SEO Akademie Collabim
S láskou a vidinou klientů píše Collabim Nejpoužívanější český SEO nástroj

NoFollow

NoFollow je jedna z hodnot atributu „rel“, který se používá ve spojení s prolinkováním a doporučuje robotům, aby odkazy takto označené neprocházeli. Nejčastěji se s tímto atributem setkáte u odkazů z komentářů, kdy se chcete „distancovat“ od odkazovaných webů.

Zřídka kdy se stává, že vývojář webu udělá takovou chybu a všechny interní odkazy označí jako NoFollow. Bohužel, i tyto případy mohou nastat a je vhodné udělat úpravu tak, aby jste nebránili internímu prolinkování.

Chcete najít tzv. nízkovsící ovoce i na Vašem webu? Test metody Keywod golden ratio aneb Umístění v TOP10 na Google do 39,5 hodiny.

Zápis je ve tvaru <a href=“odkaz“ rel=“nofollow“>.

Jak moc Google a Seznam tyto značky respektují je spekulativní a díky novým přírůstkum u Googlu v podobě rel=“sponsored“ a  rel=“ugc“ bylo potvrzeno, že i nofollow odkazy používá jako jeden ze signálů, i když nebylo řečeno jak. Gary Illyes přiznal, že už teď Google využívá odkazy označené pomocí nofollow, sponsored a ugc jako “hint” k řazení výsledků vyhledávání a od března 2020 některé z nich i indexaci obsahu.

Autor faktoru: Jan Vanžura (Collabim) & Tomáš Zahálka (SEO konzultant)

Které vyhledávače tento faktor ovlivňuje?

: Google
Negativně
: Seznam
Negativně

Míra závažnosti: Střední
Typ SEO:
Technické (vývojáři)
Off-page (linkbuildeři)

Příklady z praxe

Přidat příklad z praxe

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Jak se hýbe český internet? Sledujte denní statistiky!

Zobrazit