SEO Akademie Collabim
S láskou a vidinou klientů píše Collabim Nejpoužívanější český SEO nástroj

S Collabimem k 420% zlepšení tržeb

Jak je s Collabimem možné se troškou práce dostat až ke 420% zlepšení tržeb jednoho menšího webu? Adam Klatovský nám popsal, jak dokázal na projektu lenia-yoga.cz zlepšit tržby až o úžasných 420% a jak mu Collabim pomohl zlepšit organické návštěvnosti u dalších jeho projektů.

Lenia-yoga

Projekt lenia-yoga.cz patří mé ženě a běží už tři roky. Já jsem působil ve větších internetových agenturách a před 5 roky jsem vstoupil do online marketingu a projektem lenia-yoga jsem začínal svou dráhu na volné noze. Žena si během mateřské udělala elektronický kurz na jógu, kterou už dlouhé roky cvičila, a všechno jsme to rozjeli. Ze začátku byla myšlenka, jak vytvořit webové stránky. Ty jsem postavil na systému na platformě Wix.com a pak už nastoupil na řadu Collabim.

Chcete najít tzv. nízkovsící ovoce i na Vašem webu? Test metody Keywod golden ratio aneb Umístění v TOP10 na Google do 39,5 hodiny.

Tímto se popírá spoustu tvrzení, že se na Wixu se nedá udělat SEO, navíc tam teď mají zajímavou věc. Je to SEO Battle, kdy se vybrali zástupci z předních světových agentur. První skupina své weby provozuje na WordPressu, druhá pak na Wixu a teď po roce se bude vyhodnocovat, kdo vyhrává. Předpokládám, že to bude opět Wix.

Nyní ale k projektu. Od roku 2017, kdy začala lenia-yoga fungovat můžeme sledovat nárůst organické návštěvnosti, která nám aktuálně dělá nejhlavnější zdroj uživatelů.

 

Návštěvnost

A jak jsme se dostali k tomu, aby ta návštěvnost začala růst? Primárně klíčová slova spojená s jógou. Kde nám následně pomohl Collabim. Díky našeptávači dotazů z vyhledávání, který doporučuje ostatní klíčová slova i s hledaností. To je právě to, kvůli čemu veškeré projekty, na kterých pracuju, využívají Collabim. Protože jinak můžete jen hádat, když nevíte, jaké slovo lidé hledají.

Konkurence a klíčová slova

Díky Collabimu sledujeme konkurenci. Tato funkce nám pomůže zjistit, na jaká klíčová slova mají konkurenti lepší pozice, což je pro nás inspirace. Díky tomu se zaměřujeme na klíčová slova, která nemají tak velkou konkurenci, ale jsou poměrně dost vyhledávaná. Např. cviky na střed těla, což bylo klíčové slovo, kde naše konkurence neměla žádný obsah. Začali jsme tedy tvořit články, kde jsem připravil osnovu obsahu a žena do nich vložila svou odbornost.

Jak takovou osnovu vytvořit?

Vždycky musíte vytvářet obsah pro svou cílovou skupinu. Například u klíčového slova „cviky na střed těla“ bude chtít uživatel vědět, jak to má cvičit, v čem to pomůže, jaké jsou nejčastější cviky apod. To znamená, podívat se na slova, která jsou hledaná a která Collabim doporučil a která by měla být zahrnuta v obsahu. Důležité je si uvědomit, co za tím slovem člověk spatřuje, když jej zadává do vyhledávače. Tvoříme proto obsah pro uživatele, a ne pro vyhledávací roboty.

Já sám na jógu odborník nejsem. Takže to, o čem by ten článek měl být, jsem připravil na základě dat, která nám Collabim dal, a zbytek už dělal potom někdo, kdo tomu rozumí. V našem případě žena, která jógu léta cvičí. Nakonec je to o tom, vytvořit si obecnou osnovu. Může to být jako šablona pro ostatní byznysy a potom s těmi daty pracovat dál a dělat to, co Collabim říká.

Štítky

Díky možnosti štítkování si vytipujete oblast klíčových slov a hned vidíte, kde mají Vaši konkurenti navrch. Doporučuji vždy sledovat ty konkurenty, kteří jsou lepší a ne ty, kteří jsou horší. Ti Vám sice umožní se poplácat po rameni, ale žádný výsledek to nepřinese. Kdežto při sledování lepších konkurentů, než jste vy, můžete odkoukávat a monitorovat, v čem jsou jejich stránky lepší.

