Nová tištěná kniha o SEO
SEO Akademie Collabim
S láskou a vidinou klientů píše Collabim Nejpoužívanější český SEO nástroj

4. lekce – Věnujte pozornost číslům: 404, 301, 302

Co vlastně je chyba 404?

Je to stavový kód ze skupiny klientských chyb, vracený serverem v případě, že požadovaný soubor nebyl nalezen. Detailnější informace naleznete na Wikipedii.

Jak řešit “not found”?

Ne zřídka se stane, že návštěvník narazí na stránku která už neexistuje. Stát se to může z mnoha důvodů jako špatný odkaz apod.

Nemáte představu, kolik tržeb ze SEO Vašemu webu či e-shopu měšíčně utíká? Rádi Vám budeme věnovat čas osobně. Ukážeme Vám, o kolik peněz byste mohli každý měsíc vydělat více jen díky SEO! A to ZDARMA. Chci konzultaci ZDARMA >>

Nápadité zpracování stránky, která informuje uživatele, že tato stránka už neexistuje a navede jej na jinou funkční stránku, nemálo ovlivňuje zákazníkovu zkušenost stejně tak jako hodnocení stránky a hodnoty prokliku.

Inspiraci pro vytvoření zajímavé 404 snadno naleznete na internetu:

 

Stránka 404 by měla obsahovat zprávu, která uživatele nasměruje na existující stránky. Často to bývá na domovskou stránku, lepším řešením ale je, nabídnout i další odkazy, které povedou na oblíbený obsah vašeho webu.

Tímto způsobem můžete návštěvníka udržet na webu a zvyšujete tím i šanci proměny v zákazníka. 

Jestliže jste obsah přesunuli jinam anebo úplně odstranili, bylo by vhodné stránku pomocí 301 přesměrovat. Kdy využít a proč přesměrovávat pomocí 301 se dočtete na blogu Pavla “Trvalé přesměrování 301“.

K identifikaci stránek “not found error” můžete využít Search Console (procházení > chyby procházení).

Přesměrováváte správně?

Přesměrování je nejjistější způsob jak navést uživatele na správnou cestu ke stránce, kde se aktuálně nachází požadovaný obsah.

Víte jaký je rozdíl mezi přesměrováním 301 a 302?

301 informuje o trvalém přesunutí obsahu na jiné místo, zatímco 302 podává informace o dočasném přesunu.

Používejte search-friendly URL

Podobně jako na nadpisy a úryvky i na URL je třeba dbát. Vytvoření popisné, ale přesto stručné URL může pomoci, aby na váš obsah odkazovali fanoušci.

Extrémně složité odkazy obsahující mnoho písmen a čísel jsou chaotické a nepodstatné. Jednoduché, SEO friendly a user-friendly texty v URL přiměje lidi více na vás odkazovat.

Navíc jednoduché URL má jak pro Google, tak pro uživatele větší informační hodnotu.

Jaká by měla být ještě URL? Především trvalá!!

Pokud už musí z nezbytných důvodů dojít ke změně URL, opravdu nezbytných, ne proto že se nám prostě jenom nelíbí, věnujte pozornost přesměrování. Za těchto okolností přichází v úvahu pouze pomocí 301.

 

Nemáte představu, kolik tržeb ze SEO Vašemu webu či e-shopu měšíčně utíká? Rádi Vám budeme věnovat čas osobně. Ukážeme Vám, o kolik peněz byste mohli každý měsíc vydělat více jen díky SEO! A to ZDARMA. Chci konzultaci ZDARMA >>

Jak se hýbe český internet? Sledujte denní statistiky!

Zobrazit