Nová tištěná kniha o SEO
SEO Akademie Collabim
S láskou a vidinou klientů píše Collabim Nejpoužívanější český SEO nástroj

SEO faktory

  • Typ SEO:

  • Míra vlivu pro Google:

  • Míra vlivu pro Seznam:

Hosting & Server

: Vliv faktoru pro Google
Pozitivní
: Vliv faktoru pro Seznam
Pozitivní

Výsledky Googlu jsou odlišné v závislosti na lokaci, a to jak u národních, tak i mezinárodních dotazů. Z toho lze říci, že hosting vaše webu v blízkosti vašich uživatelů, tedy alespoň na úrovni státu může mít pozitivní dopad na hodnocení stránky. Hostování webu můžeme rozdělit do dvou kategorií na Webhosting a Virtuální server (VPS). Webhosting —

Používání Iframes

: Vliv faktoru pro Google
Negativní
: Vliv faktoru pro Seznam
Negativní

V minulosti nebyly vyhledávače vůbec schopny procházet obsah umístěný v iframes a ačkoli tento nedostatek do jisté míry překonali, tak stále představují překážku pro crawlovací roboty vyhledávačů. Google se pokouší přiřadit obsah v iframe k mateřské stránce (kde je iframe umístěn), ale není zaručeno, že bude zpracován správně. Odkazy z iframů Zda-li se tzv. juice

Reputace domény

: Vliv faktoru pro Google
Negativní
: Vliv faktoru pro Seznam
Negativní

Reputace domény je hodnotícím faktorem a pokud odkupujete doménu od jiného majitele, tak je vhodné si nechat vypracovat audit historie a odkazového portfolia od SEO konzultantů, než-li vyhodit desetitisíce korun za doménu, která mohla ještě před lety figurovat jako linkfarma. Ve většině případů není důvod k odkupu domény od prostředníka a je lepší zakoupit novou

NoFollow

: Vliv faktoru pro Google
Negativní
: Vliv faktoru pro Seznam
Negativní

NoFollow je jedna z hodnot atributu “rel”, který se používá ve spojení s prolinkováním a doporučuje robotům, aby odkazy takto označené neprocházeli. Nejčastěji se s tímto atributem setkáte u odkazů z komentářů, kdy se chcete “distancovat” od odkazovaných webů. Zřídka kdy se stává, že vývojář webu udělá takovou chybu a všechny interní odkazy označí jako

Míra závažnosti
Střední
Typ SEO:
Technické (vývojáři)
Typ SEO:
Off-page (linkbuildeři)

více o NoFollow »
Zdroje, návody, vyjádření konzultanta

QDF – pozice ve vyhledávačích podle aktuálnosti obsahu

: Vliv faktoru pro Google
Pozitivní
: Vliv faktoru pro Seznam
Pozitivní

Nebo-li dle Google Query Deserves Freshness popisuje některé vyhledávací dotazy (zejména týkající se zpráv), kdy Google upřednostňuje výsledky na základě aktuálnosti. V některých případech dokonce ukazuje pouze omezené výsledky, a to ty nejnovější. Autor faktoru: Dalibor Jaroš (Collabim) & Tomáš Zahálka (SEO konzultant)

DMCA – Porušování autorských práv

: Vliv faktoru pro Google
Negativní
: Vliv faktoru pro Seznam
Neutrální

DMCA (Digital Millennium Copyright Act) je zkratka pro zákon o autorských právech digitálního obsahu, který řeší nelegální kopírování autorského obsahu. Google se dlouhodobě snaží bránit těmto praktikám a jeho pokročilé algoritmy již dnes umí velmi přesně a rychle najít duplicity obsahu vzniklé kopírováním, ve většině případů tedy nelegálním, a porušováním výše zmíněného zákona. Pokud cizí

Brandové dotazy a citace

: Vliv faktoru pro Google
Pozitivní
: Vliv faktoru pro Seznam
Pozitivní

Brandové dotazy / fráze jsou takové dotazy, které se týkají názvu vaší společnosti (např. “collabim”) a ideálně jsou spojeny v kombinaci s jiným klíčovým slovem (např. “collabim seo faktory”). Nanveet Panda’s patent “site quality score” popisuje scénář, ve kterém kombinace dotazů klíčového slova a určité značky / domény pomáhá k lepšímu skóre kvality celé domény. Teoreticky

Manipulace s výsledky vyhledávání (Black hat SEO)

: Vliv faktoru pro Google
Negativní
: Vliv faktoru pro Seznam
Negativní

Do manipulace s výsledky vyhledávání patří jakékoliv pokusy o robotické (nepřirozené) zadávání dotazů s brandem do výsledků vyhledávání, manipulace s prokliky ze SERPa a další blackhat pokusy o zmanipulování výsledků. Bez ohledu na to, zda-li dočasně dokážete hodnotící algortimus oklamat, dříve nebo později vás za to dostihnou penalizace tak, jako kdysi dostihl Penguin nákupy zpětných

CTR (Click Through Rate): Co je to a jak jej vypočítat

: Vliv faktoru pro Google
Pozitivní
: Vliv faktoru pro Seznam
Pozitivní

CTR (z anglického click through rate) nebo-li míra prokliku je poměr počtu kliknutí k celkovému počtu zobrazení. Nejčastěji se používá v PPC kampaních, ale tento ukazatel je možné použít i u neplacených výsledků vyhledávání (SEO) a je zohledněna i ve výpočtu Collabim indexu. Míra proklikovosti je důležitou metrikou, protože vám pomáhá lépe porozumět vašim zákazníkům. Říká

Recenze

: Vliv faktoru pro Google
Pozitivní
: Vliv faktoru pro Seznam
Pozitivní

Recenze můžeme rozdělit na dvě části a to externí a interní. Externí recenze jsou nejčastěji na Heuréce, Google MojeFirma, Facebooku, Firmy.cz a Zboží.cz. Interní recenze jsou u konkrétních produktů na vašem e-shopu, které pokud jsou nastaveny dle schema.org mohou být propsány do výsledků vyhledávání jako hvězdičky a zároveň vám rozšiřovat podobně jako komentáře obsah stránky.

Míra závažnosti
Nízká
Typ SEO:
Obsahové (copywriteři)

více o Recenze »
Zdroje, návody, vyjádření konzultanta

Jak se hýbe český internet? Sledujte denní statistiky!

Zobrazit