Vždycky se zamyslete sebekriticky a odpovězte si na otázku: V čem je web Vašeho konkurenta pro návštěvníka potažmo uživatele lepší než můj, a proč ho Google či Seznam upřednostňuje ve vyhledávání na lepších pozicích.

V přehledu klíčových slov je možné zapnout i další sloupečky. Ve spojitosti s klíčovým slovem vidíte i návštěvnost, či míru okamžitého opuštění a opět se zde dají číst zajímavá data. Určitě doporučuji NEvyhodnocovat klíčová slova jen na základě hledanosti a konkurenčnosti!  Zde do toho vstupují i další metriky, které můžou být pro web hodně kritické z hlediska ekonomické návratnosti.

Růst pozic

Na grafu vidíme vzrůst pozic klíčového slova power jóga, kterou v rámci České republiky hledá 1900 lidí měsíčně, ale my jsme zaměření na liberecký kraj, takže je to lokální byznys a máme v Collabimu díky geolokačnímu cílení nastavené sledování pouze pro Liberec.

Geolokační cílení

Collabim umožnuje, určit si přímo oblast vyhledávání podle měst. Díky tomu vidíme výsledky, které jsou z hlediska Google cílené přímo na Liberec.

Seznam bohužel nemá žádné geolokační cílení, ale je vidět, že se podařilo i na Seznamu dosáhnout velmi dobrých pozic. Na náš web ovšem primárně přicházejí uživatelé z Googlu.

Proměnlivá hledanost

 

V Collabimu můžeme sledovat i trend hledanosti určitého klíčového slova. Tato sezónnost je dobrá i pro ostatní byznysy. Ve spojitosti s jógou je vidět, jak se kulminuje zájem o to cvičit. Například novoroční předsevzetí, kdy se lidé rozhodnou začít na sobě pracovat. Pro jiné byznysy jsou zase jiné milníky.

Nyní už jsou kapacitně kurzy totálně naplněny. Nemáme spuštěný žádný marketing. Občas přidáme příspěvek na Facebook, ale žádnou cílenou reklamu neprovozujeme. Takže lze říci, že 95% toho, co web generuje, přichází právě z přirozeného vyhledávání.

Rozložení pozic

Tyto grafy jsem i mým dalším klientům vždycky prezentoval tak, že čím víc zelená, tím lépe. Takové základní vysvětlení. Teď v novém Collabimu přibyly dva koláčové grafy po stranách, na kterých je vidět ještě výrazněji, že ta zelená, která byla zhruba 25%, vzrostla na téměř 50%. A ta červená značí logicky něco špatného, tedy že počet Vašich klíčových slov je na třetí a víc stránce vyhledávání. Což prakticky znamená, že to nikdy nikdo nenajde a pravděpodobně z toho žádná návštěvnost nepřijde. Tento kus se tedy razantně zmenšil a to se jedná období posledního půlroku.

Nárůst tržeb

A co nám optimalizace přinesla v horizontu peněz? Na začátku to byl pouze malý projekt manželky při mateřské. Její původní zaměstnání, ve kterém byla před mateřskou, končilo klidně až v 19 h. Ale hlavní motivace byla rozjet tento projekt tak, aby byla pánem svého času. Začínali jsme s otevřenými lekcemi. To znamená, že jógu cvičí veřejnost, je tam víc lidí, a taky jsme začali dopoledne vytěžovat individuálními lekcemi a cvičením ve firmách.

Za poslední tři roky se počet lekcí zněkolikanásobil. Ruku v ruce s tím pak samozřejmě jdou i hodinové sazby, resp. ceny za lekce. Teď je žena na vrcholu kapacity, kterou je ochotná do toho vkládat. Možná by se nabízela otázka, jestli jsme nezdražili příliš málo, ale na Liberec asi s největší pravděpodobností ne.

Tržby se nyní pohybují okolo 16 tis. týdně, které se udrží díky webu a organického vyhledávání. Navíc když se lekce naplní, tak už tak zůstanou. Ten „odpad“ je velmi malý, takže Collabim pomohl přirozeně naplnit lekce.

