Nová tištěná kniha o SEO
SEO Akademie Collabim
S láskou a vidinou klientů píše Collabim Nejpoužívanější český SEO nástroj

Zadání názvu webu do vyhledávače Google

Když Google zobrazí stránku ve výsledcích vyhledávání, zobrazí název webu, ze kterého stránka pochází. Tomu se říká název webu. Google používá k automatickému určení názvu webu několik různých zdrojů a vy můžete uvést své preference přidáním strukturovaných dat WebSite. Všimněte si, že název webu se liší od odkazů na název jednotlivých stránek (odkazy na název jsou specifické pro každou webovou stránku, zatímco název webu je pro celý web).

Dostupnost funkcí

Názvy stránek se ve výsledcích vyhledávání Google zobrazují takto:

  • Pro vyhledávání v angličtině, francouzštině, němčině a japonštině
  • Pro weby na úrovni domény na mobilních zařízeních i na stolních počítačích
  • Pro weby na úrovni subdomény v mobilu

Jak se vytvářejí názvy stránek ve vyhledávání Google

Generování názvů stránek na stránce s výsledky vyhledávání Google je zcela automatizované a bere v úvahu jak obsah stránek, tak odkazy na ně, které se objevují na webu. Cílem názvu webu je co nejlépe reprezentovat a popsat zdroj každého výsledku.

Nemáte představu, kolik tržeb ze SEO Vašemu webu či e-shopu měšíčně utíká? Rádi Vám budeme věnovat čas osobně. Ukážeme Vám, o kolik peněz byste mohli každý měsíc vydělat více jen díky SEO! A to ZDARMA. Chci konzultaci ZDARMA >>

Vyhledávač Google používá k automatickému určení názvů stránek řadu zdrojů z domovské stránky webu, např:

I když nemůžeme ručně měnit názvy webů pro jednotlivé weby, vždy se snažíme, aby byly co nejpřesnější. Přidáním strukturovaných dat WebSite můžete pomoci zlepšit kvalitu názvu webu, který se zobrazuje pro vaši stránku.

Jak přidat strukturovaná data

Strukturovaná data jsou standardizovaný formát pro poskytování informací o stránce a klasifikaci obsahu stránky. Pokud se strukturovanými daty teprve začínáte, můžete se dozvědět více o tom, jak strukturovaná data fungují.

Zde najdete přehled toho, jak strukturovaná data vytvářet, testovat a zveřejňovat. Průvodce krok za krokem, jak přidat strukturovaná data na webovou stránku, naleznete v codelabu strukturovaných dat.

  1. Postupujte podle pokynů.
  2. Přidejte požadované vlastnosti na domovskou stránku svého webu ve formátu JSON-LD, RDFa nebo microdata. Toto značení nemusíte uvádět na každé stránce svého webu; stačí, když toto značení přidáte na domovskou stránku svého webu.

Používáte systém CMS? Možná bude jednodušší použít zásuvný modul integrovaný do systému CMS. Používáte JavaScript? Naučte se generovat strukturovaná data pomocí JavaScriptu.


JSON-LD


<html>
  <head>
    <title>Example: A Site about Examples</title>
    <script type="application/ld+json">
    {
      "@context" : "https://schema.org",
      "@type" : "WebSite",
      "name" : "Example",
      "url" : "https://example.com/"
    }
  </script>
  </head>
  <body>
  </body>
</html>

Microdata


<html>
  <head>
    <title>Example: A Site about Examples</title>
  </head>
  <body>
  <div itemscope itemtype="https://schema.org/WebSite">
    <meta itemprop="url" content="https://example.com/"/>
    <meta itemprop="name" content="Example"/>
  </div>
  </body>
</html>

  1. Pokud chcete uvést alternativní verzi názvu webu (například zkratku nebo kratší název), můžete to provést přidáním vlastnosti alternateName. Tato vlastnost je nepovinná.

JSON-LD


<html>
  <head>
    <title>Example: A Site about Examples</title>
    <script type="application/ld+json">
    {
      "@context" : "https://schema.org",
      "@type" : "WebSite",
      "name" : "Example Company",
      "alternateName" : "EC",
      "url" : "https://example.com/"
    }
  </script>
  </head>
  <body>
  </body>
</html>

Microdata


<html>
  <head>
    <title>Example: A Site about Examples</title>
  </head>
  <body>
  <div itemscope itemtype="https://schema.org/WebSite">
    <meta itemprop="url" content="https://example.com/"/>
    <meta itemprop="name" content="Example Company"/>
    <meta itemprop="alternateName" content="EC"/>
  </div>
  </body>
</html>

  1. Pomocí nástroje Kontrola URL otestujte, jak Google stránku vidí. Ujistěte se, že je vaše domovská stránka pro Google přístupná a není blokována souborem robots.txt, noindexem nebo požadavky na přihlášení. Pokud stránka vypadá v pořádku, můžete společnost Google požádat o opětovné prohledání adresy URL.

