formátu ISO-8601. Použijte stejný formát jako startDate. Přidejte datum i čas, aby uživatelé mohli snadněji vyhledat události, které se jim hodí do rozvrhu. U online událostí je nutné zadat časové pásmo uvedením časového posunu UTC nebo GMT.


💡Dbejte na dodržování pokynů pro datum a čas.



"endDate": "2025-07-21T23:00"

eventAttendanceMode EventAttendanceModeEnumeration

Udává, zda k události dochází online, offline na fyzickém místě nebo v kombinaci online a offline. Pokud tuto vlastnost neuvedete, Google chápe režim události jako OfflineEventAttendanceMode, což znamená, že Google chápe, že událost probíhá na fyzickém místě. Použijte jednu z následujících hodnot:

  • OfflineEventAttendanceMode: Událost může být navštívena offline na fyzickém místě.
  • OnlineEventAttendanceMode: V tomto případě se jedná o událost na fyzickém místě: Událost lze navštívit online.
  • MixedEventAttendanceMode: Událost lze navštívit online i offline na fyzickém místě.

Funkci eventAttendanceMode můžete začít používat, i když na schema.org stále čeká na schválení.


Zde je příklad události, která probíhá pouze online:


{
"@context": "https://schema.org",
"@type": "Event",
"eventAttendanceMode": "https://schema.org/OnlineEventAttendanceMode",
"location": {
  "@type":"VirtualLocation",
  "url": "https://operaonline.stream5.com/"
  }
}

Zde je příklad události, jejíž části se odehrávají online i offline:


{
"@context": "https://schema.org",
"@type": "Event",
"eventAttendanceMode": "https://schema.org/MixedEventAttendanceMode",
"location": {
  "@type": "VirtualLocation",
  "url": "https://operaonline.stream5.com/"
},
{
  "@type": "Place",
  "name": "Snickerpark Stadium",
  "address": {
    "@type": "PostalAddress",
    "streetAddress": "100 West Snickerpark Dr",
    "addressLocality": "Snickertown",
    "postalCode": "19019",
    "addressRegion": "PA",
    "addressCountry": "US"
    }
  }
}

eventStatus EventStatusType


Varování: Když se změní stav události, NEODSTRAŇUJTE datum začátku. Vlastnost startDate je nutná k identifikaci jedinečné události.


Stav události. Pokud toto pole nepoužijete, Google chápe stav události jako EventScheduled. Zde jsou uvedeny podporované hodnoty. V případě potřeby můžete použít více stavů (například pokud byla událost přeplánována a zároveň přesunuta online).

EventCancelled Akce byla zrušena.
 

 


💡Neodstraňujte ani neměňte jiné vlastnosti (například neodstraňujte startDate nebo location); místo toho ponechte všechny hodnoty stejné jako před zrušením a aktualizujte EventStatus na EventCancelled.

Proč? Vlastnosti jako startDate a location pomáhají identifikovat konkrétnou událost a zajistit, aby lidé pochopili nový stav události.



{
  "@context": "https://schema.org",
  "@type": "Event",
  "eventStatus": "https://schema.org/EventCancelled",
  "startDate": "2020-07-21T19:00"
}

EventMovedOnline Akce byla přesunuta z osobní účasti na online účast.


{
  "@context": "https://schema.org",
  "@type": "Event",
  "eventStatus": "https://schema.org/EventMovedOnline",
  "eventAttendanceMode": "https://schema.org/OnlineEventAttendanceMode",
  "location": {
    "@type":"VirtualLocation",
    "url": "https://operaonline.stream5.com/"
  },
  "startDate": "2020-07-21T19:00"
}

EventPostponed Akce byla odložena na pozdější termín, ale ten zatím není znám. Ponechte původní datum v položce startDate události, dokud nebudete vědět, kdy se událost uskuteční. Jakmile znáte informace o novém datu, změňte stav události na EventRescheduled a aktualizujte startDate a endDate s informacemi o novém datu.


