SEO Akademie Collabim
S láskou a vidinou klientů píše Collabim Nejpoužívanější český SEO nástroj

Google Search Console má nové reporty

Google oznámil nové přehledy v Google Search Console, které vám pomohou optimalizovat vaše snippety.    Úryvky recenzí Nový přehled úryvků recenzí je dostupný pro weby, které využívají recenze nebo hodnocení produktů v strukturovaných datech. Report také zobrazuje upozornění či chyby a samozřejmě také správně fungující stránky. Pokud vám Search Console hlásí u některých stránek chyby,… Detail článku »

Meta description a Brand má největší míru prokliku

Proběhla zahraniční studie společnosti Ignite Visilibity, kde skupina pěti set účastníků ve věku 25 až 60 let měla odpovědět na několik otázek ohledně vyhledávání a uživatelské přívětivosti Googlu.   Největší vliv na prokliky? Výsledky jsou takové, že 62,9% dotázaných uvedlo, že jejich rozhodnutí nejvíce ovlivní meta description, čili popis, 24,2% by kliklo na odkaz na… Detail článku »

Deduplikace Featured Snippet a změna v měření Collabimu

Hodně se v posledních dnech řešila změna duplicitních Featured Snippet (Vybrané úryvky) ve vyhledávání. Google totiž provedl úpravy a nevydal žádné prohlášení. Změnu tak vypozorovali až uživatelé a Google poté musel stále odpovídat na stejné otázky na Twitteru. Featured Snippet v krátkosti: Při zadání některých vyhledávacích dotazů se v horní části SERPu objeví blok s… Detail článku »

Google Search Console má novou funkci

Google přidává do Google Search Console další nástroj, který má hned tři funkce.   Nové funkce v Google Search Console umí zablokovat určité URL z vyhledávání, ukázat starý obsah a filtrovat ho pomocí SafeSearch. Kde najít tento nástroj? Samozřejmě v Google Search Console, v části “Index”, pod českým názvem Odebrání Dočasná odstranění Tato funkce umožňuje rychle… Detail článku »

Jak na mobile-first? Google vydal upravené rady pro vývojáře.

Google včera (22.1.2020) vydal na svém Twitteru oznámení, že vytvořil “významné aktualizace” ve svém dokumentu o mobile-first index pro vývojáře.  Nový dokument si můžete prohlédnout zde. Poslední aktualizaci tohoto dokumentu byla v říjnu 2019. Ihned se začalo řešit, jaké Google provedl změny a doporučení pro tvůrce webů. Níže Vám přinášíme soupis těch nejzásadnějších rad.  … Detail článku »

Koho nejvíce zasáhl nejnovější update od Googlu?

Již je to několik dní, kdy Google vydal svůj core update pro leden 2020. Nyní již přicházejí první výsledky z měření dat. Pojďme se podívat, na koho nejvíce aktualizace zapůsobila.  Server searchengineland oslovil několik společností a poprosil je o jejich výsledky měření.  Mordy Oberstein z RankRanger vyhodnotil aktualizaci jako masivní, kde největší zásah dostaly weby,… Detail článku »

Google January 2020 Core Update

Google pokračuje v aktualizaci a 13.1. oznámil vydání lednové aktualizace pod názvem Google January 2020 Core Update.  Update vychází na všechny servery a pro všechny jazyky. Včera (16.1.) Google na svém Twitter účtu oznámil, že aktualizace se nahrává na servery a začíná fungovat, nicméně může dokončení trvat až dva týdny.  Sledování: Některé automatizované nástroje již… Detail článku »

Nejvyšší čas přejít na HTTPS

Již delší dobu je známo, že se doporučuje mít na webu zabezpečený protokol HTTPS. Certifikace HTTPS zajišťuje šifrovanou komunikaci mezi uživatelem a serverem. Pokud váš web nebo snad e-shop stále ještě běží na starším protokolu HTTP a využíváte remarketing k oslovení vašich zákazníků, měli byste co nejdříve přejít na HTTPS. Proč? Kvůli následují aktualizaci prohlížeče… Detail článku »

Google zlepšuje hledání podniků v Mapách a lokálním vyhledávání

Nedávno se na Twitteru objevila zpráva, že Google Maps a lokální vyhledávání přidává zajímavou novinku k lepší orientaci a nalezení požadovaného místa.  Nyní občas začíná zobrazovat k adrese podniku slovo “mezi” (In between) a odkazy na podniky poblíž.  Na screenshotu níže vidíme dotaz z vyhledávání určitého podniku, který má v záznamu právě slovo “In between”… Detail článku »

Google připomíná, kontrolujte svoje interní linky!

Kontrolovat a opravovat tzv. 404 chyby, známé hláškou “stránka nenalezena” je jedno z nejzákladnějších SEO pravidel vůbec.  Google zveřejnil odpověď na Twitter účtu Google Webmaster, který nám připomněl, že když odstraňujete na svém webu stránky, ale stále se objevují chybové zprávy 404, měli byste se ujistit, že to nezpůsobují vaše interní odkazy. To znamená, že… Detail článku »

Jak se hýbe český internet? Sledujte denní statistiky!

Zobrazit