S láskou a vidinou klientů píše Collabim Nejpoužívanější český SEO nástroj

3) Co s tím webem inski.cz tedy budeme dělat?



Článek je součástí marketingové reality show Collabimu.

INSKI.cz je jeden z vás, má stejné problémy jako vy, pojďte se s námi podívat, jak je řeší!

V Minulém díle jsme probírali závěry ze vstupní mini-analýzy zejména z Google Analytics.  Dnes se podíváme na to, co jsme se zjištěnými závěry začali dělat.

Nevýhody jednostránkového webu

Za posledních několik let mé práce v oboru jsem neviděl, že by se na jednostránkové prezentaci dalo dlouhodobě dělat úspěšné a ekonomicky efektivní SEO. Právě jednostránková prezentace byla hlavním kamenem úrazu INSKI. Už v minulém díle této marketingové show jsme byli šokováni meziročním poklesem návštěvnosti webových stránek a dnes začneme pracovat na pokusu o nápravu.

Na původní podobě webu z léta 2018 je patrné zejména to, že jedna sekce navazuje na druhou. Není zde příliš prostoru na rozepsání, a tím pádem na vkládání vhodných klíčových slov a slovních spojení, další porovnání a tak podobně. U jednostránkové prezentace spatřuji hlavní problém v tom, že máte k dispozici pouze jeden title, jeden nadpis h1 a jeden description – což je v praxi mnohdy jediné SEO u podobných projektů.

 

Druhotným problémem potom byla rychlost načítání webových stránek, protože stránky nahuštěné tolika fotkami najednou se prostě nemůžou načítat rychle. To může způsobit problém na mobilním zařízení, které tvoří nezanedbatelnou část návštěvnosti webu inski.cz (stabilně kolem 37% veškeré návštěvnosti).

 

Dalibor Jaroš radí
Rychlost načítání s ohledem na obrázky (velikost a množství) lze řešit pomocí technologie lazy-loading, nicméně mnoho webů v kategorii pod 20 tisíc korun touto vychytávkou nedisponuje, doporučil bych tedy spíše použití méně obrázků, které budou komprimované a zmenšené na rozumnou velikost (dle zařízení uživatele).

Na jednostránkovém webu se vám pak navíc těžko vyhodnocuje míra okamžitého opuštění, která se logicky pohybovala kolem 85%. Automaticky tak ztrácíte informaci, které stránky jsou populárnější a mají lepší tendenci udržet návštěvníka na webu – dovést ho ke kýženému cíli, tj. konverzi. Jenom pro vyjasnění celého obrázku a situace: aktuálně nejvíce času v INSKI tráví děti, které na dětských kroužcích od pondělí do čtvrtka pilují techniku lyžování. Tato aktivita je hlavní nosnou částí tržeb, ale samozřejmě si přejí mnohem více klientů.

Dalibor Jaroš radí
Pokud chcete u jednostránkového webu měřit smysluplně bounce rate, doporučuji nasadit odeslání eventu do Google Analytics buď po určitém čase uživatele na stránkách či po dosažení určité části stránky (např. 25% celé výšky prezentace). Více informací se můžete dočíst v pecka článku Miroslava Pecky na téma bounce rate.

Marketingový dotazník

Abych měl lepší představu o způsobu jakým se na internetu pohybují, cílech a praktikách, přešli jsme k marketingovému dotazníku, který jsem kdysi používal u klientů s nižšími investicemi na marketing. Jeho výhodou je, že je poměrně krátký a velmi rychlý na vyplnění. Třeba vás vyplněný dotazník můžete inspiruje k vytvoření vlastního dotazníku pro práci s klienty.

 

 

Michal Krutiš radí
Pokud jste aktivní v marketingu delší dobu, může se vám hodit hlubší zamyšlení a využijete obsáhlejší dotazník.

Na schůzce z 16. 10. jsme se zaměřili také na to, jaké máme akviziční kanály, kdo bude vlastně náš tým, kdo se bude na marketingu podílet a definovali jsme si hlavní cíl webu. Při našem snažení se zaměříme na jednu jedinou smysluplnou oblast, zvyšování počtu rezervací pro individuální lyžování. To je oblast, která INSKI dlouhodobě trápí nejvíce.

