Nová tištěná kniha o SEO
SEO Akademie Collabim
S láskou a vidinou klientů píše Collabim Nejpoužívanější český SEO nástroj

SEO faktory

  • Typ SEO:

  • Míra vlivu pro Google:

  • Míra vlivu pro Seznam:

Stránkování a řazení e-shopu

: Vliv faktoru pro Google
Negativní
: Vliv faktoru pro Seznam
Negativní

Ideálním řešením dle Googlu, které by podporoval i Seznam je defakto zrušení stránkování. Respektive dostat všechny produkty na jednu hlavní stránku výpisu kategorií a umožnit jejich procházení tak, aby se ně dalo proklikat i s vypnutým JavaScriptem. Ostatní stránky typu page=2, page=3 ad., které případně budou existovat, tak mají mít mít kanonizaci na hlavní stránku,

Crawl Budget

: Vliv faktoru pro Google
Pozitivní
: Vliv faktoru pro Seznam
Pozitivní

Crawl budget (crawl space, crawl time) určuje objem URL, který je schopný vyhledávač projít za určité časové období pro předání k indexaci a přiřazení ranku. Nejedná se o přímý SEO faktor, který by ovlivňoval pozice ve vyhledávání, ale je to důležitý prvek v rámci SEO, který určuje rychlost zaindexování nových stránek a případnou aktualizaci obsahu.

Míra závažnosti
Střední
Typ SEO:
Technické (vývojáři)

více o Crawl Budget »
Zdroje, návody, vyjádření konzultanta

Rel=”hreflang”

: Vliv faktoru pro Google
Pozitivní
: Vliv faktoru pro Seznam
Neutrální

Hreflang je atribut, který používá v současnosti pouze Google a Yandex jako signál pro označení jazykové mutace stránky. Seznam prozatím rozpoznává dominantní jazyk stránky pouze na základě množství textu v jednotlivých jazycích. Hreflang není hodnotícím faktorem, ale usnadňuje zacílení stránek na správná publika a to s dalšími faktory může mít nepřímý vliv na hodnocení stránky.

Klíčová slova v URL

: Vliv faktoru pro Google
Pozitivní
: Vliv faktoru pro Seznam
Pozitivní

Klíčová slova v URL (nice url) používá jako hodnotící faktor jak Seznam, tak Google. Důležité je pořadí, ve kterém se klíčová slova objeví v adrese URL. Klíčová slova umístěná na dřívějších pozicích v URL mají větší váhu. Pokud se klíčové slovo přesně shoduje s názvem domény, označuje se to také jako doména přesné shody, ale toto

Stavové kódy: 3XX

: Vliv faktoru pro Google
Negativní
: Vliv faktoru pro Seznam
Negativní

Stavový kód 3XX běžný uživatel internetu neuvidí. Tento kód říká prohlížeči, že se má přesunout na jinou URL adresu, kde je umístěn platný obsah. Jedná se o přesměrování, které je použité například z důvodu neexistence původní stránky. Přesměrování přesune na novou lokalitu návštěvníky a pokud přesměrování je 1:1, tak i hodnocení původní stránky. Google doporučuje

Stavové kódy: 4XX

: Vliv faktoru pro Google
Negativní
: Vliv faktoru pro Seznam
Negativní

Tato skupina stavových kódů 4xx označuje chybu na webu a může to znamenat, že například vyhledávač odkazujete na stránku, která už neexistuje. Nejčastějším případem je chyba 404, která může být způsobena vyprodaným produktem, smazanou stránkou a obrázkem, změnou URL bez přesměrování atd. Po zjištění stavového kódu 404 vyhledávače ještě několikrát zkusí stránku navštívit, ale pokud stav

Stavové kódy: 5XX

: Vliv faktoru pro Google
Negativní
: Vliv faktoru pro Seznam
Negativní

Skupina stavových kódů 5xx (chyba serveru) označuje, že server si je vědom toho, že došlo k pochybení nebo je neschopný provést požadavek. Kromě zobrazení stavového kódu může server poslat zprávu obsahující vysvětlení chybové situace a zda je chyba dočasná nebo trvalá. Podobně jako v případě stavových kódů 4XX, to znamená, že nebyl zobrazen správný obsah.

Kanonizace (canonical)

: Vliv faktoru pro Google
Pozitivní
: Vliv faktoru pro Seznam
Pozitivní

Kanonizace (canonical) není přímý hodnotící faktor pro vyhledávače, ale funguje jako doporučení pro upřednostnění jedné stránky před dalšími stránkami se shodným nebo velmi podobným obsahem. Kanonizace se tak dá použít pro ošetření duplicitního obsahu a při správném použití přenést většinu signálů z duplicitní URL na originální. Často se tak stává u redakčních systémů, které vytváří duplicitní URL u produktů umístěných

Doména druhého řádu

: Vliv faktoru pro Google
Pozitivní
: Vliv faktoru pro Seznam
Pozitivní

Doménu druhého řádu (L2 doména) se skládá z prostřední části domény www.collabim.cz a je nejčastěji řešena s ohledem na pozitivní bonus při hodnocení stránek v SEO. Doména druhého patří mezi pozitivně ovlivňující faktory pro SEO a za předpokladu, že dojde ke shodě s dotazem uživatele, tak je vyšší šance, že se zobrazíte na lepší pozici

Doména prvního řádu (TLD)

: Vliv faktoru pro Google
Pozitivní
: Vliv faktoru pro Seznam
Pozitivní

Doménu prvního řádu (L1 doména, nejvyššího řádu) se skládá z první části domény www.collabim.cz a je stanovena internetovou standardizační organizací IANA. Jedná se o tzv.: TLD kódy, které se rozlišují na ccTLD určené pro konkrétní zemi (např. pro Českou republiku je ccTLD kód .cz, pro Slovenskou republiku zas .sk) a globální kódy označené gTLD určené pro

Jak se hýbe český internet? Sledujte denní statistiky!

Zobrazit