Nová tištěná kniha o SEO
SEO Akademie Collabim
S láskou a vidinou klientů píše Collabim Nejpoužívanější český SEO nástroj

K zamyšlení: Měl by Google zcela odtajnit kritéria rankingu stránek?

Nikdo, kromě vývojářů Googlu, nezná kompletní kritéria, která Google algoritmus používá pro organické rankování stránek. Možná vás napadlo, že si tím Google chrání své know-how a nechce, aby kdokoliv mohl tento algoritmus napodobit.  Je za tím něco jiného. Google tvrdí, že pokud by dal k dispozici 100 % informací o tomto algoritmu, tak by to… Detail článku »

Miniatura obrázku ve výsledcích vyhledávání

Už jste si toho také všimli? Google začal pro některé výsledky v SERPu zobrazovat vedle URL adresy také obrázek. Narazili jsme na to během jedné ze středečních SEO konzultací, které zdarma pořádáme každý týden pro studenty SEO tréninku. Konkrétně jsme řešili, proč některé zobrazené výsledky na vyhledávací dotaz “dárkový kanystr” Google zobrazuje společně s miniaturou… Detail článku »

Zase ta GSC – výpadek 16.12.2021

Zasáhl Vás také výpadek Google Search Console? Od včerejšího (16.12.2021) brzkého odpoledne si řada SEO specialistů začala na Twitteru stěžovat na totální výpadek GSC. Stránka se ani nenačetla. Později tento problém potvrdil i samotný Google na svém Twitteru s ujištěním, že na odstranění potíží pracují. Za poslední měsíce to není jediný problém v Google Search… Detail článku »

Mýtus vyvrácen: Google hodnotí Vaše stránky dle IP adresy

Google při rankingu Vašich stránek přihlíží k IP adrese. Starý mýtus, jehož vyvrácení se k Vám možná ještě nedostalo. Začněme ale od začátku. Proč by to vůbec mohla být pravda? Pojďme se společně dnes zamyslet. Co když Váš web běží na serveru, který sdílíte s dalšími 499 weby a 90 % z nich jsou porno… Detail článku »

Weby bez negativních recenzí působí méně důvěryhodně

Google aktualizoval nápovědu a nově v ní uvádí, že weby s mixem pozitivních a negativních recenzí bere jako více důvěryhodné.  Konkrétně Google v dokumentaci uvádí, že: “Recenze jsou důležité pro potenciálního zákazníka, pokud jsou upřímné a objektivní. Zákazníci považují mix pozitivních a negativních recenzí za důvěryhodnější. Vždy můžete zákazníkovi na recenzi odpovědět,  ukázat tak Váš… Detail článku »

Google testuje vizuální vyhledávání

Google začal testovat vyhledávání pomocí ikony foťáku pro mobilní zařízení. To znamená, že některým uživatelům Googlu se v okně pro zadání vyhledávacího dotazu zobrazuje toto tlačítku. Pokud na něj kliknout, tak mají možnost pořídit fotku a Google podle této fotky doplní vyhledávací dotaz a ukáže relevantní výsledky. Standardní vyhledávání: Vizuální vyhledávání:   Pravděpodobně ještě nějaký… Detail článku »

Google testuje protokol IndexNow

Před pár dny jsme Vás informovali o protokolu IndexNow, který zatím podporují pouze vyhledávače Bing a Yandex. Při nastudovávání informací o IndexNow asi nejeden SEO specialista a správce webu vyslovil zbožné přání “Kéž by tohle zavedl i Google”  Možná se dočkáme! Google v posledních dnech potvrdil, že protokol IndexNow začal také testovat. To by mohlo… Detail článku »

IndexNow – přikažte robotům navštívit Vaše stránky

Jak dlouho Vám naposledy trvalo, než si vyhledávač všiml, že máte novou stránku nebo nějakou změnu na již indexované stránce? U nás to bylo více jak měsíc, a to jsme novou stránku poslali k indexaci přes GSC. Za takovou dobu se toho může změnit opravdu hodně. Třeba když cílíte na klíčové slovo s nízkou konkurencí… Detail článku »

Google zredukoval podporovaná strukturovaná data

Dle oficiálního dokumentu o novinkách na Google došlo k odstranění 12 typů strukturovaných dat. Test rozšířených výsledků již nebude u stránek s těmito strukturovanými daty zobrazovat upozornění na chyby v kódu právě strukturovaných dat. Ani ve výsledcích vyhledávání nebudou nadále tato odstraněná strukturovaná data zobrazována a podporována.  Co bylo odstraněno: HowTo: description field. QAPage: mainEntity.suggestedAnswer.author,… Detail článku »

Google neklasifikuje typ webů podle použité technologické platformy a infrastruktury

Na trhu je mnoho technologických platforem, na kterých si můžete svůj web vytvořit. Každá z nich původně vznikla se zaměřením na určitý okruh či téma webu, jako je například blog, e-shop a další. Pro Google by tak bylo velice snadné klasifikovat weby podle toho, na jaké platformě byly vytvořeny. To by ale znamenalo míchání hrušek… Detail článku »

Jak se hýbe český internet? Sledujte denní statistiky!

Zobrazit