Při procházení dotazníku a díky diskusi nad zjišťovacími otázkami jsme se dostali i k tomu, že v INSKI existuje veliká flexibilita v oblasti cenotvorby. Nabízejí totiž permanentky za nižší ceny, než jak bylo uváděno na původních webových stránkách. Z mé praxe vychází, že toto je většinou základní kámen úrazu veškerého internetového marketingu. Mnoho majitelů, zejména menších podniků, má perfektně zpracovanou marketingovou strategii a prodejní komunikaci. Bohužel, jenom ve své hlavě. To, že by přesně tak jako oni měl mluvit i jejich web, je odsunuto na vedlejší kolej.

Na závěr jsme si stanovili role pro náš marketingový projekt. Já budu mít na starosti internetový marketing a programování necháme na Daliborovi (CEO Collabimu, přes 5 let se živil výhradně tvorbou webů). Lyžařská instruktorka Veronika bude mít na starosti Facebook a obsah. Majitel Petr bude dělat všechno ostatní, co bude třeba.

 

Den první – večer 16. 10. 2018 (10 min.)

Ještě ten samý večer jsem napsal na hosting a požádal o zřízení separátního FTP přístupu a převodu webu na https, nasazení Google Search Console, která na projektu úplně chyběla (jestli sami tuto službu ještě ignorujete přečtěte si velmi podrobně zpracovaný návod Jak  vložit kód Google Search Console). K čemu jsem ji potřeboval a proč tak hodně rychle si vysvětlíme později.

 

Den druhý – 17. 10. 2018 dopoledne (55 min.)

Na pořadu druhého dne byla příprava marketingového plánu, podle kterého pojedeme. Patřím totiž mezi ty typy, které mají vždycky všechno rádi ve škatulkách, ideálně v nějakých úkolovnících. V první fázi jsem sepsal základní akviziční možnosti:

Cíl webových stránek: Zvýšit počet rezervací pro individuální lyžování.

Hlavní prodejní výhody:

  • jediný simulátor lyžování na jihu Čech  
  • levnější než jet na Kramolín (středisko na Lipně)
  • dostupnost v jakémkoliv ročním období
  • instruktor a komplet vybavení v ceně – vystoupím z auta/MHD a jezdím!
  • kroužky pro děti a tábory

Analýzu jsem rozdělil na dvě části: co potřebujeme z hlediska marketingu a na co se zaměříme u nového webu.

Bude potřeba analýza klíčových slov

V rámci marketingu je to jednoznačně analýza klíčových slov, bez které se těžko posuneme dál.

Z hlediska samotného webu je to hlavně návrh architektury, neboli stromu stránek. Dále je třeba definovat obsah jednotlivých podstránek webu. U každé podstránky jsem si položil tři základní otázky:

  • Co je cílem této konkrétní stránky?
  • Co zde lidé mají najít?
  • Jaké použijeme argumenty?

Michal Krutiš radí
Pokud neplánujete investici do marketingu ve statisících za rok, stačí základní seznam marketingových kroků. Pokud investujete do marketingu vyšší částky, věnujte čas zpracování podrobnějšího marketingového plánu.

Toto je výsledný dokument „Marketingový plán INSKI„..

V dalším díle naší marketingové reality show se podíváme na to, jak dát dohromady jednoduchou analýzu klíčových slov během tří hodin. Jak ji použít v rámci vytváření obsahu.  

Ukážeme si první wireframe (drátěný model – návrh webu), se kterým jsme se konečně mohli vrhnout pořádně do práce.

Stav souboje vyhledávače vs. INSKI.cz (zatím)
1:0

 

Na projektu se podílí

Michal Krutiš - marketingový stratég
Online marketingová strategie je náročná disciplína. Energii i rozpočet je třeba směřovat správným směrem. Pomohu vám dosáhnout lepších výsledků, rychleji růst, získat nové zákazníky a osvojit si nový pohled na věc.
www.krutis.com

 

Dalibor Jaroš - CEO Collabimu
Internetový marketing není raketová věda Jsem přesvědčen, že z vašeho byznysu na internetu dokážete udělat stroj na peníze i s omezeným rozpočtem. Stačí zjistit, které kolečko promazat více, než jiné. Nejdůležitější je ale nebát se zkoušet nové věci a na prvním místě mít vždy svého zákazníka.
www.collabim.cz

 

Všechny články marketingové reality show přehledně

Další články

Jak se hýbe český internet? Sledujte denní statistiky!

Zobrazit