Nová tištěná kniha o SEO
SEO Akademie Collabim
S láskou a vidinou klientů píše Collabim Nejpoužívanější český SEO nástroj

Bounce rate: co to je?

Bounce rate neboli míra okamžitého opuštění je podíl návštěvníků vstupní stránky určité domény, kteří před opuštěním stránky neprovedli žádnou další interakci (např. neklikli na obrázek nebo na další odkaz), ale rovnou opustili váš web přes tlačítko zpět nebo úplně zavřeli stránku / prohlížeč. Údaje o bounce rate jsou k nalezení v Google Analytics a vypočítá se jako podíl návštěv.

Příklad výpočtu: Web navštívilo 100 lidí a 30 z nich udělalo nějakou akci (tzn. ji 70 neudělalo), míra okamžitého opuštění je 70 %.

Nemáte představu, kolik tržeb ze SEO Vašemu webu či e-shopu měšíčně utíká? Rádi Vám budeme věnovat čas osobně. Ukážeme Vám, o kolik peněz byste mohli každý měsíc vydělat více jen díky SEO! A to ZDARMA. Chci konzultaci ZDARMA >>
Ukázka bounce rate v Google Analytics (GA: Tomáš Zahálka)

Matt Cutts se většinou vyhýbá přímé odpovědi na to, zda bounce rate je součástí algoritmu a celkový postoj Googlu je takový, že data z GA nejsou součástí hodnotícího algoritmu. Pravda však může být někde jinde a přinejmenší by měl sloužit jako interní hodnotící ukazatel. Zároveň je třeba brát v potaz, zda-li uživatel dosáhl svého cíle po přečtení článku a odešel, tedy trávil na webu určitý čas, nebo po vstupu na stránku se během pár vteřin vrátil do výsledků vyhledávání (v té chvíli řešíme dwell time).

Bounce rate může brát jako podpůrný ukazatel, který například u one-page webů bude mít vždy 100% hodnoty a přesto daná stránka může být velice kvalitní a dobře hodnocena. Zároveň je vhodné každou stránku optimalizovat po SEO / UX stránce tak, aby plnila své cíle, což ve většině případů je další interakce (přečtení dalšího článku, přechod do košíku, přechod z článku na produkt, ceník atd.).

Autor textu: Honza Vanžura & Tomáš Zahálka (SEO konzultant)

Nemáte představu, kolik tržeb ze SEO Vašemu webu či e-shopu měšíčně utíká? Rádi Vám budeme věnovat čas osobně. Ukážeme Vám, o kolik peněz byste mohli každý měsíc vydělat více jen díky SEO! A to ZDARMA. Chci konzultaci ZDARMA >>

Které vyhledávače tento faktor ovlivňuje?

: Google
Pozitivně
: Seznam
Bez vlivu

Míra závažnosti: Nízká
Typ SEO:
Obsahové (copywriteři)
Off-page (linkbuildeři)

Příklady z praxe

U jedné kategorie e-shopu zaměřeného na prodej šperků výrazně vzrostl Bounce Rate. Bylo to způsobeno výpisem ne příliš atraktivních produktů na prvním místě.

Přidat příklad z praxe

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Jak se hýbe český internet? Sledujte denní statistiky!

Zobrazit