SEO Akademie Collabim
S láskou a vidinou klientů píše Collabim Nejpoužívanější český SEO nástroj

On-page SEO – bez Collabimu ani ránu. Přečtěte si proč

Tento článek pro vás připravil: Jan Hromek SEO specialista, Copywriter a marketér v IT STUDIO (Certifikovaný Collabim SEO specialista) itstudio.cz 40 let čtu, 20 let píšu, 10 let na volné noze vymýšlím pro klienty obsah a copy, 5 let jim v agentuře IT STUDIO „zapínám“ SEO

Profesí jsem copywriter a nejraději pracuji na obsahu. Proto jsem se zaměřil na to, jak mi Collabim pomáhá s „on-page“ SEO. Dozvíte se tipy, kam se dívat alespoň jednou týdně. A jak a proč si práci usnadnit.

Collabim byl dříve s Google analytics synonymum pro analytické nástroje. Že dodnes sledují právě jen tyto dva, vím od mnoha klientů i markeťáků. Pokud i vy nemáte čas a peníze na další pomůcky, tak je to bez přehánění dobře, že jste si vybrali spolu s Google analytics právě Collabim. Proč?

Na tento odkaz NEklikejte, pokud chcete s Vaší konkurencí hrát v SEO fair play.

Stručně výhody? Collabim je český a přehledný

Collabim je český nástroj. Takže odpadá případná jazyková bariéra. To pokud se se svou angličtinou necítíte třeba na majestic nebo ahrefs.  A co hlavně, ukáže vám data nejen pro Google, ale i pro specialitu českého internetového prostředí – pro Seznam.

Ještě než se k datům a funkcím dostaneme, všem současným i budoucím uživatelům Collabimu doporučuji přepnout na nový design. Někdo nemá rád změny a i my v IT STUDIO jsme se na společném účtu chvíli tahali, který vzhled budeme používat. Pokud je to případ i u vás, nepolevujte. I naši konzervativci výhodu nového prostředí rychle pochopili. Tou je u každého projektu především opravdu přehledný „dashboard“.

Základní dashboard je nejlepší pro letmé pravidelné kontroly

Pouze v novém prostředí vám tzv. dashboard umožní rychlý a přitom stále vyčerpávající přehled toho, jak si váš web nebo e-shop aktuálně stojí.

 

Nový dashboard je výrazně přehlednější

To starý vyžadoval dlouhé „scrollování“ a hledání

Najdete tam to, co většina uživatelů sleduje stejně nejčastěji: pozice klíčových slov a jejich případné změny. Toto je a asi i nadále bude pro mnohé prostě základ. Kromě těchto dat ale doporučuji sledovat i rozložení pozic – dává vám možnost širšího pohledu na to, co se s webem děje. U jednotlivých vybraných klíčových slov si totiž nemusíte propadu napříč všemi stránkami všimnout. Rozložení pozic pro celý e-shop vám ale už větší změnu třeba po aktualizaci vyhledávacího algoritmu na Seznamu prozradí.

Přidali jste nový obsah? Zda úpravu zaznamenaly i prohlížeče nebo zda naopak početné stránky z indexu Googlu a Seznamu nevypadly, vám prozradí počet indexovaných stránek. Tedy opět skvělá věc pro rutinní kontroly.

Nový design má i další výhodu. Tou je přehledná boční navigace. Určitě si ji celou proklikejte. Já skrz ní nejčastěji mířím z dashboardu na oddíl stránky.

Oddíl stránky prozradí, co se kde změnilo. A co s tím

Zatímco úvodní dashboard celého projektu (webu nebo e-shopu) spíše ukazoval, jak vás vidí Seznam nebo Google, tady uvidíte co se děje spíš přímo u vás.

Takže tu máme tu opět dashboard, tentokrát pro všechny url / stránky. Uvidíte v něm, u kterých url nemáte vyplněna všechna metadata. Upozorní vás na pomalejší načítání vybraných url. A zda vás nadmíru netrápí tzv. 404 / neexistující a smazané stránky. Prostě vždy když máte pocit, že nemáte do čeho v SEO píchnout, Collabim vám poradí, kde a co zlepšit.

V přehledu stránek najdete vždy tipy na vylepšení

Protože v agentuře pracujeme zejména na klientských projektech, je pro mě důležitá historie změn obsahu: pokud na něm pracujeme jak klient, tak já – marketér, snadno vidím, zda náhodou došlo k nějaké úpravě, o které mi majitel e-shopu zapomněl dát vědět.

A další skvělá věc: změny cílových stránek. Strašně důležitá funkce Collabimu, která poradí, kde Seznam či Google váhá, jakou stránku ve výsledcích vyhledávání upřednostnit. Pokud se vyhledávač jako kyvadlo překlápí na tu nebo onu stranu, je to i pro vás rébus k řešení, proč vámi optimalizovaná stránka není vyvolená i pro vyhledávače.

Dívám se ale i jinam. Analýza obsahu – další chytrá věc, která vám pomůže obsah vylepšit. Collabim prochází statisíce stránek, dokáže tedy odhadnout, jaké klíčové slovo může chybět těm, o které se staráte. A nabídne vám je.

Analýza obsahu poradí, jak jej vylepšit

 

Stručně: analýzy, štítky

Na závěr zmíním opravdu důležitou a skvělou věc, která by měla stát na začátku každého projektu: klíčová slova a jejich analýzy. Protože se já jako copywriter většinou dostanu k projektům, které „klíčovku“ už mají, používám i tyto funkce Collabimu v rámci rutinních prací na obsahu. Přitom celá analýza klíčových slov a Collabim by určitě vydala na samostatný článek. Nebo celou sérii.

Kvalitu i rozsah obsahu stránek vám pomohou „vytunit“ dvě analýzy: nejdříve návrhy klíčových slov – ukáží, jakým směrem můžete obsah rozšířit a vylepšit. Hledanost (a měření pozic) napoví, jaký teoretický dopad, co se týká nárůstu návštěvnosti, to u vás může mít. Tady asi není moc co dál vysvětlovat. Hledanost a pozice klíčových slov jsou alfa a omega online marketingu. A tady vše zjistíte na pár kliknutí.

Při práci s klíčovými slovy jsem si ale oblíbil jinou funkci – štítky pro jejich třídění a filtrování. Pro mě už dnes nepostradatelná věc – od chvíle, kdy jsem začal pracovat s jejich hromadným přidáváním a editací. Umožňuje mi to snadno označovat klíčová slova, se kterými jsem třeba nově pracoval. Takto zpětně můžete i vy kontrolovat výsledky práce.

Zásadní analýzy máte pěkně pohromadě

Další články

Jak se hýbe český internet? Sledujte denní statistiky!

Zobrazit