Nová tištěná kniha o SEO
SEO Akademie Collabim
S láskou a vidinou klientů píše Collabim Nejpoužívanější český SEO nástroj

Stránkování a řazení e-shopu

Ideálním řešením dle Googlu, které by podporoval i Seznam je defakto zrušení stránkování. Respektive dostat všechny produkty na jednu hlavní stránku výpisu kategorií a umožnit jejich procházení tak, aby se ně dalo proklikat i s vypnutým JavaScriptem. Ostatní stránky typu page=2, page=3 ad., které případně budou existovat, tak mají mít mít kanonizaci na hlavní stránku, která obsahuje všechny produkty. Samotná hlavní stránka bude mít self-canonical, tedy kanonizovat sama sebe.

Tento ideální model pro vyhledávače není ideální pro uživatele s ohledem na dobu načítání stránky s výpisem třeba 2 000 produktů.

Nemáte představu, kolik tržeb ze SEO Vašemu webu či e-shopu měšíčně utíká? Rádi Vám budeme věnovat čas osobně. Ukážeme Vám, o kolik peněz byste mohli každý měsíc vydělat více jen díky SEO! A to ZDARMA. Chci konzultaci ZDARMA >>

Stránkování lze například ošetřit tak, že popisky kategorie u e-shopu budou pouze na první stránce, která bude mít zároveň self canonizaci. Druhou a další stránku můžete ošetřit pomocí  <meta name=”robots” content=”noindex,follow” /> a tagy prev / next, které však nikdy Seznam nepodporoval a Google se od nich také distancoval.

Špatné ošetření, respektive žádné ošetření stránek může vést k tomu, že si vyhledávače sami zvolí z duplicit jednu stránku jako primární a na ní budou vodit uživatele. Například u fashion e-shopu bylo k vidění jak uživatelé chodili místo na první stránku s aktuální kolekcí do poslední stránky, kde majitel e-shopu měl kousky staré 10 let, které nikdo nechtěl a i přes dobrou pozici nebyla stránka konverzní.

Autor faktoru: Jan Vanžura (Collabim) & Tomáš Zahálka (SEO konzultant)

Nemáte představu, kolik tržeb ze SEO Vašemu webu či e-shopu měšíčně utíká? Rádi Vám budeme věnovat čas osobně. Ukážeme Vám, o kolik peněz byste mohli každý měsíc vydělat více jen díky SEO! A to ZDARMA. Chci konzultaci ZDARMA >>

Které vyhledávače tento faktor ovlivňuje?

: Google
Negativně
: Seznam
Negativně

Míra závažnosti: Vysoká
Typ SEO:
Technické (vývojáři)

Příklady z praxe

Na webové stránce Ocelové konstrukce jsme odstranili stránkování. Můžeme lépe filtrovat produkty podle našich požadavků a nemusíme překlikávat ze stránky na stránku. Řešení pro neexistující původní stránky page=2, page=3 jsme vyřešili pomocí přesměrování na hlavní stránku kategorie.

Přidat příklad z praxe

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Jak se hýbe český internet? Sledujte denní statistiky!

Zobrazit