Nová tištěná kniha o SEO
SEO Akademie Collabim
S láskou a vidinou klientů píše Collabim Nejpoužívanější český SEO nástroj

Ověřování Googlebot a dalších crawlerů Google

Můžete si ověřit, zda webový crawler přistupující k vašemu serveru je skutečně crawler společnosti Google, například Googlebot. To je užitečné, pokud se obáváte, že na váš web přistupují spammeři nebo jiní potížisté, kteří se vydávají za Googlebot. Crawlery Google se dělí do tří kategorií: Typ Popis Reverzní maska DNS Rozsah IP adresy Googlebot Hlavní vyhledávač… Detail článku »

Snížení rychlosti procházení Googlebotem

Google má propracované algoritmy, které určují optimální rychlost procházení webu. Jeho cílem je při každé návštěvě procházet co nejvíce stránek z vašeho webu, aniž by zahltil šířku pásma vašeho serveru. V některých případech může prohledávání vašeho webu společností Google způsobovat kritické zatížení vaší infrastruktury nebo nežádoucí náklady při výpadku. Chcete-li tuto situaci zmírnit, můžete se… Detail článku »

Požádejte Google, aby znovu prohledal vaše adresy URL

★ Používáte hostovanou platformu pro správu obsahu (například Blogger nebo WordPress)? Ve většině případů platforma odesílá váš nový obsah do vyhledávačů automaticky. Podívejte se na články podpory vaší platformy. Pokud jste nedávno přidali nebo změnili stránku na svém webu, můžete požádat společnost Google o opětovné zaindexování stránky některou z metod uvedených zde. Nemůžete požádat o… Detail článku »

Jak kombinovat rozšíření mapy stránek

Rozšíření mapy stránek jsou skvělým způsobem, jak informovat Google o různých typech obsahu a jejich metadatech, které na svých stránkách používáte. Obsah na vašich stránkách může často odpovídat více druhům rozšíření; můžete například publikovat zpravodajské články, které obsahují obrázky a videa. Kromě toho mohou být vaše stránky také lokalizované, což může znamenat, že byste mohli… Detail článku »

Videomapy stránek a praktické příklady

Sitemapa pro videa je mapa stránek s dalšími informacemi o videích umístěných na vašich stránkách. Vytvoření mapy stránek pro videa je dobrý způsob, jak pomoci společnosti Google najít a pochopit videoobsah na vašich stránkách, zejména obsah, který byl přidán nedávno nebo který by Google jinak pomocí obvyklých mechanismů procházení neobjevil. Společnost Google doporučuje používat mapy… Detail článku »

Zpravodajské mapy stránek

Pokud jste vydavatelé zpráv, použijte sitemapu pro Google News, abyste společnosti Google sdělili informace o svých zpravodajských článcích. Můžete buď rozšířit stávající mapu stránek o značky specifické pro novinky, nebo vytvořit samostatnou sitemapu pro zprávy, která bude vyhrazena pouze pro vaše novinové články. Obě možnosti společnosti Google vyhovují, nicméně vytvoření samostatné mapy stránek pouze pro… Detail článku »

Mapy stránek pro obrázky

Sitemap (mapa stránek) obrázků je dobrým způsobem, jak informovat Google o dalších obrázcích na vašem webu, zejména o těch, které bychom jinak nenašli (například obrázky, ke kterým se váš web dostává pomocí kódu JavaScriptu). Můžete si vytvořit samostatnou mapu stránek s obrázky nebo přidat značky sitemapy s obrázky do stávající mapy stránek; oba přístupy jsou… Detail článku »

Správa map stránek pomocí indexového souboru mapy stránek

Pokud máte sitemapu, která přesahuje velikostní limity, musíte svou velkou mapu stránek rozdělit do několika map stránek tak, aby každá z nich byla pod velikostním limitem. Po rozdělení sitemapy na více částí můžete použít sitemap index jako způsob, jak odeslat mnoho map stránek najednou. Osvědčené postupy pro index stránek Formát XML sitemap indexu je velmi… Detail článku »

Vytvoření a odeslání mapy stránek

Tato stránka popisuje, jak vytvořit mapu stránek a zpřístupnit ji společnosti Google. Pokud s mapami stránek začínáte, přečtěte si nejprve základní informace o sitemapách. Společnost Google podporuje formáty mapy stránek definované protokolem sitemaps. Každý formát má své výhody a nevýhody – vyberte si ten, který je pro váš web a nastavení nejvhodnější (Google nemá žádné… Detail článku »

Další informace o mapách stránek (sitemaps)

Mapa stránek (sitemap) je soubor, ve kterém jsou uvedeny informace o stránkách, videích a dalších souborech na vašem webu a vztahy mezi nimi. Vyhledávače, jako je Google, tento soubor čtou, aby mohly efektivněji procházet váš web. Mapa stránek sděluje společnosti Google, které stránky a soubory považujete na svém webu za důležité, a také poskytuje cenné… Detail článku »

Jak se hýbe český internet? Sledujte denní statistiky!

Zobrazit