S láskou a vidinou klientů píše Collabim Nejpoužívanější český SEO nástroj

Meta description, status code a mnohem víc. Základy, na které se zapomíná!

Často se podceňují, ale vyplnění a kontrola těchto parametrů zajišťuje posun webových stránek na vyšší příčky!

V následujících řádcích si ukážeme, na co si dát pozor a jak případné problémy řešit.

Titulek stránky | Popisek stránky | H1 nadpisy | Správný stavový kód | Načtení stránky

O těchto tématech se dnes budeme bavit, ale pozorní čtenáři zjistí i něco víc.

 

Pro ještě lehčí pochopení jsme vytvořili video.

 

Technická analýza URL

Nejprve vytvoříme analýzu. V Collabimu si klikneme na Jednorázové analýzy, Analýza URL a vyplníme stránky URL adres, které chceme zkontrolovat. V našem případě vyplňujeme všechny stránky, které nám poskytl Collabim z naší Sitemapy. Pokud si nevíte rady, jak vypsat stránky ze Sitemapy, či co to vlastně Sitemapa je, napsali jsme pro vás článek nebo mrkněte na video výše.

Po vložení všech chtěných stránek pokračujeme dále, kde si zaškrtneme Analýzu webu. Rozbalily se nám další možnosti a my si zvolíme pouze první volbu.

V tomto momentě máme analýzu nastavenou a stačí jen Spustit zpracování.

Po stažení analýzy si soubor otevřete a klikněte dole na druhý list s názvem Page analyser.

 

Page title

Titulek stránky

Měl by krátce vystihovat celkový obsah stránky – nejlépe úderně.

Co to vlastně je a kde všude titulek stránky vidíme?

Je to text, který se nachází v kódu stránky, v hlavičce, mezi <title> a </title>. Kdykoliv si zobrazíte zdrojový kód stránky, titulek tam vždy najdete.

Najdeme ho..

  • v titulkovém pruhu prohlížeče
  • ve výsledku vyhledávání jako odkaz
  • většinou v textu oblíbené položky
  • v historii prohlížeče
  • při přepínání oken přes Alt+Tab
  • v liště Windows jako název otevřeného okna prohlížeče

Podle SEO pravidel je správně vyplněný titulek pravidlem číslo jedna. Proto byste mu měli věnovat náležitou pozornost.

A jak správně vyplnit titulek?…

  • Výstižný
  • Slouží k pochopení struktury webu (kde se právě čtenář nachází) – Nepoužívat stejné titulky
  • Stručný (krátký)
  • Není chyba, když je stejný jako nadpis stránky (tag <h1>)

 

Meta description

Popisek stránky

Co víme o Meta description?

  • Je to krátký popisek, který vyjadřuje obsah dané webové stránky. (v jedné až dvou větách)
  • Ideální délka by se měla pohybovat kolem 140 znaků. Neměla by být větší než 160.
  • Popisek by se neměl opakovat. Měl by být jedinečný.
  • Vyžadovat po uživateli nějakou akci – větší šance na proklik.

Jako jeden z příkladů, jak by mohl titulek vypadat:

Více informací o tom, jak správně psát titulek a meta description najdete na Pište titulky a popisky chytře.

 

H1 Heading

Nadpisy H1

Jakýkoliv hlavní nadpis stránky najdete v kódu stránky, v drtivé většině mezi značkami <h1> </h1>. Stejně jako u titulku stránky nestačí mít nadpis stránky pouze vyplněný, ale mít ho vyplněný správně.

Téma, jak psát nadpisy, by vydalo na celý článek. Proto se zaměříme jen na úplné základy a nezbytnosti.

  • Měl by obsahovat klíčové slovo / klíčové slova
  • Vystihuje obsah stránky | Je jedinečný
  • Nalézá se vždy před ostatními nadpisy (H2, H3…)
  • Na stránce je jen jeden

 

Page size

Velikost stránky

Sloupec s názvem Page size vás informuje o velikosti stránek. Jednotka, kterou používá Collabim, jsou bajty.

 

Out links count

Počet odkazů ven

Tyto čísla Collabim počítá na základě počtu odkazů, které vedou na jiné webové stránky.

 

Load time

Čas načtení

Rychlost načtení stránky. Počítá se od prvního odeslaného paketu, až po úplné načtení stránky. Collabim vždy simuluje pouze tři různé lidi, kteří přišli na jednu stránku současně. Proto se nestane, aby vám přetížil stránky z důvodu vysoké nárazové návštěvnosti.

Tento údaj je vyjádřen v jednotkách sekund a neměl by překročit dvě sekundy. Pokud se jedna stránka z dvaceti načítá kolem pěti sekund, pak bychom to nedefinovali jako problém, ale pokud by se toto číslo objevovalo u vícero stránek, doporučujeme to začít řešit.

Jak zvýšit rychlost načtení stránek? 

 

Status code

Stavový kód

V tomto sloupci najdete opravdu spousty různých druhů čísel, ale vždy mají něco společného.

Vyjadřují odpověď serveru na klientský požadavek.

A proč věnovat pozornost číslům 404, 301, 302?

Když dostanete stavový kód 200, nemusíte se dále těmito stránkami zabývat, jelikož je máte nastavené správně. Ale pozor! Nezapomínejte na pravidelnou kontrolu.

Když se vám zobrazí číslo 404, v některých případech to znamená jistý problém. Totiž stránka, která byla smazána, je stále uložena v databázích vyhledávačů. Poté dochází k případům, kdy uživatel přijde na webovou stránku, která mu zobrazí chybu 404. Pak to může být jeden z důvodů, proč uživatel stejně jak rychle přišel, opět rychle odejde.

Proto když rušíte stránku, jejíž obsah se nachází na jiné stránce, jen je aktualizovaný a doplněný o novější poznatky, přesměrujte ji.

Také nezapomínejte rušit indexaci na stránkách, které nechcete nadále zobrazovat veřejnosti a nemáte ji kam přesměrovat.

Seznam zpracoval hezký článek, který pojednává o Odstraňování stránek z jeho vyhledávače. Samozřejmě Google také umožňuje odstranit stránky, jen jiným způsobem.

 

Created at

Vytvořeno v

Poslední sloupec je datum a čas. Údaj, který vyjadřuje čas provedení kontroly stránky.

 

Ke konci nezbývá nic jiného, než podotknout, že žádný učenec z nebe nespadl a každý dělá chyby. Proto je důležité tyto chyby nacházet a opravovat.

Doufáme, že jsme vás aspoň trošku navedli, jak se vlastně to technické SEO dělá.

No a kdybyste si to chtěli vyzkoušet, Collabim pro vás má připravený 14denní tarif ZADARMO!

 

Hezký den a děkujeme všem!

Jak se hýbe český internet? Sledujte denní statistiky!

Zobrazit