SEO Akademie Collabim
S láskou a vidinou klientů píše Collabim Nejpoužívanější český SEO nástroj

93% návštěvnosti z organického vyhledávání? S Collabimem snadno!

Dneska tu máme Míru Stříšku a projekt společnosti ASD servis. Výsledky, o kterých si popovídáme, pocházejí z domény deratizaceasd.cz. Firma se zabývá desinfekcí a deratizací. Proč se o tom zmiňujeme? Obor deratizace a boje se škůdci je výrázně konkurenční a tudíž velmi zajímavý. Tak jdeme na to!

Jde to i bez PPC

Doménu jsme spustili hned v únoru. Následující měsíc jsme ladili detaily, především obsah a technické záležitosti. Vraťme se nyní k obrázku. Zvedající se křivka ukazuje, že návštěvnost stránek je hlavně organická. Původně jsme plánovali zapojení PPC reklamy, ale nakonec jsme se k tomu nedostali. Ani to nebylo třeba. Vždyť organická návštěvnost webu činila 93 %!

Nemáte představu, kolik tržeb ze SEO Vašemu webu či e-shopu měšíčně utíká? Stačí se registrovat a nechat nám telefon. Ukážeme Vám, o kolik peněz byste mohli každý měsíc vydělat více jen díky SEO! A to ZDARMA. Chci ukázku ZDARMA >>

Jaká je struktura a obsah webu?

Musím jen dodat, že veškerou práci na projektu jsme odvedli sami. Co jsme si vymysleli, to jsme uskutečnili.

Na obrázku vidíme celou strukturu webu. Musím říct, že web je hodně obsáhlý, takže celý proces byla taková mravenčí práce.

Podsekce nebo podstránky?

Žlutě vyznačené oblasti mají svá další specifika. Nejde o konečnou podobu, ale o interní poznámku pro tým. Položky ve žluté oblasti nejsou typické podsekce. Museli jsme upřesnit jejich funkci a obsah. Následně jsme je přeměnili na podstránky. Chtěli jsme ušetřit co nejvíce relevantních výrazů.

Collabim pomohl našim copywriterům

Díky našim copywriterům se z celkových 150 stránek opravilo pouhých 10 vět. To považuji za skvělý výkon celého týmu. Vždyť šlo hlavně o srozumitelnost, relevantnost i znalost problematiky deratizace. Chvílemi to bylo těžší, protože text musel být srozumitelný jak pro vyhledávače, tak pro návštěvníky webu. Zde přišel na scénu Collabim. S jeho pomocí jsme získali přesná podkladová data pro další práci.

Jak řešit velké množství klíčových slov?

Během tvorby jsme se zajímali především o konkurenci. Najít vhodná klíčová slova je vždycky oříšek. Nás zajímala reálná hledanost daných klíčových slov. Ukázalo se, že jich je několik set. Z tohoto množství jsme pak hledali nejvíce související výrazy, abychom jimi pokryli co nejvyšší počet relevantních dotazů. Kromě klíčových slov popisující služby šlo také o slova zahrnující celkovou problematiku.

Jak se orientovat ve velkém množství klíčových slov?

Tady nám opět pomohl Collabim. V tak markantním počtu klíčových slov bychom se nikdy nevyznali. Ale roztřídění slov do štítků nám velice usnadnilo práci. Každý štítek zastupoval jedno téma a tam spadala daná klíčová slova.

Jak funguje štítkování?

Konkrétním příkladem je v tomto projektu téma „štěnice“. Vytvořil jsem štítek „štěnice“ a oštítkoval tak všechna související klíčová slova. Štítkujeme i výrazy, které se vyskytují v článcích nebo jinde na webu. Příkladem je několikaslovný výraz „jak štěnice poznat“.

Použijte více štítků

Nezapomeňte, že ke každému klíčovému slovu můžete přidat více štítků, což je obrovská výhoda. Štítek „štěnice“ zahrnuje obecné téma. Naopak další štítek „štěnice v bytě“ už může být konkrétnější a zahrnovat další množství klíčových slov. Přidávat štítky podtémat už je však druhá fáze. Všem vřele doporučuji začít s obecnými tématy.

Když skvělý obsah nestačí

Nyní jsme si ukázali, jak jsme díky našim copywriterům, Collabimu a pečlivému vyselektování klíčových slov dosáhli skvělého obsahu. Můžeme to nazvat obsahovým SEO. Jenže obsah není všechno!

Technické SEO je nutnost

Když zcela zanedbáme technickou část webu, vyhledávače nás snadno začnou ignorovat. Vyhledávače se zaměřují na rychle se načítající weby. Jakmile web není responzivní, dlouho se načítá nebo není zapsán v indexu, je nám krásný obsah k ničemu.

Co jsme museli zlepšit?

Výše jsme si ukázali screenshot z Google PageSpeed. U našeho projektu jsme docílili 100% hodnocení rychlosti načítání. Jak jsme to udělali? Technické řešení webu je vyladěné do nejmenších detailů. Je to něco, na čem si zakládáme a dlouhodobě tuto problematiku podchycujeme. Rychlost načítání je pro nás zásadní.

Rychlost je snadno nabouratelná

Zda web opravdu běží, jak má, to si kontrolujeme v periodických cyklech. Rychlost načítání velmi snadno zničí příliš velký obrázek bez jakékoli komprese. Na druhou stranu dobré technické řešení tuto chybu opraví za nás, a tudíž si své chyby ani nevšimneme.

Podstránky jsou na webu zásadní

Častou chybou je právě opomenutí podstránek. Přitom ty jsou pro chod webu zásadní! Mnoho zákazníků spoléhá jen na optimalizovanou hlavní stránky, ale to nestačí. Pokud zanedbáme další podstránky, vyhledávač je nenajde. Tím snižujeme své šance na organickou návštěvnost webu.

Podstránky jsou důležitější než hlavní stránka

Na podstránky webu nejčastěji přivádíme návštěvníky webu. Hlavní stránka bývá informativní, ale podstránky dokáží zákazníka přesvědčit k nákupu. Přitom nejčastější starostí klientů bývá design webu a zbytek je vedlejší. To je samozřejmě špatně. Vždyť projekty, jako je ASD servis, se nezakládají na brandu, takže musíme využít sílu webu.

Jaký je výsledek projektu?

Klient se nám svěřil, že 50 % poptávek v projektu deratizaceasd.cz se mění v konverzi. Celkové investice, které klient do projektu vložil, se vrátily během prvního tři čtvrtě roku provozu webu. Nyní už je projekt čistě ziskový. Závěrem musím říct, že jde o výborný výsledek, kterého jsme dosáhli pouze díky organické návštěvnosti webu.

 

Další články

Jak se hýbe český internet? Sledujte denní statistiky!

Zobrazit