SEO Akademie Collabim
S láskou a vidinou klientů píše Collabim Nejpoužívanější český SEO nástroj

Crawl Budget

Crawl budget (crawl space, crawl time) určuje objem URL, který je schopný vyhledávač projít za určité období pro předání k indexaci a přiřazení ranku. Nejedná se o přímý SEO faktor, který by ovlivňoval pozice ve vyhledávání, ale je to důležitý prvek v rámci SEO, který určuje rychlost zaindexování nových stránek a případnou aktualizaci obsahu.

Mezi klíčové vlastnosti crawler budgetu patří crawl limit, jenž určuje množství procházených stránek, crawl demand, který řeší četnost procházení robotem na základě popularity a množství aktuálního obsahu a ve finále crawl waste, jenž se zabývá procházením zbytečných a neexistujících stránek, čímž svůj crawl limit plýtváte na neužitečný obsah.

Chcete najít tzv. nízkovsící ovoce i na Vašem webu? Test metody Keywod golden ratio aneb Umístění v TOP10 na Google do 39,5 hodiny.

Každý vyhledávač má svůj vlastní algoritmus, s jehož pomocí prochází stránky. Počet stránek, které bude crawler procházet na vašem webu, je úměrný celkové autoritě, kterou váš web získal prostřednictvím příchozích odkazů. Weby s nižší autoritou mají přidělený menší crawl budget, což je logické a bylo to i potvrzeno Googlem.

Nepostradatelnou součástí optimalizace je zajištění procházení jen důležitých stránek (kategorie, produkty, články, homepage, vstupní stránky tvořené parametry) a eliminovat procházení pro vyhledávače zbytečných stránek typu (řazení, zbytečné kombinatoriky parametrů atd.).K usměrnění crawlera slouží příkazy, které se zapisují do souboru robots.txt.

Crawl budget (Zdroj: Google Search Console)
Crawl budget (Zdroj: Google Search Console – Dudlu.cz)

Autor textu: Honza Vanžura & Tomáš Zahálka (SEO konzultant)

Které vyhledávače tento faktor ovlivňuje?

: Google
Pozitivně
: Seznam
Pozitivně

Míra závažnosti: Střední
Typ SEO:
Technické (vývojáři)

Příklady z praxe

Přidat příklad z praxe

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Jak se hýbe český internet? Sledujte denní statistiky!

Zobrazit