Nová tištěná kniha o SEO
SEO Akademie Collabim
S láskou a vidinou klientů píše Collabim Nejpoužívanější český SEO nástroj

3 nejdůležitější funkce Collabimu, které v Sherpas používáme

Tento článek pro vás připravil: Milan Zeman myTimi
(Certifikovaný Collabim SEO specialista)
mytimi.cz
Milan působí jako Director of strategy v agentuře myTimi. V digitálu se pohybuje několik let a má zkušenosti z různých oblastí od sociálních sítí přes emailing, analytiku, PPC až po SEO a Content marketing, na které se v současnosti zaměřuje nejvíce. Ve volném čase si vede blog o marketingu
Můj svět marketingu.

Na SEO mám rád to, že se v něm spojuje nutnost znát relevantní data i možnost kreativních řešení, která z nich pak mohou vycházet. Značnou část optimalizace pro vyhledávače tvoří sběr dat a pro většinu z nich (díky bohu) dnes již máme k dispozici nástroje, které nám s tímto sběrem pomáhají. Jedním z nich je i Collabim, a ačkoliv v Sherpas využíváme celou řadu jeho funkcí, v tomto článku se s vámi chci podělit o 3 z nich, které jsou pro naši práci nejzásadnější.

 

Evidence odkazů

Linkbuilding je nutnou a neoddělitelnou součástí práce na dohledatelnosti ve vyhledávačích, to je bez debat. Získávání odkazů je dlouhodobý proces a jako takový jej potřebujeme evidovat. Kolem jednoho odkazu se před, během a po jeho získání shromažďuje celá řada informací, jako například kontaktní osoba, průběh vyjednávání, možnosti umístění a formy odkazu, protislužba či cena, atd. To vše potřebujeme evidovat a Collabim toto umožňuje pomocí funkce “Přehled odkazů”, která nejen, že eviduje samotný odkaz, den přidání a stav, ale také po jeho získání kontroluje, zda je na dané stránce odkaz stále funkční. Tato funkce kontroly zpětného odkazu je velmi nápomocná, protože v případě, že odkaz ze stránky vypadne, Collabim pošle upozornění a my můžeme situaci ihned řešit.

Nemáte představu, kolik tržeb ze SEO Vašemu webu či e-shopu měšíčně utíká? Rádi Vám budeme věnovat čas osobně. Ukážeme Vám, o kolik peněz byste mohli každý měsíc vydělat více jen díky SEO! A to ZDARMA. Chci konzultaci ZDARMA >>

 

Jednorázové analýzy

Z jednorázových analýz používáme téměř denně analýzu na kontrolu indexace. Dostat stránky do indexu vyhledávačů je jeden ze stěžejních milníků v práci na SEO webu, a proto, při jakémkoliv vyhodnocování stavu webu, je to jedna z prvních kontrol. Výsledky analýzy nám pomáhají si udělat obrázek o tom, zda má nebo nemá web závažnější technické problémy, případně nedostatky v obsahu. Ideální je, když má web soubor sitemap, který používáme jako vstupní dataset pro kontrolu, v opačném případě si pomůžeme nástrojem Screaming Frog a poté export z něj použijeme jako podklad k analýze.

Druhou jednorázovou analýzou, kterou často používáme, je “Získávač slov z URL”. Stejně jako “Analýza URL indexace” je i tato funkce součástí skupiny analýz “Analýza URL”. Získávač slov imituje vyhledávač, kdy analyzuje všechna slova a fráze v textové podobě (odstavce, nadpisy) na stránce a podle umístění a četnosti výskytu jim přiřadí bodové ohodnocení. Možností využití analýzy je více, ale my ji používáme nejčastěji jako jeden z podkladů pro tvorbu analýzy klíčových slov. Hlavně u tematicky náročnějších webů, případně těch cizojazyčných.

 

 

Špehování konkurence

Nadpis asi hovoří za vše a důvod špehování konkurence nemusím vysvětlovat. Pro porovnání s konkurencí a odhadnutí tak pozice “našeho webu” má Collabim 2 užitečné funkce: Porovnání pozic klíčových slov a Market share.

Porovnání pozic klíčových slov

je vlastně jednoduchá tabulka s pozicemi webu našeho klienta na sledovaná klíčová slova s pozicemi webů dalších 5 konkurentů. Na koláčových grafech je na první pohled poznat, zda je stav pro nás pozitivní či negativní, podle poměru zelených odstínů k červené. Lze pak detailněji zkoumat pozice podle vyhledávačů, zvolených štítků i jednotlivých klíčových slov.

 

 

Market share

je podstatou podobný, ale možná o něco zajímavější graf. Opět jsou zde porovnány weby konkurentů stejných, jako v předchozím případě, spolu s webem klienta. Na slova, která sledujete, jste na různých pozicích a ta, na která jste na 1. stránce ve vyhledávání, tvoří nějaký podíl vzhledem k celku. Tento podíl je ono procento Market share a toto procento u jednotlivých webů je v grafech porovnáno mezi sebou. Zvolíte si období a štítek (případně zvolíte všechna klíčová slova) a výstupem jsou 3 grafy – stav na počátku, stav na konci a mezi nimi je vývoj v čase. Vzhledem k tomu, že je výstup dobře zpracovaný do grafu a lze jej jednoduše vysvětlit, je oblíbený u vyššího managementu. To je důvod, proč tuto šikovnou funkci využíváme hlavně v pre-sale analýzách a nabídkách.

 

POZOR – Vypovídací hodnota grafů Market share závisí na tom, jaká slova měříte a jaká si v grafech zobrazujete. Pokud zadáte “ta správná” slova, můžete na oko vítězit nad konkurencí, avšak ve skutečnosti tomu tak vůbec nemusí být.

Nemáte představu, kolik tržeb ze SEO Vašemu webu či e-shopu měšíčně utíká? Rádi Vám budeme věnovat čas osobně. Ukážeme Vám, o kolik peněz byste mohli každý měsíc vydělat více jen díky SEO! A to ZDARMA. Chci konzultaci ZDARMA >>

Další články

Jak se hýbe český internet? Sledujte denní statistiky!

Zobrazit