Nová tištěná kniha o SEO
SEO Akademie Collabim
S láskou a vidinou klientů píše Collabim Nejpoužívanější český SEO nástroj

Google nezajímá co je na obrázku

Algoritmus webového vyhledávání Google se vůbec nezajímá o to, co je na obrázcích na webu. Nehodnotí, zda je obrázek “hezký” nebo “ošklivý” a co konkrétně se na něm nachází. Vyplývá to z vyjádření John Mueller při pravidelném Search Central SEO hangout s Googlem. Z vyjádření tak vyplývá, že by Google nijak neměl přihlížet k tomu,… Detail článku »

Google – Slučování výsledků ve vyhledávání

V poslední době jsme zaznamenali, že Google slučuje některé výsledky ve vyhledávání. Pravděpodobně ke sloučení přistupuje v momentě, kdy pro dané klíčové slovo existuje více odpovídajících vstupních stránek pro jeden web.  Jak takové sloučení vypadá? Zkuste si do Google zadat “collabim hodnocení”. Pravděpodobně uvidíte tento výsledek Všimněte si stránky na druhé pozice, pod kterou je… Detail článku »

Zpoždění dat v Google Search Console

Google Search Console (GSC) zaznamenala v posledních dnech větší zpoždění v reportování dat, než je obvyklé. Ověřovali jsme si tento výpadek přímo v naší GSC a poslední zobrazená data evidujeme ke dni 17.9.2021. Je zde tedy již 5 denní prodleva. Není se však čeho obávat. Podle oficiálního vyjádření na Twitteru Google Search Centra tento výpadek… Detail článku »

Konec AMP

V dubnu letošního roku Google oznámil změny v souvislosti s AMP (Accelerated Mobile Pages). Z těchto novinek je patrné, že ikonce blesku u stránek s AMP již pravděpodobně odzvonilo. Ikona s námi vydržela pouhých 5 let.  Konec privilegizace webů s AMP Google tuto změnu oznámil v návaznosti se změnou hodnocení webů pro rankování v SERPu,… Detail článku »

Jak rychle Google zjistí změnu strukturovaných dat?

Pokud alespoň občas změníte například titulek, popisek stránky nebo produktu, určitě sledujte za jak dlouho Google změny zpracuje. Někdy to trvá pár minut (pokud necháme stránku znovu zaindexovat přes GSC) a jindy to může být klidně týden a déle. Jednotlivé úpravy jsou jedna věc, ovšem co když uděláme velkou změnu napříč celým webem a ještě… Detail článku »

Nový podvod? Email vyhrožuje negativním SEO

Dnes se na české SEO skupině objevil příspěvek od Davida Dvořáka, který sdílel email od své kolegyně. Email, který je dle obsahu od SEO specialisty z Pákistánu, začíná celkem nevinně. “SEO specialista” prosí o hodnocení na určitých stránkách, like na Facebooku a Instagramu a backlink na určitou stránku. Zajímavé to začíná být ke konci emailu…. Detail článku »

Blíží se termín pro Mobile-first indexaci

Revidovaný termín pro spuštění jednotného Mobile-first indexování od Google přijde v příštích několika týdnech. Google uvedl, že jde 100% do indexování nejprve pro mobilní zařízení. Google posunul termín ze září 2020 na březen 2021. John Mueller z Googlu uvedl, že březen 2021 je přibližný termín. John byl dotázán, zda budou všechny weby indexovány mobilním robotem od 1. dubna 2021. John na… Detail článku »

Google snížil počet zobrazení featured snippets ve vyhledávání

Zdá se, že Google od 19. února 2021 ve výsledcích vyhledávání zobrazuje méně featured snippets. Zahraniční systémy, které sledují vybrané úryvky, všechny vykazovaly výrazný pokles procenta výsledků vyhledávání pomocí doporučených úryvků. Mozcast vykazuje pokles o 7,5% výsledků vyhledávání s vybranými úryvky na 4,5% výsledků vyhledávání s vybranými úryvky: RankRanger vykazuje pokles o 9,5% výsledků vyhledávání s vybranými úryvky na… Detail článku »

Průzkum: 62% uživatelů se rozhoduje k nákupu podle fotek

Většina spotřebitelů si produkt koupí s větší pravděpodobností, pokud uvidí fotografie pořízené jinými zákazníky. Nový přehled ukazuje, že obsah vytvářený uživateli, například fotografie nahrané zákazníky, hraje při rozhodování o nákupu významnou roli. eMarketer uvádí, že 62% spotřebitelů tvrdí, že si produkt koupí s větší pravděpodobností, pokud si nejdříve mohou prohlédnout fotografie a videa zákazníků. Výsledky… Detail článku »

John Mueller: Celkový počet zpětných odkazů není důležitý

Celkový počet odkazů směřujících na web je pro Google irelevantní ve vyhledávání, říká John Mueller. John pokračuje tím, že na celkovém počtu zpětných odkazů, které má web, na algoritmu vyhledávání vůbec nezáleží. Jeden dobrý odkaz z relevantního webu může být efektivnější než miliony odkazů nízké kvality. Toto uvedl Mueller během hangoutu SEO Centra vyhledávání Google zaznamenaného 19. února. Jeden… Detail článku »

Jak se hýbe český internet? Sledujte denní statistiky!

Zobrazit