💡Neodstraňujte ani neměňte jiné vlastnosti (například neodstraňujte startDate nebo location); místo toho ponechte všechny hodnoty stejné jako před odložením a aktualizujte stav události na EventPostponed.

Proč? Vlastnosti jako startDate a location pomáhají identifikovat jedinečnou událost a zajišťují, aby lidé pochopili nový stav události.


{
  "@context": "https://schema.org",
  "@type": "Event",
  "eventStatus": "https://schema.org/EventPostponed",
  "startDate": "2020-07-21T19:00"
}
EventResceduled Akce byla přeložena na pozdější datum. Aktualizujte data startDate a endDate příslušnými novými daty. Volitelně můžete také označit pole eventStatus jako přeložené a přidat předchozíStartDate.


{
  "@context": "https://schema.org",
  "@type": "Event",
  "eventStatus": "https://schema.org/EventRescheduled",
  "startDate": "2020-07-21T19:00",
  "endDate": "2025-07-21T23:00",
  "previousStartDate": "2025-03-21T19:00"
}

EventScheduled Akce je naplánována. Tato hodnota je výchozím stavem pro události. Pokud stav události nenastavíte, Google chápe událost jako plánovanou.


{
  "@context": "https://schema.org",
  "@type": "Event",
  "eventStatus": "https://schema.org/EventScheduled",
  "startDate": "2020-07-21T19:00"
}

image Opakovaný objekt ImageObject nebo adresa URL

Adresa URL obrázku nebo loga události nebo prohlídky. Zahrnutí obrázku pomáhá uživatelům pochopit a zapojit se do vaší události. Doporučujeme, aby obrázky měly šířku 1920px (minimální šířka je 720px).

Další pokyny k obrázkům:

  • Každá stránka musí obsahovat alespoň jeden obrázek (bez ohledu na to, zda obsahuje značení). Google vybere nejlepší obrázek, který se zobrazí ve výsledcích vyhledávání, na základě poměru stran a rozlišení.
  • Adresy URL obrázků musí být prohledávatelné a indexovatelné. Chcete-li zkontrolovat, zda má Google přístup k vašim adresám URL, použijte nástroj Kontrola URL.
  • Obrázky musí reprezentovat označený obsah.
  • Obrázky musí být ve formátu souboru, který je podporován službou Obrázky Google.
  • Pro dosažení nejlepších výsledků doporučujeme poskytnout několik obrázků s vysokým rozlišením (minimálně 50 tisíc pixelů při vynásobení šířky a výšky) s následujícími poměry stran: 16×9, 4×3 a 1×1.

Příklad:


"image": [
  "https://example.com/photos/1x1/photo.jpg",
  "https://example.com/photos/4x3/photo.jpg",
  "https://example.com/photos/16x9/photo.jpg"
]

location.name Text

Podrobný název místa nebo místa konání akce. Tato vlastnost se doporučuje pouze pro události, které se konají na fyzickém místě.

❗Do tohoto pole NEVKLÁDEJTE název události. Místo toho použijte název pro zadání názvu události.

🚫 Nedoporučuje se: San Francisco, Kalifornie

✅ Doporučujeme: Bill Graham Civic Auditorium

Osvědčené postupy:

  • Pokud se nejedná o celoměstskou událost, neuvádějte název města.
  • Vlastnost location.name musí obsahovat název místa konání nebo místa, nikoli opakování názvu události. Pokud název místa neznáte, tuto vlastnost nepoužívejte.
offers Offer

Vnořená nabídka, jedna pro každý typ vstupenky.


"offers": {
  "@type": "Offer"
}

offers.availability Text

Jedna z následujících možností:


"offers": {
  "@type": "Offer",
  "availability": "https://schema.org/InStock"
}


Poznámka: Pokud vstupenka ještě není v prodeji pro širokou veřejnost, můžete vynechat dostupnost a zadat validFrom.


offers.price Číslo

Nejnižší dostupná cena za letenky, včetně servisních poplatků. Nezapomeňte jej aktualizovat, jakmile se ceny změní nebo se vstupenky vyprodají.

