YMYL (Your Money, Your Life) Google často používá frázi „komerční dotazy“, aby poukazoval na vyhledávání související s obchodem na internetu. V doporučení Google se lze dočít, že je třeba budovat důvěryhodnost obsahu, který vede k ovlivnění vašeho zdraví či peněz. Jednoduše řečeno bojuje proti tomu, abyste si na webu bezhlavě vymýšleli. Příkladem mohou být třeba
YMYL
JavaScript
Již nějakou dobu Google tvrdí, že velké a autoritativní weby se použití JS (JavaScript) bát nemusejí — bude je umět procházet a informace z nich správně zpracovávat. Seznam zatím nic takového nepotvrdil. V čem je tedy vlastně problém? Rozdíl je při tzv. renderování stránek, nebo-li kde vlastně HTML kód zobrazovaný uživateli/robotovi vzniká. Historicky se používal
Google Bowling
Negativní SEO, nazývané „Google Bowling“, je škodlivá technika, kterou může používat třetí strana, aby poškodila vaše stránky. Po roce 2012, kdy si řada webmasterů a SEO odborníků uvědomila penalizaci webů vlivem updatu Penguin přišla část z nich s myšlenkou, že pokud spamové odkazy a link farmy poškozují weby, dalo by se to využít proti konkurenci.
Bannery, fotky, obrázky a videa
Obrázky (bannery, fotky, infografika) a videa patří mezi důležité faktory stránky, které mohou pozitivně ovlivnit výsledky vyhledávání a dwell time. Mezi nejdůležitější vlastnosti obrázků patří ALT text, unikátní URL, velikost (rozlišení a komprimace souboru) a název souboru (pouzit-klicova-slova-pro-nazev-obrazku.jpg je vždy lepší, než DS65428774.jpg). Pozor ale na velikost nahrávaných souborů, protože může snížit rychlost vašeho webu. Správnou optimalizací
Kvalita obsahu
Obsah je král! Věta, kterou pravděpodobně uslyšíte na každé přednášce o SEO a copywritingu. Čím kvalitnější a bohatší bude váš obsah, tím více čtenářů, konverzí, fanoušků, pozitivních názorů a zmínek budete mít. Jednou z možných cest, jak vytvořit zajímavý obsah je vypracovaná analýza klíčových slov od SEO konzultanta, který identifikuje nejen klíčová slova pro vstupní
Klíčové slovo v obsahu
Klíčová slova (keywords, KW) jsou fráze, které zapisují uživatelé do Googlu, Seznamu, Bingu a dalších vyhledávačů. Aby se webová stránka zobrazila ve výsledcích vyhledávání, měla by obsahovat relevantní klíčová slova, která si dokáží vyhledávače spárovat s dotazem. Mezi nejčastější místa kam se umísťuje obsah s klíčovým slovem patří titulek stránky, nadpisy, popisek stránky (kategorie, produktu, text
Nadpisy h1, h2,…
Nadpisy webu slouží podobně jako v jakémkoliv dokumentu k lepšímu pochopení tématu, jenž je následován textem nebo výpisem produktů. Obsah tagu <h1> zapsaný ve formátu <h1>Obsah nadpisu</h1> má o něco větší váhu, než jeho následující podnadpisy <h2>, <h3>,…<h6>, jejichž váha má sestupnou tendenci. V rámci zachování best practices je doporučováno nadpisy nepřeskakovat a pokud je
Odkazové farmy (link farm)
Odkazová farma (link farm) je webová stránka nebo skupina webových stránek vytvořených za účelem zvýšení rankingu jiných stránek tím, že na ně budou odkazovat. Odkazy z takovýchto farem nemají od Penguin updatu z roku 2012 žádný pozitivní dopad a naopak mohou poškodit web. Link farmy patří mezi tzv. black hat SEO metody a pokud vyhledávač zjistí,
NoIndex
Noindex je jeden z parametrů tzv. meta příkazů (nebo-li meta tagů), který robotům vyhledávačů (indexerovi) doporučuje, že nemá stránku zařadit do indexu. To znamená, že pokud na to bude vyhledávač brát ohled, tak stránka nebude zařazena do výsledků vyhledávání. Tento parametr je vhodný pro úpravu indexace na jednotlivých stránkách (stránkování, řazení), zatímco pro usměrnění crawlera na
Meta Description
Meta description je část výsledku vyhledávání, který stručně shrnuje obsah stránky. Vyhledávače zobrazují meta description ve výsledcích vyhledávání pod titulkem a URL stránky a mohou použít buď vámi speciálně napsaný s ohledem na CTR a odlišení se vůči konkurenci, nebo si mohou vytvořit vlastní z libovolného textu na webu, který najdou. Jejich úkolem je poskytnout uživateli informaci, jak obsah stránky souvisí s jeho