SEO Akademie Collabim
S láskou a vidinou klientů píše Collabim Nejpoužívanější český SEO nástroj

Titulek (title)

Titulek neboli Title <title>text</title> je text, který se zobrazuje v neplacených výsledcích vyhledávání nad meta descriptionURL a slouží jako jeden z velmi důležitých identifikátorů, který pomáhá vyhledávačům pochopit obsah stránky a spárovat jej se správným dotazem od uživatelů. Každá stránka, kterou chcete aby vyhledávače zařadili do SERPu, by měla mít unikátní titulek obsahující relevantní klíčové slovo, ale vyvarujte se tzv. keyword stuffing.

Tipy jak psát titulek:

  • Délka titlu by se měla pohybovat okolo 60 až 70 znaků (každý vyhledávač má jiný počet a zobrazení je omezeno v pixelech)
  • Titulek by měl být stručný a výstižný, zároveň by měl lákat na danou stránku (zvedat CTR) a obsahovat brand webu.
  • Důležité sdělení pište na začátek (klíčová slova), méně důležité na konec (brand / doména) oddělené libovolným znakem (-, —, |, atd.)
  • Do titlu lze zakomponovat tzv. emotikony (⭐, ✅, ⚡ atd.), jejichž zobrazení je závislé na prohlížeči a zařízení (mobil vs. desktop)
  • Title může být stejný jako nadpis stránky H1 <h1>, ale mohou být i odlišné pro využití synonym a jiných tvarů fráze.

Autor faktoru: Šimon Seďa (Collabim) & Tomáš Zahálka (SEO konzultant)

Které vyhledávače tento faktor ovlivňuje?

: Google
Pozitivně
: Seznam
Pozitivně

Míra závažnosti: Vysoká
Typ SEO:
Obsahové (copywriteři)

Příklady z praxe

Meta titulek jsme rozšířili, abychom využili nabízený prostor a jeho potenciál. Snažili jsme se produkt resp. kategorii popsat tak, aby lákala víc ke kliknutí a zároveň popsala jeho výhody. Vidíme také práci s meta popiskem, kde pracujeme s alternativním klíčovým slovem a výhodami e-shopu.

Přidat příklad z praxe

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Jak se hýbe český internet? Sledujte denní statistiky!

Zobrazit