Pokud je událost k dispozici bez platby, poplatků nebo servisních poplatků, nastavte cenu na 0.


"offers": {
  "@type": "Offer",
  "price": "30"
}

offers.priceCurrency Text

Třípísmenný kód měny ISO 4217.


"offers": {
  "@type": "Offer",
  "priceCurrency": "USD"
}

offers.validFrom DateTime

Datum a čas zahájení prodeje vstupenek (vyžadováno pouze u nabídek s omezeným datem) ve formátu ISO-8601.


“offers”: {
“@type”: “Offer”,
“validFrom”: “2024-05-21T12:00”
}


offers.url Adresa URL

Adresa URL stránky umožňující nákup vstupenek.


“offers”: {
“@type”: “Offer”,
“url”: “https://www.example.com/event_offer/12345_201803180430”
}


Tato adresa URL musí splňovat následující požadavky:

  • Musí vést na cílovou stránku, která jasně a převážně poskytuje možnost zakoupit vstupenku nabízející vstup na danou akci jakémukoli uživateli z řad široké veřejnosti.
  • Být odkazem, na který může uživatel kliknout na webové stránce, která obsahuje danou událost.
  • Být procházitelný robotem Google (neblokuje ho soubor robots.txt).
organizer Organizace nebo osoba

Osoba nebo organizace, která událost pořádá. To je důležité zejména u online událostí, kde nejsou uvedeny žádné informace o místě konání. Pokud uvedete organizátora, doporučujeme přidat následující vlastnosti:

  • organizer.name
  • organizer.url
organizer.name Text

Jméno osoby nebo organizace, která událost pořádá.

organizer.url Adresa URL

Adresa URL domény hostitele události.

performer Osoba

Účastníci vystupující na akci, například umělci a komici. Použijte vnořenou skupinu PerformingGroup nebo Person, jednu pro každého účinkujícího.


"performer": {
  "@type": "PerformingGroup"
}

performer.name Text

Jméno účastníka vystupujícího na akci, například jméno umělce nebo komika.


"performer": {
  "@type": "PerformingGroup",
  "name": "Kira and Morrison"
}

previousStartDate DateTime

Dříve naplánované datum začátku události, pokud byla událost přeložena. Pokud přidáte previousStartDate, musíte také přidat vlastnost eventStatus a nastavit eventStatus na EventRescheduled. Nepoužívejte jiné stavy události.


💡Dbejte na dodržování pokynů pro datum a čas.


U online událostí je nutné zadat časové pásmo včetně časového posunu UTC nebo GMT.

U událostí s novým plánem se vlastnost startDate musí použít pouze pro nově naplánované datum začátku. V (vzácném) případě události, která byla několikrát odložena a přeložena, se toto pole může opakovat.


{
"@context": "https://schema.org",
"@type": "Event",
"previousStartDate": ["2020-03-21T19:00-05:00", "2020-03-20T19:00-05:00", "2020-03-21T19:00-05:00"],
"eventStatus": "https://schema.org/EventRescheduled",
"startDate": "2020-07-21T19:00-05:00"
}

 

Sledování bohatých výsledků pomocí služby Search Console

Search Console je nástroj, který vám pomůže sledovat, jak si vaše stránky vedou ve vyhledávání Google. Nemusíte se registrovat do služby Search Console, abyste byli zahrnuti do výsledků vyhledávání Google, ale může vám pomoci pochopit a zlepšit, jak Google vidí vaše stránky. Konzolu Search Console doporučujeme kontrolovat v následujících případech:

  1. Po prvním nasazení strukturovaných dat.
  2. Po vydání nových šablon nebo aktualizaci kódu
  3. Při pravidelné analýze návštěvnosti

Po prvním nasazení strukturovaných dat

Poté, co Google zaindexuje vaše stránky, vyhledejte problémy pomocí příslušného hlášení o stavu bohatých výsledků. V ideálním případě se zvýší počet platných položek a nezvýší se počet neplatných položek. Pokud ve strukturovaných datech najdete problémy:

  1. Neplatné položky opravte.
  2. Zkontrolujte živou adresu URL a ověřte, zda problém přetrvává.
  3. Vyžádejte si ověření platnosti pomocí stavového hlášení.

