Nová tištěná kniha o SEO
SEO Akademie Collabim
S láskou a vidinou klientů píše Collabim Nejpoužívanější český SEO nástroj

Základní informace o doméně pro začínající online podnikatele

Tato kapitola je věnovaná těm, kteří se teprve na vstup do online byznysu chystají.

Ti, kteří již doménu mají, mohou pokračovat na další část nebo se mohou inspirovat radami pro další projekty.

Co je doména

Doménová jména jsou jedinečné, lidsky srozumitelně čitelné internetové adresy webových stránek.

Skládají se ze tří částí: doména nejvyšší úrovně (někdy nazývaná přípona nebo přípona domény), název domény (nebo adresa IP) a volitelná subdoména.

Je pro vás SEO zatím velká neznámá a chcete se dozvědět, co to obnáší? Vydali jsme knihu, která obsahuje všechny základní informace a postupy, které pro SEO budete potřebovat. V knize najdete vysvětlení základních SEO pojmů, metody pro optimalizaci nebo třeba i to, jak SEO vyhodnocovat. Chci knihu Základy SEO: Jasně a stručně >>

Top-level Domain (TLD)

Doména nejvyšší úrovně (TLD) je formální název přípony, který se objevuje na konci názvu domény. Mezi příklady domén nejvyšší úrovně patří:

  • .cz
  • .sk
  • .com
  • .org
  • .net

Výše uvedené domény většina z vás zná. Na světě ale existuje zhruba 1 000 možných variant koncovek domén. Setkat se můžete např. s .book, .clothing, .dog atd. Nákupu těchto alternativních TLD bych se vyhnul, nevidím v nich žádný přínos (Pozn.: moje subjektivní preference).

Chcete-li do problematiky TLD proniknout více, můžete si přečíst např. článek Doména nejvyššího řádu na Wikipedii.

Volba TLD (.cz, .com nebo něco jiného?)

Záleží na vašich záměrech. Pro český e-shop bych doporučil národní TLD .cz.

Pokud se rozhodnete podnikat v Německu, doporučuji řešit e-shop na národní doméně .de. Obdobně bych volil doménu pro jiný lokální e-shop, např. pro Slovensko bych zvolil národní doménu .sk.

Pokud řešíte produkty a služby pro více zemí, doporučuji doménu .com a řešit jednotlivé jazykové mutace stylem domena.com/cz/, domena.com/de/ apod. Této problematice se budu dále věnovat v kapitole o Hreflang.

Z pohledu vyhledávačů je národní doména dobrým signálem, na jaký trh chcete obsah cílit. Problém ale nebudete mít ani s doménou .com, pakliže na ni budete mít obsah v češtině.

Subdomény

Subdomény jsou domény 3. úrovně a jsou součástí domény 2. úrovně. Přidávají se před kořenovou doménu a oddělují se od názvu domény tečkou.

Např. „mobily.domena.cz“ a „tricka.domena.cz“ jsou subdomény 3. úrovně kořenové domény „domana.cz“.

 

Nemáte představu, kolik tržeb ze SEO Vašemu webu či e-shopu měšíčně utíká? Rádi Vám budeme věnovat čas osobně. Ukážeme Vám, o kolik peněz byste mohli každý měsíc vydělat více jen díky SEO! A to ZDARMA. Chci konzultaci ZDARMA >>

Další články

Jak se hýbe český internet? Sledujte denní statistiky!

Zobrazit