 

A kolik je za tím práce? Z mého pohledu bylo nejvíc práce donutit ženu psát články na blog. Tu odbornost do toho nejsem schopen vnést. Vždycky ten obsah musí být jedinečný a zajímavý. Já můžu dát tipy, jakou cestou jít, ale pak tu odbornost musí dodat klient. Ale to je věc, kterou jsme dělali rok, rok a půl. Nyní jsme museli přestat ten blog psát, protože čím víc obsahu, tím více organických návštěv.

Z hlediska managementu to nebylo tak náročné, protože Collabim, který stojí primárně za těmi všemi tipy, ušetří strašně moc času.

Časová investice

První půlrok byl intenzivní z hlediska tvorby webu, obsahu, tvorby článků na blog… zhruba 10hodin týdně, takže 40 h měsíčně. Nyní už je to jen otázka dvou hodin nějakých úprav, udržování a zvládání zájmu lidí. Jen tady musím ještě zmínit, že power jóga je obor, který trenduje, takže je to opravdu jednoduché. Jsou projekty, kde půlrok nestačí, ale když se to udělá dobře na začátku, tak se to vždycky v tom čase vyplatí.

Projekt Cavalier

V Collabimu teď sleduju 11 projektů a proklikávat projekt po projektu, abych zjistil, co se tam vlastně děje na nějaké denní bázi, k tomu přesně slouží dashboard. Přehledně vidím u všech projektů, co se tam děje, jak to roste.

Projekt Cavalier jsme začínali v obýváku, kdy klient pro své zákazníky měřil na míru košile a obleky. Na začátku byla opět myšlenka: „Pojďme věnovat energii do SEO.“ Vytipovali jsme si pomocí Collabimu klíčová slova a zaměřili jsme se díky frameworku see-think-do-care na návody, jak si uvázat kravatu, jak se obléci na svatbu apod. V té době to moc lidí nedělalo. Teď to jsou klíčová slova, která generují velkou část návštěvnosti webu, resp. aktuálně organická návštěvnost převýšila už i placené vyhledávání a to není projekt, do kterého by se investovaly měsíčně malé peníze. A přesto je to hlavní zdroj návštěvnosti.

Štítkování

Čím víc klíčových slov, tím je potřeba to rozčlenit do nějakých logických celků. Takže máme okolo 30, 40 slov v rámci jedné skupiny.

Když řešíme pro příklad kampaň na kabáty, podívám se na klíčová slova ve spojitosti s kabáty a tady je zase vidět ukazatel sezónnosti. Je možné opět vytrasovat, kdy lidé začínají koupi kabátů řešit. Není to jen listopad, je to klidně i srpen. Samozřejmě, bavíme se o SEO, takže nestačí se podívat dneska: „Hele za měsíc nám to začíná, měli bychom začít něco dělat“. Je potřeba to řešit trochu dopředu. Ale když to jsou projekty, o které se staráte déle, tak víte, že to přijde.

Empatia.cz – Collabim a design webu

Další web pro příklad. Tento je starý dokonce 25let. Je to projekt Empatia, který se věnuje celostnímu zdraví. Na tento web chodí skoro 200 tis. lidí měsíčně. Je to pravidelná klientela, která tam chodí za specifickým obsahem. A tento web ukazujeme, protože teď probíhá redesign těchto stránek.

U tohoto projektu jsem na pozici projektového manažera, který to vše koordinuje. A jednou ze zajímavostí toho projektu je, že tam nejsou žádné reklamy, 100% běží přes organické vyhledávání. Takže při tom redesignu je důležité, aby se neztratily pozice ve vyhledávání. Ve spojitosti s tímto webem je na Google indexováno 11 tis. stránek, takže nevím, jak bychom tohle bez Collabimu pohlídali.

Další ukázka toho, jak se dá Collabim použít. Člověk si může říct: „My teď Collabim nepotřebujeme, protože teď předěláváme web.“ To je strašně hezké, ale je to, jako když teď vjíždíme na dálnici, zrychlujeme na 130, tak zavřeme oči a budeme doufat, že tu další zatáčku projedeme sami. A to je přesně tenhle případ.

Další články

Jak se hýbe český internet? Sledujte denní statistiky!

Zobrazit