Po vydání nových šablon nebo aktualizaci kódu

Po provedení významných změn na webu sledujte, zda se nezvýší počet neplatných položek strukturovaných dat.

  • Pokud vidíte nárůst neplatných položek, možná jste zavedli novou šablonu, která nefunguje, nebo váš web interaguje se stávající šablonou novým a špatným způsobem.
  • Pokud vidíte pokles platných položek (který není doprovázen nárůstem neplatných položek), možná již do stránek nevkládáte strukturovaná data. Pomocí nástroje Kontrola URL zjistěte, co je příčinou problému.

Varování: Nepoužívejte odkazy v mezipaměti k ladění stránek. Místo toho použijte nástroj pro kontrolu URL, protože obsahuje nejaktuálnější verzi vašich stránek.

Pravidelná analýza provozu

Analyzujte návštěvnost vyhledávání Google pomocí přehledu o výkonu. Údaje vám ukáží, jak často se vaše stránka zobrazuje jako bohatý výsledek ve vyhledávání, jak často na ni uživatelé klikají a jaká je průměrná pozice, na které se ve výsledcích vyhledávání zobrazujete. Tyto výsledky můžete také automaticky vytáhnout pomocí rozhraní API služby Search Console.

Řešení problémů

Pokud máte potíže s implementací nebo laděním strukturovaných dat, zde je několik zdrojů, které vám mohou pomoci.

  • Pokud používáte systém pro správu obsahu (CMS) nebo se o vaše stránky stará někdo jiný, požádejte ho o pomoc. Nezapomeňte jim přeposlat jakoukoli zprávu konzoly Search Console, která problém podrobně popisuje.
  • Společnost Google nezaručuje, že se funkce, které využívají strukturovaná data, budou zobrazovat ve výsledcích vyhledávání. Seznam běžných důvodů, proč Google nemusí zobrazit váš obsah v bohatých výsledcích, najdete v Obecných pokynech pro strukturovaná data.
  • Ve strukturovaných datech můžete mít chybu. Podívejte se na seznam chyb strukturovaných dat.
  • Pokud jste proti své stránce obdrželi ruční akci týkající se strukturovaných dat, strukturovaná data na stránce budou ignorována (ačkoli se stránka může stále zobrazovat ve výsledcích vyhledávání Google). Chcete-li opravit problémy se strukturovanými daty, použijte sestavu Ruční akce.
  • Znovu si projděte pokyny a zjistěte, zda váš obsah není v souladu s pokyny. Problém může být způsoben buď nevyžádaným obsahem, nebo nevyžádaným použitím značek. Nemusí se však jednat o problém se syntaxí, a proto test bohatých výsledků nebude schopen tyto problémy identifikovat.
  • Řešení problémů s chybějícími bohatými výsledky / poklesem celkového počtu bohatých výsledků.
  • Poskytněte čas na opětovné procházení a indexování. Nezapomeňte, že může trvat i několik dní po zveřejnění stránky, než ji Google najde a prohledá. Obecné otázky týkající se procházení a indexování naleznete v často kladených dotazech o procházení a indexování ve vyhledávači Google.
  • Položte dotaz do fóra Google Search Central.

Pokud se vaše událost nezobrazuje v nabídce událostí ve službě Google nebo pokud jste obdrželi ruční akci za nevyžádané strukturované značení v konzole pro vyhledávání, vyřešte nejčastější problémy a přečtěte si pokyny. Pokud se stále potýkáte s problémy, podívejte se do často kladených otázek k událostem nebo napište do fóra Google Search Central.


Společnost Google nezaručuje, že se vaše strukturovaná data zobrazí ve výsledcích vyhledávání, i když je vaše stránka správně označena podle testu bohatých výsledků. Seznam běžných důvodů, proč Google nemusí zobrazit vaše strukturovaná data ve výsledcích vyhledávání, najdete v Obecných pokynech pro strukturovaná data.


