SEO Akademie Collabim
S láskou a vidinou klientů píše Collabim Nejpoužívanější český SEO nástroj

CTR (Click Through Rate)

CTR (z anglického click through rate) nebo-li míra prokliku je poměr počtu kliknutí k celkovému počtu zobrazení. Nejčastěji se používá v PPC kampaních, ale tento ukazatel je možné použít i u neplacených výsledků vyhledávání (SEO) a je zohledněna i ve výpočtu Collabim indexu.

Výpočet CTR:

Počet zobrazení = 1000 |  Počet kliknutí = 50

CTR = (50 / 1000) * 100 = 5 %

Jak moc lze CTR použít jako hodnotící faktor je diskutabilní, protože stránky na lepších pozicích mají obvykle i větší CTR, než ty hůře rankované a dochází tak k otázce, zda bylo dříve vejce nebo kuře, tedy zda vyšší CTR pomohlo na vyšší pozice, nebo vyšší pozice na lepší CTR.

Nemáte představu, kolik tržeb ze SEO Vašemu webu či e-shopu měšíčně utíká? Stačí se registrovat a nechat nám telefon. Ukážeme Vám, o kolik peněz byste mohli každý měsíc vydělat více jen díky SEO! A to ZDARMA. Chci ukázku ZDARMA >>

Obecně však lze říct, že weby na prvních pozicích s nízkým CTR mohou být sesazeny, ale nelze říct, že klikáním na své výsledky v SERPu si pozice vylepšíte, protože by došlo k snadné manipulaci výsledků vyhledávání ať už ručním klikáním či naprogramováním klikacího algoritmu.

Můžeme však doporučit dělat maximum pro to, aby jste měli CTR co nejvyšší, ať už pomocí dobře napsaného Titlu, URL, Meta Descriptionu či získáním rich snippetu, vyplněním favicony a použitím emotikon.

Autor textu: Honza Vanžura & Tomáš Zahálka (SEO konzultant)

Které vyhledávače tento faktor ovlivňuje?

: Google
Pozitivně
: Seznam
Pozitivně

Míra závažnosti: Střední
Typ SEO:
Off-page (linkbuildeři)

Příklady z praxe

Přidat příklad z praxe

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Jak se hýbe český internet? Sledujte denní statistiky!

Zobrazit