Nová tištěná kniha o SEO
SEO Akademie Collabim
S láskou a vidinou klientů píše Collabim Nejpoužívanější český SEO nástroj

Klíčová slova v URL

Klíčová slova v URL (nice url) používá jako hodnotící faktor jak Seznam, tak Google. Důležité je pořadí, ve kterém se klíčová slova objeví v adrese URL. Klíčová slova umístěná na dřívějších pozicích v URL mají větší váhu. Pokud se klíčové slovo přesně shoduje s názvem domény, označuje se to také jako doména přesné shody, ale toto je použitelné především pro komerční značky, které si budují svůj brand.

Klíčová slova a fráze, které se objevují v URL adrese stránky, pomáhají při určování relevance určitého obsahu pro konkrétní vyhledávací dotaz. Avšak čím je adresa URL delší, tím je pravděpodobnost zobrazení ve výsledcích vyhledávání na konkrétní dotaz nižší. Stejně tak umístění ve výsledcích vyhledávání nepomůže ani když se klíčová slova v URL použijí vícekrát. Přidaná hodnota z opakování klíčových slov v URL není žádná.

Nemáte představu, kolik tržeb ze SEO Vašemu webu či e-shopu měšíčně utíká? Rádi Vám budeme věnovat čas osobně. Ukážeme Vám, o kolik peněz byste mohli každý měsíc vydělat více jen díky SEO! A to ZDARMA. Chci konzultaci ZDARMA >>

Ideální metoda oddělování klíčových slov v adrese URL je použít pomlčky. Podtržítka mohou fungovat, ale nejsou tak spolehlivá, protože mohou být zaměňována s programovacími proměnnými. Spojením slov v adrese URL do jednoho pravděpodobně způsobí, že slova nebudou považována za samostatná klíčová slova, čímž zabrání bonusu za klíčová slova v adrese URL.

Mnohem důležitější než klíčová slova v URL je kvalita obsahu webové stránky.

Autor faktoru: Jan Vanžura (Collabim) & Tomáš Zahálka (SEO konzultant)


Více pro analýzu klíčových slov – proč je důležitá a jaký je postup při tvorbě analýzy krok za krokem se dočtete v článku Analýza klíčových slov: kompletní průvodce postupem.

Nemáte představu, kolik tržeb ze SEO Vašemu webu či e-shopu měšíčně utíká? Rádi Vám budeme věnovat čas osobně. Ukážeme Vám, o kolik peněz byste mohli každý měsíc vydělat více jen díky SEO! A to ZDARMA. Chci konzultaci ZDARMA >>

Které vyhledávače tento faktor ovlivňuje?

: Google
Pozitivně
: Seznam
Pozitivně

Míra závažnosti: Střední
Typ SEO:
Technické (vývojáři)

Příklady z praxe

Podle URL adresy poznáme, co měla stránka původně obsahovat, ale z nějakého důvodu už neexistuje. Je potřeba myslet na vytvoření informativní stránky, která vrací stavový kód 404. Zároveň je dobré mít na stránce unikátní titulek pro sledování v Google Analytics, kde je možnost nastavit automatického sledování 404. Skvělým řešením je přesměrování již neexistující stránky na stránku se stejným či podobným obsahem pomocí 301. Pokud stránka původně obsahovala produkt a již ho nenabízí, přesměrovává se nejčastěji na podobný produkt, nadřazenou kategorii nebo stranu titulní.

Přidat příklad z praxe

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Jak se hýbe český internet? Sledujte denní statistiky!

Zobrazit