Vyhraďte si čas na opětovné prohledávání a indexování. Nezapomeňte, že může trvat i několik dní po zveřejnění stránky, než ji Google najde a prohledá.


Pokyny

Aby Google lépe porozuměl názvu vašeho webu, dodržujte základní pokyny pro vyhledávání, obecné pokyny pro strukturovaná data a následující technické a obsahové pokyny:

Technické pokyny

  • V současné době podporuje vyhledávač Google pouze jeden název webu pro jeden web, přičemž web je definován doménou nebo subdoménou. Vyhledávání Google nepodporuje názvy stránek na úrovni podadresářů. Všimněte si, že názvy subdomén začínající na www nebo m jsou obecně považovány za rovnocenné.

Podporováno: https://example.com (jedná se o domovskou stránku na úrovni domény).

Podporováno: https://www.example.com (toto je také považováno za domovskou stránku na úrovni domény).

Podporováno: https://m.example.com (toto je také považováno za domovskou stránku na úrovni domény).

Podporováno: https://news.example.com (toto je domovská stránka na úrovni subdomény).

🚫Není podporováno: https://example.com/news (toto je domovská stránka na úrovni podadresáře).

  • Strukturovaná data WebSite musí být na domovské stránce webu. Domovskou stránkou se rozumí kořenový URI na úrovni domény nebo subdomény. Například https://example.com je domovskou stránkou domény, zatímco https://example.com/de/index.html domovskou stránkou není. Poznámka: Pokud na domovské stránce subdomény nejsou žádná strukturovaná data, lze pro subdoménu jako náhradní řešení použít název webu na úrovni domény.
  • Domovská stránka musí být pro Google procházitelná (to znamená, že nesmí být pro Google blokována). Pokud nemáme přístup k obsahu domovské stránky, nemusíme být schopni vygenerovat název webu.
  • Pokud máte duplicitní domovské stránky pro stejný obsah (například verze domovské stránky HTTP a HTTPS nebo www a newww), ujistěte se, že používáte stejná strukturovaná data na všech duplicitních stránkách, nejen na kanonické stránce.
  • Pokud již implementujete strukturovaná data WebSite pro funkci vyhledávacího pole Sitelinks, ujistěte se, že jste vnořili vlastnosti názvu webu do stejného uzlu. Jinými slovy, pokud můžete, vyhněte se vytváření dalšího bloku strukturovaných dat WebSite na domovské stránce. Například takto by vypadala strukturovaná data WebSite pro název webu i vyhledávací pole sitelinks:

<html>
  <head>
    <title>Example: A Site about Examples</title>
    <script type="application/ld+json">
    {
      "@context" : "https://schema.org",
      "@type" : "WebSite",
      "name" : "Example Company",
      "alternateName" : "EC",
      "url" : "https://example.com/",
      "potentialAction": {
        "@type": "SearchAction",
        "target": {
          "@type": "EntryPoint",
          "urlTemplate": "https://query.example.com/search?q={search_term_string}"
        },
        "query-input": "required name=search_term_string"
      }
    }
  </script>
  </head>
  <body>
  </body>
</html>

Pokyny k obsahu

  • Zvolte jedinečný název, který přesně odráží identitu vašeho webu. Nevybírejte název, který používá jiný web, protože by to mohlo být pro uživatele zavádějící. Zvolený název musí odpovídat zásadám vyhledávání obsahu.
  • Pro svůj web používejte výstižný, obecně známý název (například “Google” místo “Google, Inc.”). Přestože délka názvu webu není omezena, na některých zařízeních mohou být dlouhé názvy webů zkráceny. Pokud máte alternativní název, který je běžně uznávaný, můžete jej zadat pomocí vlastnosti alternateName (například zkratka).
  • Název webu používejte konzistentně na celé domovské stránce. Cokoli použijete jako název webu ve strukturovaných datech, by mělo být konzistentní s tím, co je uvedeno na domovské stránce, v prvcích <title> a dalších významných zdrojích, odkud může Google odvodit název vašeho webu.

Definice strukturovaných datových typů

Chcete-li společnosti Google sdělit, který název webu preferujete, uveďte požadované vlastnosti na domovské stránce svého webu.

WebSite

Úplná definice WebSite je k dispozici na adrese schema.org/WebSite. Následující tabulky podrobně popisují požadované a doporučené vlastnosti, které Google podporuje.

