Nová tištěná kniha o SEO
SEO Akademie Collabim
S láskou a vidinou klientů píše Collabim Nejpoužívanější český SEO nástroj

Zajímáte se o přesměrování stránek? A děláte to správně?

Jestli jste někdy řešili redesign webových stránek, tak určitě víte, že v určitém bodě nastane část, kde se člověk musí začít věnovat přesměrovávání (redirecting) URL adres.

Shodou okolností jsme tento případ řešili při redesignu naší akademie.

Někdo to řeší zavčasu, má vše připravené a v podstatě ho nic nemůže zaskočit. Naopak někdo jiný to může nechat až na úplný konec, kdy občas vznikají nemalé nepříjemnosti.

Nemáte představu, kolik tržeb ze SEO Vašemu webu či e-shopu měšíčně utíká? Rádi Vám budeme věnovat čas osobně. Ukážeme Vám, o kolik peněz byste mohli každý měsíc vydělat více jen díky SEO! A to ZDARMA. Chci konzultaci ZDARMA >>

Tento článek ale necílí pouze na čtenáře, kteří budou v nejbližší době řešit redesign. Kdokoliv, kdo chce řešit přesměrování efektivně, si z následujících řádků odnese nemalé poznatky.

 

Čemu se vyhnout, co používat za nástroje a celkově jak začít?

Jako nejlepší a nejbezpečnější postup považujeme ten, kdy si před samotným redesignem webových stránek nakopírujete celou webovou stránku k sobě na disk. Po následném redesignu můžete snadno procházet starý web a čerpat z něj.

Abyste předešli vzniknutí chyb 404, tak nejdříve celou (starou) webovou stránku nechte projít nástrojem Xenu(pro OS X Integrity)
PS: Při zadávání vepište webovou stránku, na kterou se uživatel opravdu dostane. (Při zadání collabim.cz se ve skutečnosti uživatel dostane na https://www.collabim.cz)

Jak najít chyby 404?

Nabízí se taky možnost, kdy použijete svoji Sitemapu, ale tam hrozí riziko, že neobsahuje veškeré webové stránky.

Případně můžete objevit chyby pomocí Google Search Console, či Google Analytics. Z naší strany tuto variantu nedoporučujeme, jelikož tyto chyby zjistíte ve chvíli, kdy již někdo přišel na stránku a dostal stavový kód 404.

A z jakého důvodu vůbec věnovat pozornost číslům 404, 301 a 302?

 

V časové ose projektu “redesign webovky” se nacházíme po úspěšném přechodu ze staré verze na novou. Máme uložený seznam všech webových stránek z programu Xenu a jdeme vše importovat do Collabimu. Tento krok provádíme pro kontrolu, jelikož ne vždy Xenu vyhodnotí stav stránky správně.

V Collabimu přecházíme do sekce Jednorázových analýz, kde vybíráme Jednorázovou analýzu URL a vybíráme Analýzu webu – Analýzu titulků atd…

V souboru se zaměříme na sloupec “Status code,” ve kterém se nachází stavové kódy. Hledáme nežádoucí stavové kódy – z pravidla jsou to čísla, která začínají číslem 4.

 

Jak přesměrovat URL

Jedna z možností je vepsat přesměrování přímo do souboru .htaccess přes FTP připojení, například skrze program FileZilla.

Do souboru stačí připsat na úplný konec tento řádek kódu…
RewriteRule ^konktakty.html$ https://www.vase_domena.cz/kontaktujte-nas [L,R=301]

který říká…

“přesměruj https://www.vase_domena.cz/kontakty.html na https://www.vase_domena.cz/kontaktujte-nas”

Číslovka 301, která se nachází na samotném konci řádku, znamená, že toto přesměrování je trvalé. Naopak při použití číslovky 302 říkáte, že toto přesměrování je dočasné a stránka, ze které přesměrováváte, v budoucnu bude opět funkční. Jinak řečeno, aby si ji vyhledávače nechali ve své databázi.

 

Redakční systémy

Jednou z dalších možností je skrze redakční systémy, kterých je na trhu nespočet. Zde záleží na tom, jaký redakční systém používáte.

Pro názornou ukázku zmiňujeme WordPress.

 

V něm máme přidaný plugin Redirection, který nám umožňuje jednoduché přidání přesměrování.

 

Po úspěšném přesměrování zbývá pouze závěrečná kontrola. Tu provedeme jednoduchým opětovným spuštěním analýzy, kterou spustíme v sekci Jednorázové analýzy – Historie měření.

 

Pakliže vše bude v pořádku, pak se můžete radovat. Na závěr pouze podotýkáme, abyste se neradovali příliš dlouho, jelikož chyby se vždy můžou vyskytnout a tak minimálně pravidelně kontrolujte Google Search konzoli, aby vám něco neuniklo.

Není vám něco jasné? Podívejte se na video, kde názorně vše ukazujeme.

Nemáte představu, kolik tržeb ze SEO Vašemu webu či e-shopu měšíčně utíká? Rádi Vám budeme věnovat čas osobně. Ukážeme Vám, o kolik peněz byste mohli každý měsíc vydělat více jen díky SEO! A to ZDARMA. Chci konzultaci ZDARMA >>

Další články

Jak se hýbe český internet? Sledujte denní statistiky!

Zobrazit