Chybí místo události nebo je nesprávné

❗Co způsobilo problém: Google nerozumí hodnotám zadaným pro vlastnosti eventLocation, addressLocality nebo addressRegion. Google se snaží přiřadit informace o poloze k fyzické poloze a zadaná poloha buď chybí, nebo je nesprávná.

✅ Oprava problému

  1. Ujistěte se, že strukturovaná data obsahují hodnoty pro eventLocation, addressLocality nebo addressRegion (v závislosti na umístění, protože ne všechny vlastnosti umístění jsou použitelné).
  2. Zkontrolujte, zda pole location.name používá název umístění, nebo jej nechte prázdné, pokud název nemá. Častým problémem je náhodné umístění názvu události do pole location.name.
  3. Ověřte platnost opravy:

a. Otevřete test bohatých výsledků.

b. Do pole Fetch URL zadejte adresu URL odeslání události.

c. Klikněte na tlačítko Validate (Ověřit)

d. Klikněte na tlačítko Preview (Náhled).

      • Úspěch: Test bohatých výsledků zobrazí v nástroji Google Search Preview Tool správné umístění události.
      • Zkuste to znovu: Test bohatých výsledků zobrazí v nástroji Google Search Preview Tool pro umístění události hodnotu “false”. Ujistěte se, že umístění je skutečné umístění.

Moje stránka se nezobrazuje jako možnost nákupu vstupenek

Co způsobilo problém: Vlastnost offers.url chybí nebo nesplňuje požadavky na adresu URL.

Oprava problému

  1. Zkontrolujte, zda vaše strukturovaná data obsahují vlastnost offers.url.
  2. Ujistěte se, že vaše adresa URL splňuje požadavky na adresu URL pro offers.url.
  3. Požádejte Google o opětovné prohledání webu.
  4. Podejte žádost o (opětovné) vyhodnocení.

Nesprávný čas nebo datum

Co způsobilo problém: Čas nebo datum jsou nesprávné. Mezi časté chyby patří neposunutí o časové pásmo nebo zadání nesprávného času začátku (například půlnoc jako čas začátku).

Oprava problému

  1. Zadejte správný posun místního času. Pokud například vaše událost začíná v 19:00 v New Yorku (UTC – 5) a končí ve 21:00, pak je hodnota pro startDate 2019-08-15T19:00:00-05:00 a hodnota pro endDate 2019-08-15T21:00:00-05:00. Pokud nemůžete vyplnit posun pro vaše události, neposunujte čas (například použijte 2019-08-15T19:00:00).
  2. Ujistěte se, že čas začátku nebo konce je přesný. Jednou z častých chyb je nastavení začátku události o půlnoci, i když událost ve skutečnosti o půlnoci nezačíná. Pokud je událost celodenní nebo nebyla oznámena hodina začátku, zadejte pouze den. Například:

Doporučujeme: 2019-07-20

Nedoporučuje se: 2019-07-20T00:00:00

Nedoporučuje se: 2019-08-15T00:00:01+00:00

Nedoporučuje se: 2019-08-15T00:00:00+00:00

 

Překlad, odborná a obsahová korektura: SEOPRAKTICKY.CZ

Použité zdroje

  1. Learn About Google Event Schema Markup | Google Search Central | Documentation | Google for Developers. (n.d.). Google for Developers. [online]. Dostupné z:  https://developers.google.com/search/docs/appearance/structured-data/event
Nemáte představu, kolik tržeb ze SEO Vašemu webu či e-shopu měšíčně utíká? Rádi Vám budeme věnovat čas osobně. Ukážeme Vám, o kolik peněz byste mohli každý měsíc vydělat více jen díky SEO! A to ZDARMA. Chci konzultaci ZDARMA >>

Další články

Jak se hýbe český internet? Sledujte denní statistiky!

Zobrazit