Nová tištěná kniha o SEO
SEO Akademie Collabim
S láskou a vidinou klientů píše Collabim Nejpoužívanější český SEO nástroj

Moz mění algoritmy pro měření Domain Authority, vzniká díky tomu zmatek v SEO odvětví

Tento týden společnost Moz oznámila, že aktualizovala své skóre v oblasti domain authority (DA). A jak jsme očekávali, způsobila tato zpráva zmatení v odvětví SEO. Někteří totiž zaměňují metriku DA s interní metrikou používanou společností Google, což je ještě podpořeno nabídkami od linkbuildingových společností, které této změny využívají. Proč DA není metrika Google? Je to metrický nástroj, který přinesl Moz…. Detail článku »

Google uveřejnil novou reklamní kampaň v Obrázcích Google

Google na konferenci Shoptalk v úterý uvedl chystanou novou reklamní kampaň v Obrázcích Google. Sponzorované snímky zdůrazňují produkty, přes které když přejedete zobrazí značku, cenu a jiné detaily. Možná se zdá, že Google pouze kopíruje ostatní sociální sítě jako Instagram a Pinterest, kde tyto funkce již jsou. Opakem je pravdou, protože již v roku 2015 testoval… Detail článku »

Call Only reklamy od Google dostávají více prostoru.

Jaké změny se dějí? Jde hlavně o výrazné přidání textu, kdy jeden nadpis s 25-ti znaky nahradí dva s až 30-ti znaky. Počet znaků v popiscích navíc vzrostl na 90 z původních 80-ti. Mění se také umístění obchodního názvu v reklamě. Ten se přesune na řádek popisku. Produkový manažer Google Ads k tomu uvedl: „Všimli… Detail článku »

Google mění CTA u restaurací na nové přidání do pořadníku

Již od konce minulého roku začal Google testovat nové CTR u restaurací, kdy lidé měli možnost si zarezervovat stůl zítra či rovnou si vybrat rezervaci stolu. Sergey Alakov, SEO specialista, zveřejnil na svém twitteru, že některé panely restaurací nyní zobrazují výzvu k akci “Get in Line” (v překladu zařazení do pořadníku), kterou mohou uživatelé využít… Detail článku »

Pecka nejen pro SEO: Policie může až na tři měsíce nechat vypnout web

Asi jedna z nejhorších věcí, která se vám může po redesignu nového webu stát je, že zapomenete na webu meta tag noindex. Tím pádem zpravidla do několika dní začnou vaše stránky postupně vypadávat z indexu Googlu a Seznamu. Výsledkem může být například to, co jsme ukazovali na našem posledním webináři o indexaci webu a technických… Detail článku »

Google testuje reklamy v Google Assistant

Jak se již ukázalo, Google začíná testovat reklamy v Google Assistant, který více a více lidí začíná používat pro hlasové vyhledávání. Upozornil na to na twitteru Gennaro Cuofano který vyhledával MBA program v Itálii, pomocí hlasové vyhledávání v Google Assistant.) Proč je tato informace důležitá? Protože Google Assistant je více a více používaný nástroj, který již minulý… Detail článku »

Hreflang není hodnotící signál, ale…

Garry Illyes z Google potvrdil, že hreflang není hodnotícím faktorem ve smyslu algoritmu Google, který hodnotí, na které pozici vaše daná stránka bude. Nicméně jeho použití může googlu napovědět, že existuje jiná stránka v jazyce, který odpovídá lépe vašemu cílovém uživateli. V tom případě může Google výsledky vyhledávání zaměnit vaši stránku, která má sice vyšší… Detail článku »

Jak dostává Seznam na budku

Dnes si povíme příběh o tom, jak v jedné nejmenované české agentuře již léta sledují nerovný zápas Davida s Goliášem. Jako jedna z mála zemí na světě u nás v ČR máme konkurenci na poli vyhledávačů a jasnou převahou zde nedominuje Google, se stále ještě tvrdí. Tedy tak tomu ještě donedávna opravdu bývalo. Nyní se… Detail článku »

Jak si ověřit výsledky vyhledávání geograficky

Velmi pěkný návod krok za krokem, který budou schopny aplikovat i naše maminky, dali dohromady na Slovensku v Coolstranky.sk. Sice se nejedná o žádnou novinku, ale protože tuto záležitost řešite prakticky každý týden, přijde nám dobré si různé  postupy zopakovat a shrnout. Jen dodáme, že v Collabimu je možno měřit dnes více než 70 zemí… Detail článku »

Jak se hýbe český internet? Sledujte denní statistiky!

Zobrazit