Potřebné vlastnosti
name
Text

Název webové stránky. Ujistěte se, že název odpovídá pokynům pro obsah.

url
URL

Adresa URL domovské stránky webu. Nastavte ji na kanonickou domovskou stránku domény nebo subdomény webu. Například https://example.com/ nebo https://news.example.com/.

 

Doporučené vlastnosti
alternateName
Text

Případně alternativní název webu (například pokud existuje obecně uznávaná zkratka nebo kratší název webu). Ujistěte se, že název odpovídá pokynům pro obsah.

 

Řešení běžných problémů

Zde jsou uvedeny nejčastější problémy, se kterými se setkáváme u názvů stránek ve výsledcích vyhledávání.


Proč se název webu ve výsledcích vyhledávání může lišit od značky schema.org stránky: Pokud jsme na stránce zjistili problém, můžeme se pokusit vygenerovat lepší název webu z jiných zdrojů.


Obvyklé problémy
Název webu je nesprávný nebo má nesprávné formátování Například “Andorid” místo “Android”.

Zkontrolujte, zda název webu uvedený ve značce na domovské stránce odpovídá preferovanému názvu webu a zda se řídí pokyny↑.

Ověřte si, že i ostatní zdroje na vaší domovské stránce používají preferovaný název vašeho webu.

Pokud máte více verzí webu, například HTTP a HTTPS, zkontrolujte, zda důsledně používáte stejný název webu.

Místo názvu webu se zobrazuje adresa URL Například “android.com” nebo “news.android.com” místo “Android”.

Pokud vyhledávač není schopen s jistotou určit název webu na základě metadat domovské stránky a dalších signálů, může se místo toho zobrazit zkrácená adresa URL. Dvakrát zkontrolujte, zda název webu splňuje pokyny pro obsah a je správně implementován pomocí strukturovaných dat.

Výsledek přesměruje na jinou stránku Pokud vaše stránka přesměruje na stránku, která je viditelná pro Googlebot, bude název webu odrážet cíl přesměrování. Pokud vaše stránka přesměrovává na stránku, která není viditelná pro Googlebot, bude název webu odrážet název zdrojové stránky.

Ujistěte se, že vaše přesměrování fungují tak, jak mají, a že Googlebot má přístup k cílové stránce přesměrování, a poté požádejte o opětovné prohledání této stránky.

Řešení problémů se strukturovanými daty

Pokud máte potíže s implementací nebo laděním strukturovaných dat, zde je několik zdrojů, které vám mohou pomoci.

  • Pokud používáte systém pro správu obsahu (CMS) nebo se o váš web stará někdo jiný, požádejte ho o pomoc. Nezapomeňte jim přeposlat jakoukoli zprávu konzoly Search Console, která problém podrobně popisuje.
  • Společnost Google nezaručuje, že se funkce, které využívají strukturovaná data, budou zobrazovat ve výsledcích vyhledávání. Seznam běžných důvodů, proč Google nemusí zobrazit váš obsah v bohatých výsledcích, najdete v Obecných pokynech pro strukturovaná data.
  • Ve strukturovaných datech můžete mít chybu. Podívejte se na seznam chyb strukturovaných dat.
  • Znovu si projděte pokyny a zjistěte, zda váš obsah není v souladu s pokyny. Problém může být způsoben buď nevyžádaným obsahem, nebo nevyžádaným použitím značek.
  • Řešení problémů s chybějícími bohatými výsledky / poklesem celkového počtu bohatých výsledků.
  • Poskytněte čas na opětovné procházení a indexování. Nezapomeňte, že může trvat několik dní po zveřejnění stránky, než ji Google najde a projde. Obecné otázky týkající se procházení a indexování naleznete v často kladených dotazech o procházení a indexování ve vyhledávači Google.

Pokud jste vyzkoušeli výše uvedené kroky řešení problémů a stále se objevují problémy, napište dotaz do komunity nápovědy Google Search Central. Pomůže nám to hledat možná vylepšení našich systémů.

 

Překlad, odborná a obsahová korektura: SEOPRAKTICKY.CZ

Použité zdroje

  1. Site Names in Google Search | Google Search Central | Documentation | Google for Developers. (n.d.). Google for Developers. [online]. Dostupné z: https://developers.google.com/search/docs/appearance/site-names
Nemáte představu, kolik tržeb ze SEO Vašemu webu či e-shopu měšíčně utíká? Rádi Vám budeme věnovat čas osobně. Ukážeme Vám, o kolik peněz byste mohli každý měsíc vydělat více jen díky SEO! A to ZDARMA. Chci konzultaci ZDARMA >>

Další články

Jak se hýbe český internet? Sledujte denní statistiky!

Zobrazit