Nová tištěná kniha o SEO
SEO Akademie Collabim
S láskou a vidinou klientů píše Collabim Nejpoužívanější český SEO nástroj

DMCA – Porušování autorských práv

DMCA (Digital Millennium Copyright Act) je zkratka pro zákon o autorských právech digitálního obsahu, který řeší nelegální kopírování autorského obsahu. Google se dlouhodobě snaží bránit těmto praktikám a jeho pokročilé algoritmy již dnes umí velmi přesně a rychle najít duplicity obsahu vzniklé kopírováním, ve většině případů tedy nelegálním, a porušováním výše zmíněného zákona.

Pokud cizí web používá bez souhlasu vaše texty (popisky produktů, kategorií, články atd.), média (fotky, videa, grafika), hry, aplikace či programy, můžete využít níže uvedený formulář k jeho nahlášení.

Nemáte představu, kolik tržeb ze SEO Vašemu webu či e-shopu měšíčně utíká? Rádi Vám budeme věnovat čas osobně. Ukážeme Vám, o kolik peněz byste mohli každý měsíc vydělat více jen díky SEO! A to ZDARMA. Chci konzultaci ZDARMA >>

Dotyčný pak dostane oznámení přes Google Search Console:

Hello,

Google has been notified, according to the terms of the Digital Millennium Copyright Act (DMCA), that some of your materials allegedly infringe upon the copyrights of others. The URLs of the allegedly infringing materials may be found at the end of this message.

The affected URLs are listed below:
https://www.collabim.cz/akademie/seofaktory/

DMCA neslouží pouze k pozitivnímu hlášení vykradačů obsahu, ale je to obousečná zbraň, kterou black hat specialisté začali využívat k manipulaci výsledků vyhledávání nahlašováním konkurenčních webů. Tento proces se nazývá Fake DMCA Takedown a každým rokem je nahlášeno stovky tisíc stránek kvůli nelegálnímu vykrádání digitální obsahu. Drtivá většina reportů je dle Googlu oprávněná, ale v tom množství reportů se občas stane, že proklouzne i falešný report a vy jste vyřazeni z výsledků vyhledávání neoprávněně. V takovém případě jste nuceni podat Googlu proti oznámení (Counter notification) s žádostí o navrácení do výsledků vyhledávání. Více o proti oznámení najdete ve zdrojích níže.

Autor textu: Dalibor Jaroš & Tomáš Zahálka (SEO konzultant)

Nemáte představu, kolik tržeb ze SEO Vašemu webu či e-shopu měšíčně utíká? Rádi Vám budeme věnovat čas osobně. Ukážeme Vám, o kolik peněz byste mohli každý měsíc vydělat více jen díky SEO! A to ZDARMA. Chci konzultaci ZDARMA >>

Které vyhledávače tento faktor ovlivňuje?

: Google
Negativně
: Seznam
Bez vlivu

Míra závažnosti: Vysoká
Typ SEO:
Obsahové (copywriteři)
Off-page (linkbuildeři)

Příklady z praxe

Přidat příklad z praxe

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Jak se hýbe český internet? Sledujte denní statistiky!

Zobrazit